Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

DIGITAAL Maastricht kent u dat?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    ziggo maakt hotspots met jou persoonlijk modem

    Ziggo maakt hotspots van alle Groningse modems

    AMSTERDAM - Ziggo breidt een test met wifi-hotspots via persoonlijke modems uit. Halverwege november zullen 18.000 Ziggo-klanten in Groningen hun modem kunnen inzetten als hotspot.
    http://www.nu.nl/internet/2939228/zi...se-modems.html

    ja wat nu?

    een test die positief verloopt

    jij bent nu deel van de infrastructuur van ziggo.

    jou modem staat dus per externe administratie toe dat derden kunnen internetten "op straat"

    zo heeft Ziggo dat nu voorlopig even getest
    het zal wel een stormloop van gebruikers met zich brengen, dus de vraag is, wil jij dat via jouw modem toestaan?
    mvg
    Last edited by Rubke; 27 oktober 2012, 15:30.
    ik ben verguisd

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
      http://www.nu.nl/internet/2939228/zi...se-modems.html

      ja wat nu?

      een test die positief verloopt

      jij bent nu deel van de infrastructuur van ziggo.

      jou modem staat dus per externe administratie toe dat derden kunnen internetten "op straat"

      zo heeft Ziggo dat nu voorlopig even getest
      het zal wel een stormloop van gebruikers met zich brengen, dus de vraag is, wil jij dat via jouw modem toestaan?
      mvg
      Klanten van Ziggo hebben zelf de keus of ze er wel of niet aan mee werken.
      Dat lees in de link .
      " Als klanten dat niet willen, kan de functie worden uitgezet."

      Opmerking


      • #18
        ja ja... klopt u kunt de keuze maken
        maar wat als je meedoet
        met een simpele CCS hack?
        dan sta je in je naakie en dat wil je toch niet echt.
        ik ben verguisd

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
          ja ja... klopt u kunt de keuze maken
          maar wat als je meedoet
          met een simpele CCS hack?
          dan sta je in je naakie en dat wil je toch niet echt.
          Heb je een onderbouwing voor je wantrouwen ?
          Want dit is technisch heel goed te scheiden.
          Fallor ergo sum

          Opmerking


          • #20
            @Rubke,
            helaas nog niet, nog niet verhelderend genoeg. (ik zoek echter verder)
            Onderbouwen is het A en O op MO forum, daarvan ben ik me maar al te goed bewust.

            De mogelijkheid biedt de Ziggo gebruiker zelf echter niks extra's, dus dan verlies je ook niets als je die functie "niet inschakeld"
            (dus indien men twijfelt, beter niet inschakelen)

            Doch als er al discussies zijn op specifieke fora DAT er mogelijke fraude plaats kan hebben staan mijn nekharen al recht op...
            Dat is ook een soort van waarschuwing, bij twijfel niet doen.
            mvg
            ik ben verguisd

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
              ja ja... klopt u kunt de keuze maken
              maar wat als je meedoet
              met een simpele CCS hack?
              dan sta je in je naakie en dat wil je toch niet echt.
              Heb al zeer lang Ziggo en totaal geen klachten er over,
              en weet bijna zeker dat ze alles aan zullen doen om het geen wat u beschrijft te voorkomen .

              En Antonius heb jaren terug contact gehad met echte super Hackers .
              Daar helpt nog geen super beveilig op je pc tegen .

              Opmerking


              • #22
                Daar is geen kruid tegen opgewassen, klopt.
                Ziggo echter zou een duidelijke uitleg kunnen geven, OOK betreffende hun eigen kabelmodem.
                Welke de doorsnee gebruiker als veilig beschouwt.
                ik ben verguisd

                Opmerking


                • #23
                  m'n TV is overleden

                  Hallo, beste digitalo's

                  tja m'n TV heeft het begeven

                  Een van de eerste Generatie 5 Plasma TV's (HD-ready) van Panasonic
                  miljaar zonde van de 5400euro maar wel intensief gebruikt (en toch ook altijd tevreden over het beeld geweest)
                  2002-2012

                  vergeleken met de huidige prijzen (als een van de eerste plasma TV kopers) toch wel erg duur destijds en na 10 jaar had dat niet mogen gebeuren denk je dan.

                  Oké is gebeurd. Op zoek naar vervanging.

                  Vooral omdat ik ook het bovenstaande bericht schreef inzake de digitale opties en mogelijkheden, dacht ik aan iets wat alles tegelijk kan

                  de "all in one" oplossing (Engelse term voor alles in een)

                  ik was gedurende weken in menig winkel aan het kijken, en heb veel test rapporten gelezen want de beeldkwaliteit moet dan ook bij nieuw aanschaf absoluut perfect zijn.

                  Het "all in one" apparaat heb ik gevonden en gekocht.
                  Belangrijk vind ik dan dat het nieuwe toestel makkelijk te bedienen is en mijn abonnement kaart van de lokale TV-aanbieder gebruikt kan worden maar bovenal een perfect beeld oplevert.

                  Er zijn heel veel mensen die een TV in combinatie met een losse digitale kabel- of satelliet- receiver lastig vinden.
                  Er staan dan twee apparaten, de TV en de "decoder".
                  Ook al wegens de tweevoudige afstandbediening en de ergonomie van die bediening, c.q. afstandbediening. (ja dat bedieningsprobleem bestaat echt en is voor oudere mensen een uitdaging)

                  De voorwaarde is wel een Ci module insteekplek (de zogenaamde Ci-slot) opdat je een separate Ci+ module van jou TV- abonnement Provider kunt gebruiken voor decoderen van de bijbehorende abonnement "smartcard" want zonder deze kun je geen digitale Zenders decoderen en zien. (zie afbeelding van zo'n module met de smartcard)

                  Echter evenwel ook is voorwaarde dat die Ci+ voor het gebruik in die TV gecertificeerd is.

                  Dat laatste vraag je bij twijfel aan de winkelier (en of zoekt het TV type en model op de TV- Provider zijn website)

                  -let op, de meeste tv's hebben maar een Ci slot, dus je kunt maar een smartcard tegelijk in het toestel gebruiken
                  en
                  -let op, voor digitenne (dvb-t) of canalDigitaal (dvb-s2) heb je andere Ci Modules en kaart nodig.
                  -het zou immers kunnen zijn dat je naast kabel ook satelliet of terrestrisch digitaal TV kijkt. (de meesten hebben echter enkel een TV- Provider)

                  ik heb na ontvangst van de TV alles uitvoerig getest. Alles werkt.
                  Erg fraai is ook de in de TV ingebouwde WLAN (wifi) opdat je draadloos met internet verbinding kunt leggen en extra multimedia opties ter beschikking krijgt.

                  Zelfs opnemen op een USB Schijfje werkt prima. (vergeet dus de ouderwetse VCR Videorecorder, die werkt dus niet meer bij gebruik van digitaal signaal voor opnemen)

                  Maar bij dat opnemen, voel ik me als enig minpunt toch beperkt ten op zichtte van een Losse kabel en/of satelliet decoder.
                  Ik kan enkel iets opnemen of enkel iets bekijken zonder opnemen. Beiden onafhankelijk van elkaar en tegelijkertijd gaat niet met een all in one TV en enkel een Ci module met kaart.

                  m.a.w kijk je Rtl4 en wilt tegelijk EEN van BRT opnemen gaat dat niet tegelijkertijd
                  dat kan enkel met de twintuner (een losse extra kabel receiver) het belangrijkste minpunt dus.

                  Maar verder ben ik weer uiterst tevreden en die nieuwe LED-TV is een A+ met enkel 78 Watt verbruik.
                  Bestanden bijvoegen
                  ik ben verguisd

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door klaas
                    Je bent niet de enige.
                    Er stond ook beste digitalo's . Helder en duidelijk Antonius.

                    Opmerking


                    • #25
                      helder verhaal, en van dat opnemen was ik op de hoogte
                      Aangezien de tuner gelocked is op die transponder stream, kun je alleen kanalen bekijken die in deze stream zitten. Een twin tuner is dan inderdaad de oplossing.

                      Welke tv is het uiteindelijk geworden ?
                      Fallor ergo sum

                      Opmerking


                      • #26
                        Rubke het is de LED tv panasonic TX-L42WT50E geworden met een multituner voor T-antenne / kabel en satelliet. (internet LAN en WLAN)
                        boordevol applicaties en als all-in-one apparaat erg prettig te bedienen
                        74 Watt energielabel A+
                        Yuotube filmpjes van MO forum bekijken op zo'n scherm is wel wat aardiger dan op de pc

                        Veel mensen die straks geen analoge kabel zenders meer kunnen zien zullen zich t.z.t. moeten bedenken of ze losse kabeltuners voor ziggo moeten nemen of zo'n "alles in een toestel", wel met die vermelde restrictie van het opnemen.

                        Ik ken genoeg mensen (jong EN oud) die het geworstel met losse kabel tuners / decoders gruwelijk vinden.
                        mvg.
                        ik ben verguisd

                        Opmerking


                        • #27
                          De losse Receiver / decoder

                          De losse kabel of satelliet Receiver heeft dus toch wel een belangrijk voordeel voor mensen die ook nog willen opnemen.

                          Indien die receiver ook meerdere tuners ingebouwd heeft kan dat dus tegelijkertijd.

                          Een beetje geharrewar qua terminologie, dat geef ik zelf toe, maar de ontvangst eenheid in het apparaat is één Tuner en het apparaat zelf noemen we Receiver (of iets minder correct een decoder)
                          De Tuner = een klein stukje elektronica welke in dat apparaat is ingebouwd. (als gesoldeerde versie of als verwisselbare versie) (zie afbeelding) is niet groter dan een pakje sigaretten)

                          Die Tuner stem je af per afstandbediening op een kanaal en ontvangt de digitale signalen.
                          Heb je meerdere Tuners in de Receiver, een twin-receiver of meer, kun je ook meer onafhankelijke opnamen maken en iets compleet anders qua kanaal terzelfder tijd bekijken.

                          Opnemen doen nagenoeg alle Digitale Receivers enkel nog op een vaste schijf, het opslagmedium zoals dergelijke vaste schijven ook toegepast zijn in je PC.
                          Die functionaliteit noemen de digitalo's een PVR (Personal Video Recorder)
                          Vergeet de VHS band voor je video recorder.
                          dus je kunt onthouden:
                          digitale ontvangst en tegelijk kunnen opnemen en een ander programma bekijken =
                          een Receiver met Twin Tuner en PVR noodzakelijk.

                          Dergelijke modellen bestaan er dus voor alle digitale vormen van uitzenden ( broadcast )

                          eerder vermeld broadcast systemen zijn
                          dvb-s(2) digital video broadcast for satellite (schotel)
                          dvb-c digital video broadcast for cable (kabel/cai)
                          dvb-t digital video broadcast for terrestrial (digitenne)
                          inmiddels komen ook dvb-IP systemen < tv kijken en/of films per Internet aansluiting ookwel ~ streamen genoemd

                          Die modellen Receivers, zijn er van heel veel fabrikanten en in vele uitvoeringen.
                          De keuze daaruit maken zelf is niet makkelijk.

                          Er zijn er zelfs, zoals ik er een heb, die 3 aparte Tuners tegelijkertijd kunnen gebruiken met die verschillende broadcast systemen en IP-TV kan volgen per internet aansluiting. Naar believen samen te stellen en te configureren.

                          Wat moet ik ermee? Waarom heb je 5000 zenders?

                          dat heb je pas door als je die immense vrijheid hebt ervaren...
                          want, op kabel kunt u niet alles zien wat in onze buurlanden wordt uitgestraald
                          En
                          heel veel mensen nemen tegenwoordig iets op en kijken het als ze er tijd voor hebben, willen maken. We zijn druk genoeg en plannen zelf wanneer!

                          dat noemt men video on demand = kijken als jij dat wilt

                          Belangrijk is wel om te vermelden dat je een HD (high definition) receiver zoekt.
                          Alle analoge TV signalen worden weldra (2013~2014) in Nederland van de Kabel gehaald en is enkel nog digitale ontvangst mogelijk...

                          Voor de satelliet ontvangst is dat al in uitvoering voor de Nederlandse kanalen.

                          Vindt je die nieuwe toestellen complex, kun je dat maar lastig onder de knie krijgen en ben je meer voor eenvoudig gebruik en bediening, dan kijk naar die "all in one" TV toestellen.
                          mvg.
                          Bestanden bijvoegen
                          ik ben verguisd

                          Opmerking


                          • #28
                            Hd Receiver met Twin Tuner en PVR.

                            Zelf heb ik een smart tv van LG en Hd Receiver met Twin Tuner en PVR.
                            Daarnaast kun je natuurlijk ook nog een tv ontvangst module aansluiten op notebook/desktop.
                            Heb je een tablet in huis, dan is er nog veel meer mogelijk. Via een bepaalde provider kun je dan je tv/radio dubbel gebruiken. Dus: een extra (mobiel) beeldscherm erbij. Ook een tablet beschikt over de mogelijkheid "Uitzending gemist". Dus het kan niet op. Een tablet - met GPS mogelijkheid - kun je ook monteren in de auto. Dan heb je o.a. een perfecte "Tom tom"; groot helder scherm en goed geluid. Maar niet bedienen in de auto als bestuurder met de hand! Het kan wel via spraakopdrachten.

                            Opmerking


                            • #29
                              Ah
                              mooi
                              Dreamdroid / airplayer / itunes / op afstand TV c.q. Receiver Programmeren en bekijken
                              Je eigen TV-zenders samenstellen via de PC en in bouqetten plaatsen etc etc
                              teveel om op te noemen.
                              En voor de analogo's onder ons allemaal vreemde taal

                              begin er maar eens over na te denken beste MO'ers analoog gaat er echt uit en dan sta je daar dan met je beeldbuis

                              edit: overigens is LG tv's een van de recente kwaliteit : prijs aanbevelingen bij de consumentenbond en consumenten programma's
                              ik ben verguisd

                              Opmerking


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door Rubke
                                zoveel onzin bij elkaar.. zucht
                                typisch een hoax mailtje dat je natuurlijk naar iedereen moet doorsturen, en dan ook nog hier plaatsen sorry Ton maar hier wordt MO niet beter van..
                                voor mij mag 't in de digitale shredder
                                bericht #33 staat met de vervolg commentaren, toch ook wel op zijn zachts uitgedrukt, in het verkeerde topic.
                                ik ben verguisd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X