Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Bata filiaal boven Jamin.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Kreeg vandaag een e-mail van een nakomeling:

    "waar nu nog steeds Jamin is. Hoek Grote Staat, Kleine Staat, tegenover Pinky-, daar moet op de eerste verdieping de Bata zijn geweest.
    Bestanden bijvoegen

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
      Kreeg vandaag een e-mail van een nakomeling: "waar nu nog steeds Jamin is. Hoek Grote Staat, Kleine Staat, tegenover Pinky-, daar moet op de eerste verdieping de Bata zijn geweest.
      Ik ken al die snoepwinkels niet uit elkaar. Als Pinky dat ding is naast het hoekpand Muntstraat-Grote Staat, ligt het bedoelde pand (nu ook een snoepwinkel) dus aan de zuidzijde van de Grote Staat en is dat inderdaad de hoek Grote-Kleine Staat?

      Oeps, ik zie nu net de (mooie) foto, Breur en ja, het is dus die zuidelijke hoek.

      Opmerking


      • #18
        Even een super late reactie op dit bericht.

        Was het betreffende Bata-filiaal niet ooit een schoenwinkel die handelde onder de naam van Van Dinther? Die zat op de plek waar later de Edah kwam.

        En ten tweede: de tweedehands zaak waar Breur het over heeft, zat inderdaad boven Edah, en was van Kerkradenaar (Heerlenaar??) Joep Hollands. RoekTsoek heette het winkeltje, het verkaste later naar een pand naast de Noorderbrug, ergens waar nu Kwikfit zit.

        De familie van Dinther woonde in de Professor Pieter Willemsstraat, en ik kan het weten, want daar woont nu familie van mij.

        Mevrouw van Dinther is later verhuisd naar bejaardencentrum Gerlachus (daar waar men de medebewoners nooit pest......), en overleed toen ze ergens in de negentig was.
        I am not a complete idiot. Some parts are missing

        Opmerking


        • #19
          daar waar men de medebewoners nooit pest
          Wat vind je van de advertentie van een begrafenisondernemer in de lift ?

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
            Even een super late reactie op dit bericht.

            Was het betreffende Bata-filiaal niet ooit een schoenwinkel die handelde onder de naam van Van Dinther? Die zat op de plek waar later de Edah kwam.

            En ten tweede: de tweedehands zaak waar Breur het over heeft, zat inderdaad boven Edah, en was van Kerkradenaar (Heerlenaar??) Joep Hollands. RoekTsoek heette het winkeltje, het verkaste later naar een pand naast de Noorderbrug, ergens waar nu Kwikfit zit.

            De familie van Dinther woonde in de Professor Pieter Willemsstraat, en ik kan het weten, want daar woont nu familie van mij.

            Mevrouw van Dinther is later verhuisd naar bejaardencentrum Gerlachus (daar waar men de medebewoners nooit pest......), en overleed toen ze ergens in de negentig was.
            Dank je wel Haas voor de aanvullingen !

            Opmerking


            • #21
              Letz-Lansman en Bata

              Geachte Breur,
              Ofschoon mij de relatie tussen uw vraag en het graf niet geheel duidelijk is wil ik als achter-achterklein zoon van Leltz-Lansman reageren.
              Van mijn vader, de zoon van JF Leltz heb ik het navolgende antwoord gekregen:
              Dit is het graf "kerkhof St.Pieter-boven " van mijn grootouders(van vaders zijde).
              Wat dat te maken heeft met de Bata boven Jamin is voor mij een raadsel ?
              Wel weet ik dat (maar wel vóór de oorlog) boven Jamin (hoek Grote- resp. Kleine
              Staat- tegenover 't Dinghoes, nu VVV) de z.g. "Etage Frank" (kleding) gevestigd
              was en voorzover mij bekend is er nooit een Bata op een boven-etage geweest;
              lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk voor een schoenenzaak !!!???

              Ik ben bang dat u te kort door de bocht relaties legt die incorrect zijn.
              Wat is overigens uw relatie met Leltz-Lansman?

              Maurice Leltz

              Opmerking


              • #22
                Beste Maurice.

                De informatie die ik ontvangen heb, komt van een kleindochter van het gezin Leltz-Lansman. Mia Ramakers. Ik heb op dit forum haar mededelingen verwerkt, zoals aan mij geschreven. Ik leg dus geen relaties en ga nergens te kort door de bocht.
                U vader vertelt het verhaal blijkbaar anders dan Mevr. Ramakers.

                En mijn relaties met bedoelde graf is een beschrijvende. Ik ben webmaster van de kerkhofpagina van het Kerkhof van Sint Pieter en adviseur van de kerkhofcommissie aldaar.

                Het verhaal kunt u lezen op http://www.breurhenket.com/G/Vakg.htm?#LELTZ

                En op deze website staat duidelijk dat aanvullende informatie/correcties e.d. altijd welkom zijn.
                Last edited by Breur; 21 november 2010, 17:24. Reden: correctie.

                Opmerking

                Bezig...
                X