![]() |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Bidprentjes Alles over bidprentjes in de gemeente Maastricht. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
#1 |
|
![]() |
Bij de tentoonstelling 'Over Goden en Doden' in Centre Céramique werd een steen gepresenteerd met de naam Lambertus erop. Heeft soms iemand een goede foto gemaakt van deze steen?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
![]() |
'n Jaartje te laat Breur, jammer anders had ik met plezier 'n foto voor je gemaakt.
Hier staan er twee, maar natuurlijk niet die wat jij zoekt. http://www.limburgsmuseum.nl/infopak...voorwerp&ID=42
|
|
|
#3 |
|
![]() |
Je zou je eens kunnen wenden tot drs. Wim Dijkman bij het Centre Céramique, die mede verantwoordelijk is voor deze tentoonstelling. Als het een steen uit Maastricht is, is er ongetwijfeld een foto van te vinden in de archeologiecollectie van de gemeente (waar hij alles van afweet). Als het een 'Limburgse' steen is, dan kan de provinciaal archeoloog misschien helpen. (En die zetelt eveneens in het Centre Céramique). Ook de HCL heeft foto's van grafstenen.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
![]() |
Ben dit jaar ook op deze tebtoonstelling geweest heb eea foto's gemaakt. Zal ze eens nakijken of deze erbij zit, op welke plaats stond hij ?
|
|
|
#5 |
|
![]() |
Sorry dat ik je moet teleurstellen, ik heb helaas hiervan geen foto genomen.
|
|
|
#6 |
|
![]() |
Inmiddels contact gehad met Wim Dijkman. De betreffende steen komt terug naar St. Pieter! Dan komen er vanzelf goede foto's op termijn.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
![]() |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
![]() |
Dag Ingrid. Ik kan nu even niet voor mijn buurt praten. Omtrent Pasen zal een tijdelijke werkgroep bij elkaar komen om na te denken op welke wijze betreffende steen en een St. Pieterse sarcofaag(of resten) permanent en historisch verantwoord zichtbaar gemaakt kunnen worden op een locatie te St. Pieter.
|
|
|
|