Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Actie tegen gebruik van bont in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Actie tegen gebruik van bont in Maastricht

    Vandaag in " De Limburger "
    (Een rare kop maar zo staat het in de krant )


  • #2
    Verdorie, daar gaaaaat mijn plan om zaterdag een zeehondje ritueel te slachten op het Vrijthof.

    Opmerking


    • #3
      Waren ze een half jaar geleden ook niet hier met onder meer een idiote actie in de Stokstraat? Daar moet iets over op de site staan.

      Opmerking


      • #4
        Klopt Clio.
        Dat staat hier

        Opmerking


        • #5
          Jemig, al anderhalf jaar geleden! Hoe komt het dat ik die aardige mensen helemaal niet gemist heb?

          Opmerking


          • #6
            Wordt 't niet tijd dat er in Maastricht ook een pro-bont demonstratie komt? Straks mogen we nog geen leren schoenen meer aan.

            Opmerking


            • #7
              En mij ook!
              Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

              Opmerking


              • #8
                Ik zou maar bepaalde straatnaambordjes afdekken. Ik zal het graf van mijn vader bewaken. Die slachtte konijnen, wij aten ze op en de knijnsvellen verkocht hij. En actievoerders: respect voor andermans eigendommen s.v.p. Een testcase voor Onno? Ergens tegen zijn is prima, dat kan en mag in Nederland; ik kan ook wel begrip opbrengen voor de anti-bond beweging. Alleen hun manier van actievoeren bevalt mij niet.

                Opmerking


                • #9
                  toevallig het hier tegen gekomen, dus dan ook maar meteen even reageren

                  Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                  Waren ze een half jaar geleden ook niet hier met onder meer een idiote actie in de Stokstraat? Daar moet iets over op de site staan.
                  Wat vond je er dan idioot aan? Is het zo idioot om aandacht te vragen voor de dieren in de bont industrie? Als mensen tegen bont zijn mogen ze daar toch aandacht voor vragen? De demonstratie zoals toen was een demonstratie als 12 uit een dozijn, alleen enorm opgeblazen door de pers omdat het ineens verboden was.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                  Jemig, al anderhalf jaar geleden! Hoe komt het dat ik die aardige mensen helemaal niet gemist heb?
                  als ''activist oet Mestreech'' kan ik in ieder geval wel vertellen dat we zeker geen anderhalf jaar weg zijn geweest. Er worden vrijwel wekelijks demonstraties gedaan in Maastricht. Meestal zijn dit gewoon flyer acties. Hierbij worden dus gewoon foldertjes uitgedeeld met daarop informatie over de bont industrie.
                  niet spectaculair genoeg voor het nieuws dus haha

                  Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                  Wordt 't niet tijd dat er in Maastricht ook een pro-bont demonstratie komt? Straks mogen we nog geen leren schoenen meer aan.
                  Die 'pro-bont demonstranten' waren ingehuurd door een Amsterdams Casting Bureau (Anco van Hal). (oke, uitgezonderd Joris Lam, fervent bont drager) Ze kregen per stuk 300 euro betaald door Furlab. Het Casting bureau was hier niet blij mee en heeft naderhand een boze brief gestuurd. Het is namelijk gedeeltelijk onder valse voorwendselen gedaan; het zou een ludiek optreden worden, een demonstratie gaat namelijk tegen de voorwaarden van het bureau in.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                  Ik zou maar bepaalde straatnaambordjes afdekken. Ik zal het graf van mijn vader bewaken. Die slachtte konijnen, wij aten ze op en de knijnsvellen verkocht hij. En actievoerders: respect voor andermans eigendommen s.v.p. Een testcase voor Onno? Ergens tegen zijn is prima, dat kan en mag in Nederland; ik kan ook wel begrip opbrengen voor de anti-bond beweging. Alleen hun manier van actievoeren bevalt mij niet.
                  Wat bevalt je er niet aan dan? Er is een duidelijk verschil tussen de ondergrondse en de bovengrondse beweging. Er zijn mensen die (bijvoorbeeld) bijna elke zaterdag op straat staan om mensen te informeren, en er zijn mensen die 's nachts ramen ingooien of de winkels met rode verf besmeuren. Ze worden alsmaar door elkaar gegooid, terwijl het toch een wereld van verschil is qua actievoeren.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Samantha Bekijk bericht
                    Die 'pro-bont demonstranten' waren ingehuurd door een Amsterdams Casting Bureau
                    Weet ik, Samantha, heeft in alle kranten gestaan hier. Denk dat er meer dan genoeg mensen te vinden zijn die pro-bont zijn (of in elk geval niet anti), maar die hebben geen zin om zich door de doorgaans fanatieke anti-bont activisten te laten piepelen.
                    (Heb een enorme hekel aan mensen die zich vastbijten in één issue en dan niet kunnen accepteren dat andere mensen het daarmee oneens zijn. Er is meer in de wereld dan bont.)

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik het eens met de stelling dat wij geen dieren moeten fokken en vervolgens moeten afmaken vanwege een modieus "kraagje".
                      Ik vind ook dat schoenen niets met deze discussie van doen hebben of het zouden laarsjes van krokodillen-leer moeten zijn.
                      Ik ben het vaak niet eens met de manier waarop de " anti bont " beweging haar
                      argumenten voor het voetlicht brengt maar ik heb absoluut sympathie voor de inhoud van hun boodschap.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Samantha Bekijk bericht
                        toevallig het hier tegen gekomen, dus dan ook maar meteen even reageren

                        Wat bevalt je er niet aan dan? Er is een duidelijk verschil tussen de ondergrondse en de bovengrondse beweging. Er zijn mensen die (bijvoorbeeld) bijna elke zaterdag op straat staan om mensen te informeren, en er zijn mensen die 's nachts ramen ingooien of de winkels met rode verf besmeuren. Ze worden alsmaar door elkaar gegooid, terwijl het toch een wereld van verschil is qua actievoeren.
                        Beste Samantha. Alles voorafgaande lezende, hebben jullie blijkbaar een imagoprobleem, door wie of wat dan ook veroorzaakt. Profileer je beter, zou ik zeggen, werk daar aan.

                        Opmerking


                        • #13
                          Wat bevalt je er niet aan dan? Er is een duidelijk verschil tussen de ondergrondse en de bovengrondse beweging. Er zijn mensen die (bijvoorbeeld) bijna elke zaterdag op straat staan om mensen te informeren, en er zijn mensen die 's nachts ramen ingooien of de winkels met rode verf besmeuren. Ze worden alsmaar door elkaar gegooid, terwijl het toch een wereld van verschil is qua actievoeren.

                          En er zijn mensen die tegen bont zijn, maar wel lekker goedkope kip en varkensvlees van de Lidl eten.
                          Dat bevalt me er ook niet aan. Demonstreer dan voor het dierenwelzijn in het algemeen, maar ga niet mensen met een bontkraag met verf besmeuren.
                          Don't PRESS me....

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                            bij welke groep hoor jij, de ondergrondse of de bovenaardse..?
                            de bovengrondse natuurlijk. Ondergrondse (over het algemeen) activisten zijn vaak niet actief in de bovengrondse, omdat ze anders te snel in de gaten gehouden worden.

                            Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                            Weet ik, Samantha, heeft in alle kranten gestaan hier. Denk dat er meer dan genoeg mensen te vinden zijn die pro-bont zijn (of in elk geval niet anti), maar die hebben geen zin om zich door de doorgaans fanatieke anti-bont activisten te laten piepelen.
                            (Heb een enorme hekel aan mensen die zich vastbijten in één issue en dan niet kunnen accepteren dat andere mensen het daarmee oneens zijn. Er is meer in de wereld dan bont.)
                            Natuurlijk is er veel meer dan alleen bont, en ik kan dan ook zeggen dat vrijwel alle (of misschien wel alle) activisten bij Respect voor Dieren ook actief zijn op andere vlakken. Zo ook de beginselen van Respect voor Dieren die stellen dat we een wereld vrij van onderdrukking willen. Hier valt niet alleen bont onder, maar ook bijvoorbeeld mensenrechten. Helaas kunnen we niet overal tegelijk iets aan doen, en moet er ergens een start gemaakt worden. (Denk aan bijvoorbeeld hoe de strijd tegen slavernij of voor vrouwenrechten verliep).

                            Oorspronkelijk geplaatst door rikth Bekijk bericht
                            Ik het eens met de stelling dat wij geen dieren moeten fokken en vervolgens moeten afmaken vanwege een modieus "kraagje".
                            Ik vind ook dat schoenen niets met deze discussie van doen hebben of het zouden laarsjes van krokodillen-leer moeten zijn.
                            Ik ben het vaak niet eens met de manier waarop de " anti bont " beweging haar
                            argumenten voor het voetlicht brengt maar ik heb absoluut sympathie voor de inhoud van hun boodschap.
                            En dat is precies waar veel mensen mis op kijken. Zij zien de anti bont beweging als een geheel, een gezicht, een groepering als het ware. Dit terwijl de anti bont beweging uit zoveel verschillende aspecten bestaat. Denk aan de puber meisjes die een vrouw met een bontjas erop aan spreken, of de actiegroep die een demonstratie houd, of de politieke partij die zich inzet tegen bont. Er zijn zoveel verschillende manieren om iets tegen bont (of eender welke vorm van uitbuiting) dat er van 1 beweging kan worden gesproken, maar zeker niet vanuit 1 beweging. Elke groep denkt of handelt anders, naar wat zijn/haar tactiek is.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                            Beste Samantha. Alles voorafgaande lezende, hebben jullie blijkbaar een imagoprobleem, door wie of wat dan ook veroorzaakt. Profileer je beter, zou ik zeggen, werk daar aan.
                            kun je het iets beter uitleggen? Kritiek kan altijd ten goede komen, doch moet ik deze keer helaas bekennen dat ik niet helemaal begrijp wat er word bedoeld. Wil het wel graag begrijpen natuurlijk

                            Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
                            Wat bevalt je er niet aan dan? Er is een duidelijk verschil tussen de ondergrondse en de bovengrondse beweging. Er zijn mensen die (bijvoorbeeld) bijna elke zaterdag op straat staan om mensen te informeren, en er zijn mensen die 's nachts ramen ingooien of de winkels met rode verf besmeuren. Ze worden alsmaar door elkaar gegooid, terwijl het toch een wereld van verschil is qua actievoeren.

                            En er zijn mensen die tegen bont zijn, maar wel lekker goedkope kip en varkensvlees van de Lidl eten.
                            Dat bevalt me er ook niet aan. Demonstreer dan voor het dierenwelzijn in het algemeen, maar ga niet mensen met een bontkraag met verf besmeuren.
                            Klopt, ben ik met je eens, dat vind ik ook hypocriet. Het leven van een nerts is niet meer of minder dan het leven van een varken of een gans. Doch is het natuurlijk ieder voor zich om de grens te bepalen waar hij of zij op dit moment mee bezig is. En veel mensen die nu bijvoorbeeld enkel tegen bont actief zijn, krijgen later ook veel meer begrip voor het vegetarisme/veganisme.

                            Dierenwelzijn is denk ik wat veel mensen in de anti bont beweging juist niet willen. Dierenwelzijn betekent (om het even heel beknopt uit te leggen) grotere kooien, betere levens omstandigheden. Dierenrechten betekent dat dieren bepaalde basisrechten moeten hebben waaruit een zeker leven gegarandeerd kan worden. Dierenbevrijding gaat om de vrijheid van het dier; dus dat dieren niet moeten worden opgesloten voor menselijke behoeften.

                            En met verf besmeuren? Kan me geen enkele keer herinneren dat dat gebeurd is. In de jaren 80 was dat iets wat vaak voorkwam, maar dat was voor mijn tijd

                            Opmerking


                            • #15
                              Samantha, ik vind je dapper. Goed dat er mensen zijn die opstaan en zeggen: Dit moet stoppen! Al veroordeel ik mensen die een bontje dragen niet. Aan mijn lijf geen bont.

                              Succes Samantha, laat je stem horen
                              Last edited by Dorus; 16 februari 2011, 23:27.

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X