![]() |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Welkomstwoord Van harte welkom op het forum |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
#1 |
|
![]() |
Beste forumbezoeker,
Van harte welkom op mestreechonline.nl, een veelzijdig forum over alles wat te maken heeft met de stad maastricht, in de breedste zin van het woord. Zoals u kunt zien is het forum ingedeeld in een aantal onderwerpen. Een belangrijk aandeel is weggelegd voor de historie van Maastricht. Voel u vrij hier informatie aan toe te voegen, al dan niet voorzien van foto's. Sommige onderdelen vormen een soort van quiz, waarbij forumleden opgaves plaatsen (bijvoorbeeld foto's van opmerkelijke plekjes in de stad in 'Boe is dit') die door andere leden moeten worden geraden. Degene die juist raadt, plaatst vervolgens een volgend vraagstuk (zie ook: afbeeldingen plaatsen). In de rubriek 'Ammesatie' gaat het allemaal wat vrijblijvender toe. Deze dient meer ter ontspanning en vermaak. Hetzelfde geldt voor de chatbox, die helaas (nog) niet goed functioneert. Voor verdere uitleg naar de werking van het forum verwijs ik u graag door naar 'FAQ' links boven in de balk. Veel plezier met Mestreechonline.nl!
Save the earth. It's our only source of chocolate. Laatst gewijzigd door Rubke : woensdag 9 april 2008 om 17:38 Reden: links toegevoegd |
|
|
|
|
|
#2 |
|
![]() |
Dankjewel. De meeste mensen hier kennen me nog wel. Onder een iets andere naam.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
![]() |
Daf iech mij voorstellen, iech bin een Duitze vrouw en heb immer in Duitsland gewoont, mit een Maastrichze man.
Jetz wonen wij in Maastricht sijn beiden 58 en 59 kaar alt, en willen neuje menzen leren kennen. Kan ik hier op diez forum dafur zijn? Wo kan iech am beste nueje mensen leren kennen, iec bin niet sportlich, wie hat ein paar tips vur miech??? Alles is wilkommem, mijn Nederlands schreiben is nog niet 100% maar ik werk hart. Bitte reageren sie, seer veel dank.BÄRBEL |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
![]() |
Citaat:
![]() Ja, dit is wel een mogelijkheid om mensen te leren kennen. Maar dan heb je de mensen natuurlijk nog niet van gezicht en andere uiterlijkheden gezien. Ik zou zeggen: reageer gewoon op enkele berichten die voor jou leuk zijn. En heb je nog vragen, stel ze dan gerust. Vragende mensen worden slimmer; en de mensen die niets vragen blijven onwetend.
|
|
|
|
#5 |
|
![]() |
Herzlich wilkommen Bärbel, ist der 1 April wohl de richtige dag om hier hinein zu kommen, was iech sagen wil : Is dit eine Vernökerei..?
|
|
|
#6 |
|
![]() |
Ik had even het idee met Parel te maken te hebben..........
|
|
|
|
#7 |
|
![]() |
Hahaha,...du und ich zusammen
|
|
|
#8 |
|
![]() |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
![]() |
Welkom Bärbel.
Niet alleen in Maastricht of Nederland, maar ook in veel andere landen viert men 1 april als 'grappenmakersdag'. Ik kan mij niet voorstellen dat het gebruik niet bekend is in Duitsland, maar toegegeven: Wikipedia noemt Duitsland niet. Bijgaande webpagina geeft meer informatie. http://nl.wikipedia.org/wiki/1_aprilgrap |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
![]() |
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
![]() |
Die Maastrichtse man heeft dat geleerd toen hij nog op de lagere school zat. Maar voor het geval dat jij - Bärbel - zelf geen 1 april-grap bent, heb ik nog iets gevonden over Duitsland. http://www.cultuurwijzer.nl/cultuurw...l/i000244.html
Overigens denk ik dat je wél een 1 aprilgrap bent, want geen enkele Duitse schrijft 'neu' als neuj', of spreekt van 'mein Mann etwas leeren' (zou op zijn Duits 'lernen' moeten zijn, of op zijn Nederlands 'leren'), om van andere idioteriën maar niet te spreken!
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
![]() |
Liebe Bärbel, heißt uwe Mann vielleicht Zjerke ?
Verzeiung als ik 't falsch heb.
|
|
|
#13 |
|
![]() |
Oder Gilbèrke? Tot 1 mei?
|
|
|
|
#14 | |
|
![]() |
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
![]() |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
![]() |
BÄRBEL!! Ben jij het echt? Meine alte Freundin aus Löterburgh! Kennst du mich noch?
|
|
|
#17 |
|
![]() |
Ach, der Elvis geht die Bärbel (und der SJEF) nicht aufs Leim!
Laatst gewijzigd door Clio : donderdag 1 april 2010 om 16:09 |
|
|
|
|
|
#18 |
|
![]() |
Bärbel is onthutst vertrokken, of ze bereidt zich voor om haar ware identiteit te onthullen...
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
![]() |
Wachten gewoon ff af!
|
|