Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Einde vlam Minckeleers?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #76
    Oorspronkelijk geplaatst door Markie Bekijk bericht
    Mij infantiel noemen vind ik nog een ergere opmerking waarvan U net zo goed weet dat respect naar een ander toe en andermans mening respect geniet. Wellicht is het een idee om wat meer begrijpend Nederlands te schrijven ipv hetgeen je nu doet?

    Ik ben het totaal niet eens met deze post van jou wederom een boekje te buiten naar een ander MO-lid...

    Wat heeft Minckeleers te maken met Regout?? Graag zou ik daar een antwoord op willen zien.

    Het standbeeld van Minckeleers is volledig terecht en diens vlam ook.

    waar haal je dat nu weer vandaan?
    ik noemde de actie infantiel en niet U !!!

    bent wel erg boos, geloof ik op anders denkenden.
    Iets te oud voor re-educatie
    iets te jong voor afdanking
    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

    Opmerking


    • #77
      Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
      waar haal je dat nu weer vandaan?
      ik noemde de actie infantiel en niet U !!!

      bent wel erg boos, geloof ik op anders denkenden.
      Laten we deze discussie maar sluiten. Ik ben niet boos op andersdenkenden, waar haal je dat vandaan?

      Neemt niet weg dat ik U aanraad posts anders te formuleren. Communicatie is soms lastig via tekst en de tegenpartij interpreteert soms tekst anders dan dat de verzender bedoelde.

      Opmerking


      • #78
        Oorspronkelijk geplaatst door Markie Bekijk bericht
        Laten we deze discussie maar sluiten. Ik ben niet boos op andersdenkenden, waar haal je dat vandaan?

        Neemt niet weg dat ik U aanraad posts anders te formuleren. Communicatie is soms lastig via tekst en de tegenpartij interpreteert soms tekst anders dan dat de verzender bedoelde.

        en hoe dacht u de formuleringen aan te pakken?

        mij het recht van mijn eigen mening en expressieve uiting van die mening of vrije meningsvorming te verbieden niet zomaar te ontnemen, onteigenen.

        of ik dat mag schrijven dat U juist en gepast vindt om te schrijven... dat is niet aan u

        weet U in amerika zeggen ze "fuck you", als ingeburgerde term opdat je het zelf maar uitzoekt... na een onbegrepen stelling en of antwoord

        en dat "fuck you" is alleszins in geen enkel geval een belediging, dat is taal ontwikkeling en vrijheid.

        mbt tot de rechten en wetten (ook forum etiketten) ik ben niet fout als ik u erop wijs dat ik anders denk over Monumenten en Mausoleums, hetgeen ik hier mag uitspreken.
        mvg
        Iets te oud voor re-educatie
        iets te jong voor afdanking
        m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

        Opmerking


        • #79
          Heren, ik stel voor om 'het vuur' van deze discussie te doven en terug te keren naar het onderwerp: Einde vlam Minckeleers !
          Mestreechter Geis mage beleve
          en dat door te kinne geve.
          God, wat is dat sjiek ! © Wigo

          Opmerking


          • #80
            Ik verheug mij van harte op de komende carnaval. De gemeente is hierbij een niet aflatende bron van inspiratie.

            Oprecht, bedankt daarvoor.

            Maastricht culturele hoofdstad, handhavingsbeleid, de vlam van Minckeleers. En met een beetje creativiteit moet de oprechte carnavalsvierder op nog veel meer originele ideeën komen.
            De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

            Max Dendermonde

            Opmerking


            • #81
              Even een rekensommetje:

              43000 gedeeld door 365 is 117.

              Dat betekent dat de gemeente ervan uitgaat dat gemiddeld 117 mensen per dag bereid zijn een euro in de gleuf te stoppen om de vlam brandende te houden?

              Hoe lang brandt die vlam dan voor 1 euro?


              Gelooft Jacques dat zelf?
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #82
                Naar het schijnt is de gaspijp voor Minckelers afgetakt van de toevoer naar het stadhuis. Het is dus zaak daar de gasmeter uit te plitsen naar het werkelijk verbruik van beide 'adressen': wat verbruikt het stadhuis, wat het standbeeld van Minckelers.

                Ook zou het heel simpel zijn uit te rekenen hoeveel gas die toorts van Minckelers in de praktijk verbruikt. Ik ben geen held in rekenen, maar men heeft mij verteld dat dat te berekenen is als men de diameter van de pijp kent en de druk die staat op de aanlevering.

                Ik krijg de indruk dat men op het stadhuis met de natte vinger een kostenplaatje 'roept', zonder dat dit is onderbouwd. Het heeft geen enkele zin dat serieus te nemen zolang er geen reeële cijfers op tafel liggen.

                Opmerking


                • #83
                  Ik vind het opmerkelijk dat dit soort kwesties überhaupt nog serieus genomen wordt. Het is van een "kleinsteedsheid" van de ergste soort. Politici die hier nog woorden vuil aan maken diskwalificeren zichzelf.
                  De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                  Max Dendermonde

                  Opmerking


                  • #84
                    Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                    Naar het schijnt is de gaspijp voor Minckelers afgetakt van de toevoer naar het stadhuis.
                    (....)
                    Ook zou het heel simpel zijn uit te rekenen hoeveel gas die toorts van Minckelers in de praktijk verbruikt. Ik ben geen held in rekenen, maar men heeft mij verteld dat dat te berekenen is als men de diameter van de pijp kent en de druk die staat op de aanlevering.
                    (...)
                    Er is echter één klein probleempje....... de gaspijp van Minckelers is al ruim één week zoek!!!!!!

                    Dus zelfs als ik al 117 euro per dag in de gleuf zou willen duwen, zoals Haas ons heeft voorgerekend, dan nog is er geen vlam.....:(

                    De automaat/Minckelers 2.0 heeft het één dag gedaan.
                    Die dag kostte ons tot nu toen ongeveer € 43.000,-
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • #85
                      Die pijp is vaker spoorloos geweest, de afgelopen weken.


                      Ik vraag me af met welke regelmaat mensen bereid zijn om die vlam brandende te houden. Bovenien: hoe ang brandt het ding voor die ene euro, weet iemand dat?


                      Let wel, ik heb het over DAGELIJKS 117 euro, dat houdt ook in dat er 117 euro in de automaat moet verdwijnen op dagen dat het katten en honden regent, zoals de Engelsen zeggen.


                      Ik zie dat echt niet gebeuren.
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • #86
                        Raad Maastricht dreigt burgerinitiatief te negeren

                        Een meerderheid van het Presidium van de gemeenteraad van Maastricht is van mening dat met het burgerinitiatief "Minckelers moot Branne" geen collegebesluit ter discussie kan worden gesteld.

                        Dat roept bij mij gelijk de vraag op wie of wat is het presidium?
                        Cf. art. 6 van het REGLEMENT VAN ORDE VOOR DE VERGADERINGEN EN ANDERE WERKZAAMHEDEN VAN DE GEMEENTERAAD VAN MAASTRICHT bestaat het presidium uit de commissievoorzitters.
                        Het voorzitterschap van het presidium is in handen van de plv. voorzitter van de gemeenteraad.

                        Dit betekent dat het Maastrichts presidium bestaat uit:
                        - Dhr. Pie Frijns (SPM);
                        - Dhr. Richard Schoffeleers (D66);
                        - Dhr. Michel Severijns (VVD);
                        - Dhr. Jos Gorren (CDA) en
                        - Mevr. Anita van Ham (PvdA).

                        Cf. art. 6 lid 3 van het genoemde reglement heeft het presidium o.a. als taak aanbevelingen te doen aan de raad inzake agenda- en ordevraagstukken.

                        Een meerderheid van het Presidium is van mening, dat op een Collegebesluit geen Burgerinitiatief van toepassing kan zijn, ondanks het feit dat het College een besluit heeft genomen waar € 43.000 mee is gemoeid, zonder de Raad, die het budgetrecht heeft, daarin te kennen.

                        De gemeenteraad heeft nu de mogelijkheid om dit advies van het presidium naast zich neer te leggen of dit advies op te volgen.

                        Interessant is nu echter om te weten te komen hoe de stemverhouding was in het presidium?

                        Ik denk dat we vrijwel zeker er vanuit kunnen gaan dat de PvdA haar wethouder Costongs wll beschermen en zeker tegen heeft gestemd.
                        In het kielzog van de PvdA heeft waarschijnlijk ook D66 tegen gestemd.
                        Van wethouder John Aarts (VVD) is bekend dat hij zich openlijk laatdunkend heeft uitgelaten over dit burgerinitiatief. Daarom is het zéér aannemelijk dat ook de VVD tegen heeft gestemd.

                        Persoonlijk denk ik dat de Seniorenpartij (SPM) en het CDA voor het burgerinitiatief zijn, maar dat is giswerk.

                        Hoe dan ook, het presidium gaat wel erg gemakkelijk voorbij aan de ruim 2000 (!!) handtekeningen van burgers die willen dat de gemeenteraad in discussie gaat over het collegebesluit dat "ons" € 43.000,- kostte voor een niet werkende vlam(automaat).

                        Even ter vergelijking.
                        Deze ruim 2000 handtekeningen waren in een vloek en een zucht bij elkaar verzameld.
                        De petitie over de spoorverbinding Hasselt-Maastricht loopt nu al 17 dagen.
                        Tot nu toe hebben voor deze petitie "pas" 353 burgers getekend.

                        Het is dus duidelijk dat het sentiment over de vlam van Minckelers erg leeft onder de Maastrichtse bevolking.
                        Het is daarom onbegrijpelijk dat het presidium de gemeenteraad adviseert om zelf geen oordeel te vellen over het functioneren van het college.
                        Last edited by Pier; 20 oktober 2013, 15:59.
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • #87
                          Mooie samenvatting, Pier. Over mijn persoonlijke gevoelen zullen we het maar niet hebben...

                          Opmerking


                          • #88
                            Petities gedijen erg goed op sentimenten dat is me nu wel duidelijk uit het verslag van Pier.

                            Opmerking


                            • #89
                              Waar zijn we mee bezig en waardoor?

                              De Verenigde Naties doen onderzoek naar het Nederlandse sinterklaasfeest. Een commissie buigt zich over de vraag of Zwarte Piet racistisch is. Bewoners omgeving Orleansplein zijn studenten "enigszins" moe. De twee nog te goed hebbende "kunstwerken" bij Waldeck zijn nooit verschenen. "Het is niet de bedoeling dat gemeentelijke subsidiegelden voor dergelijke haat campagnes worden ingezet". Vlugschriften met de bedoeling burgemeester Hoes te laten opstappen. Een vlam via een automaat en onbekende kosten. Handhavers die in het spotlight worden gezet. En zo kun je nog heel wat a4-tjes doorgaan. Waar zijn we mee bezig? Zijn genoemde voorbeelden een gevolg van slechte communicatie, deskundigheid of producten van hand boven het hoofd houden of heeft men nog niet geleerd met de mondige burger en alom aanwezige media om te gaan?

                              Opmerking


                              • #90
                                Ik heb toch liever niet dat de stad geregeerd wordt, door petities, stickerplakkers, of door ongenoegen en sentimenten, hoewel ik ook wel inzie dat er het nodige schort aan het politieke bestel. In het geval van Minckelers is er een tijdspad uitgezet in aanloop naar de besluitvorming. Het ongenoegen en gemis wekte de mondige burger uit zijn winterslaap, het was wel erg aan de late kant. De mondige burger eist zijn gelijk op en wil het liefst op zijn wenken bediend worden. Ik erken het democratisch tekort in zijn algemeen ook wel, maar in deze zaak zie ik dat sentimenten overheersen en dat is toch geen garantie om een (verstandige?) afweging te kunnen maken.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X