Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Schaapskudde Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Schaapskudde Maastricht

    Schaapskudde trekt door Maastricht.

    Wilt u een bijzonder ‘plattelandstafereel’ midden in de stad gadeslaan?
    Let dan op dinsdag 17 november 2009 extra goed op als u buiten op straat bent, want om 9.00 uur 's ochtends trekt een kudde van 250 schapen van landschapsbeheer Sjoen Graas met herder en honden door de stad vanuit De Heeg met als eindbestemming De Hoge Fronten.
    De aankomst bij de Hoge Fronten wordt verwacht rond 10.15 uur.


    Wethouder Hazeu van Maastricht laat de schaapskudde toe om diverse terreinen in de gemeente Maasticht te gaan begrazen.

    De schaapskudde wordt in Maastricht ingezet op diverse locaties als natuurlijke manier van landschapsbeheer; door de schapen te laten grazen houden ze openbare groengebieden op een natuurlijke manier kort.
    De natuur wordt als het ware de stad binnengehaald.
    De schapen transporteren in de wol en mest zaden en beestjes en verspreiden deze van het ene naar het andere terrein.
    Hierdoor zal er gaandeweg in de stad een mooiere natuur ontstaan met meer variatie in planten- en dierenleven.
    Bovendien is de aanblik van een rondtrekkende en grazende kudde een mooie belevenis voor inwoners en gasten van de stad Maastricht.
    De doortocht op dinsdag 17 november 2009 is de laatste in 2009.
    Vanaf april 2010 zal de kudde weer regelmatig door de stad trekken, van oost naar west en vice versa.


    Op pad.

    Voor wie de kudde door de stad wil zien trekken is de route als volgt:

    Vertrek 09:00 uur.
    • De Heeg (Steynboeckel)
    • viaduct autoweg richting Heugem
    • fietspad Maastrichterweg
    • De Beente
    • Heugemerpad
    • Lincolndomein
    • Bolivardomein
    • Gouvernementpad
    • Maaspuntweg
    • Stenenwal
    • Sint Servaasbrug
    • Kesselkade
    • Hoenderstraat
    • Markt
    • Grote Gracht
    • Capucijnenstraat
    • Hoog Frankrijk
    • Laag Frankrijk
    • Hoge Fronten
    Aankomst ongeveer 10:15 uur.


    Bron: Gemeente Maastricht.
    Last edited by Toller; 16 december 2014, 19:08.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

  • #2
    Het lijkt me leuk om ook eens andere schapen dan gemeenteraadsleden door de stad te zien struinen.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • #3
      Grappig is, dat ik dit ooit als 1-aprilgrap in ons toenmalige huisaanhuis blad heb gezet. Dat de parken in amsterdam door schapen zouden worden onderhouden in het kader van duurzaamheid, beheerd door 'buurtherders', ingevuld door melkertbanen (allemaal termen uit die tijd). Veel mensen trapten erin. En zie... nu wordt het realiteit!!!!!!
      Don't PRESS me....

      Opmerking


      • #4
        Het is inderdaad vaker gebeurd ja. Vorig jaar liep de route geloof ik door Blauwdorp. Ja, je moet die schaapjes eens wat afwisseling bieden, he?
        I am not a complete idiot. Some parts are missing

        Opmerking

        Bezig...
        X