![]() |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Kunst en Cultuur in Maastricht Alle onderwerpen over kunst, cultuur, theater en musea bij elkaar. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
|
|
#1 |
|
![]() |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
![]() |
Ter info:
dinsdag, 09 februari 2010 Costongs: geen ‘een-tweetje’ INTEGRITEIT Franssen: aantijging schandalig door onze verslaggever MAASTRICHT – Wethouder Jacques Costongs (PvdA) ontkent dat ate- lierstichting Alphonsus de huur in Boschpoort is opgezegd, na een ‘po- litiek een-tweetje’ met raadslid Harie Franssen (PvdA). Franssen is tevens bestuurslid van stichting Gemeenschapszaal, die de plaats van Alphonsus in de oude school in Boschpoort per 1 juni zal overnemen. Kunstenares Keetje Mans riep leden van de raadscommissie Breed Welzijn gistermiddag op daar een stokje voor te steken, waarop een verhitte discussie volgde. Costongs: „Door de rechtszaak over het opzeggen van de huur van de ruimte onder de kerk, ontstond een overmacht-situatie. Spoed was geboden. Het college heeft gekozen uit de minste van twee kwaden en de oude school tot gemeenschapszaal bestempeld. Gelet op de kwets- baarheid van de buurt en zodat de fanfare kan terugkeren in de wijk. Wij hebben die bevoegdheid. Voor de kunstenaars gaan we op zoek.” LPM en CVP namen geen genoegen met die uitleg. Zij suggereren directe bemoeienis van Harie Franssen en zien PvdA-machinaties; ze- wijzen er op dat het college al op 3november een ‘vertrouwelijk’ be- sluit nam. Costongs: „Mensen die complotten willen zien, die zien ze. Het is in the eye of the beholder.” Harie Franssen ontkent niet dat hij na de opzegging van de huur van ‘zaal-onder-de-kerk’ door pastoor Hover contact heeft gehad met Belvédère-projectleider Arie Versluis. Franssen: „De gemeente voert beleid voor de wijk en daarin past een plek voor de gemeenschapszaal. Ik heb Versluis gezegd dat wij anderhalf jaar geleden al hebben gewezen op de noodzaak van een alternatief voor de kerk; wij hebben toen ook de optie van de oude school onder de aandacht gebracht. In 1996 is de tijdelijkheid van de ateliers daar al eens herbe- vestigd. In de voorjaarsnota van 2006 is de oude school nogmaals genoemd als mogelijke wijkvoorziening. Dit is gewoon beleid. Deze be- schuldigingen zijn schandalig.” |
|
|
|
|
|
#3 |
|
![]() |
Ik las dat vanmorgen ook en ik kan me de frustraties voorstellen van de atelier stichting. Heb je net een fijne ruimte om te werken, komt de politiek er een stokje voor steken en zegt de huur op.
|