Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Wie was mw. De Groot?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Wie was mw. De Groot?

    Wie was de poppenmaakster 'mevrouw De Groot'? Het opschrift op de prentbriefkaart(en) in de discussie 'Poppententoonstelling' (elders op deze site) suggereert dat zij een Maastrichtse was, c.q. woonde in Maastricht. De Groot is een naam die vroeger weinig voorkwam in Maastricht. Het digitale telefoonboek van 1915 noemt er geen enkele; het digitale telefoonboek van 1950 vermeldt slechts een verzekeringsmaatschappij. Natuurlijk zitten er 35 jaar tussen het een en het ander, hadden slechts weinig particulieren in 1915 of zelfs 1950 telefoon, is een telefoonboek geen adresboek en is 'Maastricht' een rekbaar begrip. De vraag blijft: wie was deze dame die haar creatieve gaven ter beschikking stelde van een goed doel?
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 7 december 2009, 14:22.

  • #2
    De familienamen 'Goffin' en 'Groot, de' komen voor in het NUHA adresboek voor Maastricht 1969.

    Bij de familienaam 'Goffin' worden twee weduwvrouwen vermeld, met hun geboortenaam ofwel meisjesnaam.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • #3
      Wie was mevrouw Goffin, poppenmaakster?

      Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
      Misschien weet mevrouw Goffin het antwoord.
      Ik was er niet helemaal bij gisteren, want anders had ik ook wel gevraagd: Wie was mevrouw Goffin? Inmiddels is zijn er wat suggesties van Sjef en Olijfje, waarvoor onze dank. Ik hoop dat er zich ook iemand meldt met wat directe informatie?

      Opmerking

      Bezig...
      X