Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

de drei sjuunste

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • de drei sjuunste

    Vroeger kwam ik al eens in café d'n Avanceur (Helmstroat) en zag daar een plakaatje (in een kader) van 3 oude mannen met als titel "de drei sjunnste"
    of iets dergelijks. Later heb ik het geheel zelf bewerkt. Kent iemand nog de namen van deze 3 volkse Trichtenaren?
    Bestanden bijvoegen

  • #2
    Volgens mij is in de topic bekende mestreechtenere al eens een item aan deze drie heren gewijd. Misschien met de zoekfunctie de drei sjoenste?
    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
      Volgens mij is in de topic bekende mestreechtenere al eens een item aan deze drie heren gewijd. Misschien met de zoekfunctie de drei sjoenste?
      Inderdaad, dat moet ergens staan.

      Opmerking


      • #4
        poppententoonstelling

        "De 3 sjoenste"; dat was het!
        Ik zie inderdaad de 3 oude mannen ook als poppetjes bij het onderwerp
        over de poppententoonstelling.
        http://forum.mestreechonline.nl/show...nste#post55496
        Spijtig geen foto of namen hier.

        Opmerking


        • #5
          Jawel, Pie de Bökkum, Ensinck de Kletskop en Flup de Koojstart!
          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

          Opmerking


          • #6


            dat zijn ze dus!
            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

            Opmerking


            • #7
              bedaank

              Dat ging bijzonder snel. Bedank elletje!

              Opmerking


              • #8
                De Drei Sjoenste

                De heren zijn nog twee keer eerder op MO geweest. Als je zoekt met 'Bökkum' komt onderstaand citaat eruit, dat eerst door Sjef en later nog eens door Breur werd geplaatst en afkomstig was uit De Limburger.

                "De werkzaamheden aan het kanaal worden intensief gevolgd door de Maastrichtenaren. Zo is een bankje langs het water vlakbij de Aw Maosbrögk in die tijd de 'huiskamer' van de stadstypes de Drei Sjoenste: Pie de Bökkum, Ensinck de Kletskop en Flup de Koojstart. Over de drie is vrij weinig bekend. Flup de Koojstart was veedrijver bij een slachthuis die de gewoonte heeft om aan de staart van koeien te draaien die niet willen lopen. Ensinck de Kletskop is ongetwijfeld kaal geweest, Pie de Bökkem is een vrij grote man. Hij shockeert voorbijgangers door zich af en toe bij heet weer in het kanaal te laten vallen. Hij zwemt vervolgens rustig naar de kant waar hij, inmiddels lekker afgekoeld, zijn hemd droogt over de balustrade. Vandaar misschien zijn bijnaam: de haring."

                Bron: De Limburger, 17 september 2005.

                Opmerking


                • #9
                  Zie ook hier, vanaf post nummertje 4. Volgens De Beaumont waren de mannen dus zakkendragers die het gerst van de Maas naar de brouwerij droegen. Geen idee of dat klopt.

                  Opmerking


                  • #10
                    Een mooie aanvulling, heer burgemeester! Dat van dat zakdragen zal wel kloppen. Volgens de HEM had Maastricht al vanaf 1400 een zakdragers- of stootwagensgilde (stootwagen = handkar). In het bevolkingsregister vind je bij zo iemand als beroep 'stootwagele' vermeld. Zulke oude beroepen stierven ook na de Franse Tijd niet uit zolang er niet een (veel) beter alternatief was.

                    Opmerking


                    • #11
                      nog 'ne sjoene...
                      Bestanden bijvoegen

                      Opmerking


                      • #12
                        drei sjoenste

                        Jaques Pirson sjreef in 1928 'ne kemikke Operette " De Drei Sjoenste" . Heer waor posmaan vaan beroop en had es hobby 't sjrieve vaan operette's . De kemikke Operette vaan de Drei Sjoenste woort veur 't iers gespäöld door 't toneelgezelsjap vaan Fonds Olterdissen. Zien broor Guus dee had same mèt Jean Pécasse de regie en 't Symphonie Orkes stóng ouch oonder leiing vaan Guus Olterdissen. De drei Sjoenste waor wie me toen zag 'ne Realistische Operette en gesjreve door Jaques Pirson. Dee had in deen tied väöl suksès.'t Stök waor weke laank achterein oetverkoch in de Bonbonniëre. In deen tied betaolde me veur op de Baignoirs (balkon) fl.1.93 ,de Stalles fl 1.63, Parterre fl 1.32 en Galerie fl 0.97.De hoofpersoene waore Flup de Kooistart, Pie de Bökkem en Ensinck de Kletskop. De Drei Sjoenste waore in deen tied 'n begrip of wie me zeet "Volleks" tiepe in en vaan Mestreech.

                        In de jaore '20 waor me aon 't kanaal aon 't wèrke en woort gevolg en bekeke door de Mestreechtenere. Zoe ouch op 'ne werme zomerdaag door uzze drei Stads tiepe Flup de Koojstart ,Pie de Bökkem, en Ensinck de Kletskop. Zie zaote dao op e bènkske langs 't water vlaakbij de Aw Maosbrök. Dat waor in deen tied de hoeskamer vaan de Drei Sjoenste. Op ins veel Pie de Bökkem in 't water en de lui langs de kant versjrókde ziech , meh Pie zwom rösteg nao de euver kant, kledderde oet 't water en hong zien humme te druge aon 't stranketsel vaan 't kenaal . Heer waor weer lekker aofgekeuld en góng eve later weer bij zien vrun zitte.

                        Väöl is neet bekind euver de drei sjoenste, volleks tiepe vaan Mestreech, meh Flup de Koojstart waor 'ne viedreiver bij 't slach-hoes. Heer waor bekind , tot es 'n kooj neet nao binne wèlde goon, daan drejjde heer hèl aon de start vaan 't bies. Vendao ziene bijnaom vaan Flup de Koojstart. 't Slach hoes laog in de negentiende iew neve 't Paoter Vink teurensje aon de Jeker, en waor 't openbaar slach hoes vaan Mestreech.'t Water achter 't Bastion de
                        "Vief Köp " woort neet veur niks de Bloodbaank genump umtot me 't slach aofval zoe de Jeker ingoeide. Vaan Ensinck de Kletskop is wieneger bekind . Allein tot heer vreug kaal waor en de "Kletskop" es bijnaom kraog. Pie de Bökkem dee zwom gere in 't kanaal ouch um de lui te laote vesjrikke en had de bijnaom vaan Hiering. Heer góng mèt ziene viskaar langs de hoezer en kaffee's um hiering en aander vès soorte te verkoupen .

                        gevonden op http://www.mestreechtenere.nl/de_drei_sjoenste.htm
                        Bestanden bijvoegen
                        MestreechterSteerke gief um Mestreech.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Harrie Bekijk bericht
                          nog 'ne sjoene...
                          Sjus miene ampa!

                          Opmerking


                          • #14
                            De drei sjoenste

                            Oorspronkelijk geplaatst door Amor Bekijk bericht
                            Vroeger kwam ik al eens in café d'n Avanceur (Helmstroat) en zag daar een plakaatje (in een kader) van 3 oude mannen met als titel "de drei sjunnste"
                            of iets dergelijks. Later heb ik het geheel zelf bewerkt. Kent iemand nog de namen van deze 3 volkse Trichtenaren?
                            De drei sjoenste waore in de jaore vlak nao d'n oorlog 'n komies trio. Ze trooje wèl 'ns in 'n tejater op, mer iech kin ze allein mer vaan de radio 'Regijonale Umroop Zuid'. Hun naome waore 'Köbe, Flupke en de Bolhoed'. Ze naome met
                            rake tekste de Mestreechter gebäörtenisse op de korrel. De Bolhoed hedde 'Bèr Hollewijn' mer die aander naome kin iech neet. Veur deginnege dee 't intrèsseerd kin 'ch dao wel achter koume.
                            Groete Zjèr.

                            Opmerking


                            • #15
                              De Drej Sjoenste als sierpoppen

                              De Stichting 1940-1945 organiseerde kort na de oorlog in Breda, Amsterdam en elders poppententoonstellingen ten bate van haar werk. De poppen waren vooral bedoeld voor een volwassen publiek, al was er natuurlijk voor kinderen ook veel te zien. Er zijn tal van fotokaarten gemaakt van de inzendingen, want dergelijke poppen(tentoonstellingen) waren van ouds erg populair, ook nog na de oorlog.

                              Tussen de vele ´stadstypen´ op de Internationale Poppententoonstelling te Breda zat ook een groep van de ´Drej Sjoenste´ uit Maastricht. De poppen werden speciaal voor deze tentoonstelling gemaakt door de Maastrichtse poppenmaakster mevrouw De Groot. Wie dat precies was, is nog altijd niet duidelijk (zie elders op deze site). Meer over poppententoonstellingen in dit draadje, waar olijfje ooit een veel betere foto plaatste.

                              NB. Ik zie nu dat Amor al eerder verwees naar deze poppen.
                              Bestanden bijvoegen
                              Last edited by Ingrid M.H.Evers; 3 maart 2012, 13:37.

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X