![]() |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Musea in Maastricht Berichten over de diverse musea in Maastricht |
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
|
|
#1 | |
|
![]() |
Het ligt slechts enkele meters voorbij de gemeentegrens, maar mag toch echt wel als een Maastrichts museum worden beschouwd: het Afrikacentrum in Cadier en Keer. Nu de paters het niet meer kunnen opbrengen om het exploitatietekort aan te vullen, en er bovendien naar andere huisvesting moet worden uitgekeken, doet zich de unieke kans voor om het museum te professionaliseren en op een beter toegankelijke plek te huisvesten. Ik moest meteen denken aan het klooster Onder de Bogen. Hebben de zusters niet een paar ruimtes over in dat enorme complex? En zouden er in Maastricht niet een handjevol vrijwilligers te vinden zijn die zo'n museum zouden kunnen runnen? Wat denken jullie? Maastricht wil zo graag internationale stad zijn, de universiteit haalt de helft van haar studenten uit het buitenland, we knopen banden aan met een Chinese miljoenenstad, laten we dan dit ethnologisch museum zo maar verdwijnen?
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
![]() |
Ik ben járen geleden 'n paar keer in dat AfrikaCentrum geweest, in mijn herinnering is dat veel en veel groter dan "een paar ruimtes"
|
|
|
#3 | |
|
![]() |
Citaat:
|
|
|
|
|