Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kunstwerk Stars from Europe

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Kunstwerk Stars from Europe

    Hallo,
    Ik ben op diverse plaatsen op zoek geweest naar meer info over het bovengenoemde kunstwerk.
    Ik vindt wel de naam van de maakster en een beetje engelstalige info maar echt uitgebreide nederlandstalige helaas niet
    Zoek ik verkeerd of op de verkeerde plek.
    Zowel google als gemeente maastricht is niets of nauwelijks iets te vinden.

    Wie kan me helpen?

    Info is nodig om een Geocache van te maken (wandelen met GPS door stad en land)

    Alvast bedankt voor alle info

  • #2
    link

    Hallo Jado ik weet niet of het deze is maar kijk eens op de link
    http://www.kaapweb.nl/page.php?id=14
    'Stars of Europe: democratische internetkunst' van Maura Biava Dit project resulteerde in een monument voor Europa dat met de bezoekers van de website werd bedacht. Een democratisch kunstwerk. Dit kunstwerk Stars of Europe staat voor het Bonnefantenmuseum in Maastricht.
    MestreechterSteerke gief um Mestreech.

    Opmerking


    • #3
      tekstbestand

      Hallo Jado,

      er staat inderdaad niet veel op de tekst over stars of Europe luid:

      Stars of Europe: democratische internetkunst
      Toen Maura Biava in de jaren negentig internet ontdekte was ze meteen fan. Internet is dè plek om te spelen met fictie en werkelijkheid. Je kunt jezelf een beetje mooier maken, een paar karaktertrekken van jezelf veranderen of zelfs helemaal doen of je een ander bent. Spelen met identiteit dus. Daar gaat het werk van Maura Biava over. In haar werk kun je vaak ook communiceren met het personage, via chat of e-mail. Zo bedacht ze ooit de studenten Carla, Barbara en Claire, drie fictieve personages met wie het publiek via internet contact kon leggen. Maar liefst 800.000 mensen bezochten ‘hun’ site www.carla-barbara-claire.nl. Carla, Barbara en Claire deden onderzoek naar de geschiedenis van Europa. Ze stelden boekjes samen met uitspraken over Europa van filosofen en historici. Ook maakten ze foto's door heel Europa die ze weer verstuurden via internet. Dit project resulteerde in een monument voor Europa dat met de bezoekers van de website werd bedacht. Een democratisch kunstwerk. Dit kunstwerk Stars of Europe staat voor het Bonnefantenmuseum in Maastricht.
      MestreechterSteerke gief um Mestreech.

      Opmerking


      • #4
        Hallo dame, heer

        Dank voor de snelle reactie
        En zoals ik al; zei (en goofjohn ook al achter gekomen is) er is idd weinig te vinden over dit monument / kunstwerk

        Opmerking


        • #5
          Europe Monument Stars of Europe, Avenue Céramique
          Designed by architect Maura Biava the Starts of Europe monument stands on the “Euroundabout”, in front of Maastricht’s Bonnefanten museum. Unveiled on 7 February 2002 (exactly a decade after the signing of the Treaty) by former Minister of Foreign Affairs Hans van den Broek, the monument is a celebration of the European project. It consists of 35 stars on poles, whose heights vary from 2.5 to 12 metres. The 12 highest poles in the outer ring symbolise the 12 member states that participated in the 1991 Euro-summit. The remaining 23 stars, at lower levels, represent the future member states, of which 13 have since acceded. A statement handwritten in graffity style by a European philosopher or historian is engraved on every pole. These statements were discussed and selected by the public, who were invited to the planning of the monument.

          Those curious to read these statements, however, must be careful not to be run over by a car when crossing the always busy Avenue Céramique.
          bron: http://crossroadsmag.eu/2007/03/the-...ire-of-a-city/

          Trouwens welkom mede-geocacher
          Ik ga alvast klaar zitten daar voor de FTF
          Fallor ergo sum

          Opmerking


          • #6
            Hallo JaDo,
            vergeet je d'r ook niet bij te zetten "bad art"?

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
              bron: http://crossroadsmag.eu/2007/03/the-...ire-of-a-city/

              Trouwens welkom mede-geocacher
              Ik ga alvast klaar zitten daar voor de FTF
              Hey Rubke,

              Ik zie idd je cache status 290 gevonden, gaat de goede kant uit
              Je hebt er ook al een paar van ij zie ik (2 series "aan het kruis genageld")

              De cachedoos ligt er al alleen nog even bekend maken op geocache.
              Ben benieuwd of je de FTF bent.

              Komend weekend ga ik met fellow cacher "ff " naar Oslo. daar een weekeinde cachen.
              100 is ons target.

              Opmerking


              • #8
                linken

                Hallo Jado, zie je PB ik heb enkele artikelen gevonden op het internet, was te lang om alle tekst mee te zenden, ik hoop dat je hier iets aan hebt..
                MestreechterSteerke gief um Mestreech.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door goofjohn Bekijk bericht
                  Hallo Jado, zie je PB ik heb enkele artikelen gevonden op het internet, was te lang om alle tekst mee te zenden, ik hoop dat je hier iets aan hebt..
                  GoofJohn.

                  Dit is toppie.Kan ik knippen en plakken en evn de links doorkijken

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door JaDo Bekijk bericht
                    Ben benieuwd of je de FTF bent.
                    Zonder premium account is dat kansloze missie

                    Oorspronkelijk geplaatst door JaDo Bekijk bericht
                    Komend weekend ga ik met fellow cacher "ff " naar Oslo. daar een weekeinde cachen.
                    100 is ons target.
                    haha doe eens gek
                    we gaan over 2 weken naar een mega event, iets van 1100 cachers
                    Fallor ergo sum

                    Opmerking


                    • #11
                      Kan dat in simpelere taal?
                      Weet ik alleen wat geocachen is en verder niets?
                      Wat is FTF?
                      Of loop ik achter en ben te oud hiervoor?
                      Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                        Kan dat in simpelere taal?
                        Weet ik alleen wat geocachen is en verder niets?
                        Wat is FTF?
                        Of loop ik achter en ben te oud hiervoor?
                        FTF = First To Find, diegene die het eerste de "schat" gevonden heeft
                        Dat je geocachen kent vind ik al super
                        Fallor ergo sum

                        Opmerking


                        • #13
                          Waar Google al niet goed voor is!
                          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                          Opmerking


                          • #14
                            Vroeger deden wij "landje veroveren"!
                            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                            Opmerking


                            • #15
                              @Elletje en Olijfje.
                              voor Geocachen ben je NOOOOOOOIIIIIITTTTT te oud.
                              Als je graag wandelt en niet alleen de bekende knuppelpaaltjes (de rode, blauwe, gele enz... route)En ook nog een beetje speurzin hebt is geocache de manier om natuur en stad te verkennen op een andere manier dan de gewone foldertjes.

                              Kijk maar eens naar geokletsing.nl.
                              Daar wordt vanalles uitgelegd in gewone burgertaal zonder moeilijke kreten zoals FTF, TFTC enz..

                              @rubke,

                              Wel mega event, waar,
                              Dat lijkent me interessant )is wel of topic hier maar alleh een PB is ook al goed.

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X