Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Landelijke verkiezingen 9 juni 2010

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Pier, good to be back!

    Bovenstaande redenering lijkt me toch een beetje onwerkelijk te worden. Ik denk dat peilingen van zeer groot belang zijn, maar dit gaat me wat ver... Kijk als je je eigen principes weggooit voor een peiling, dan weet je dat je het in de peiling alleen nog maar slechter gaat doen. Je zou dan nog angstvalliger moeten vasthouden aan een zittend kabinet en valt in een neerwaartse spiraal.

    Ik denk dat je voor dit scenario niet bang hoeft te zijn. Ingenieus bedacht, maar niet erg reeel. Wat ik eerder geneigd ben om te geloven is dat het minderheidskabinet stablieler blijkt dan nu (door ons) gedacht, omdat de soep bij Wilders minder heet gegeten gaat worden dan die wordt opgediend.

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
      (..) ... Kijk als je je eigen principes weggooit voor een peiling, dan weet je dat je het in de peiling alleen nog maar slechter gaat doen.
      (..)
      Ik denk dat je voor dit scenario niet bang hoeft te zijn. Ingenieus bedacht, maar niet erg reeel. Wat ik eerder geneigd ben om te geloven is dat het minderheidskabinet stablieler blijkt dan nu (door ons) gedacht, omdat de soep bij Wilders minder heet gegeten gaat worden dan die wordt opgediend.
      Ik weet het niet burgemeester......

      Ik heb altijd geroepen dat we nieuwe verkiezingen krijgen en in het ongunstigste geval dat er tijdelijk een instabiel minderheidskabinet zou komen, maar dat er, hoe dan ook, in 2011 nieuwe Tweede Kamerverkiezingen zouden zijn.

      Maar dit ingenieus scenario heb ik de afgelopen weken herhaaldelijk in mijn gedachten de revue laten passeren maar hoe langer hoe meer houd ik het voor reeel.

      Dat partijen hun eigen principes te pas en te onpas overboord zetten lijkt mij geen argument.
      De afgelopen jaren is het ene na het andere 'principe' gesneuveld.

      De VVD van de jaren zeventig was minder 'extreem' dan de PvdA nu.
      Ook heb ik de tijd van de PSP, PPR en CPN nog levendig meegemaakt (Kroningsrellen in A'dam en ontruiming div. kraakpanden zoals o.a. 'Het huis met de Strik') en als ik toen, eind jaren zeventig/begin jaren tachtig had geroepen dat deze partijen (nu vereningd, samen met de EVP, in GroenLinks) serieus in overweging nemen om met VVD en CDA een kabinet te vormen, dan was ik linea recta naar Vijverdal getransporteerd, vermoedelijk in een dwangbuis.

      Daarbij, 5-6 jaar geleden was er geen PvdA'er (of FNV'er) die het waagde om te roepen dat de AOW leeftijd verhoogd zou moete worden naar 67 jaar.
      Nu loopt de PvdA (en het FNV) bijna voorop...... :(

      De SP begint nu ook al. De werkgelegenheid in Oss (Organon) dreigt ernstige klappen te krijgen (zeer vervelend en waarschijnlijk ook niet nodig maar toch...), maar eventuele initiatieve van CDA-huize (Jos Hessels) om (tenminste een deel van) de banen in Geleen te herhuisvesten, wordt door de SP Limburg tegengewerkt.
      Zou de woonplaats van Jan Marijnissen hierbij geen rol spelen.....?!?

      Neen, pricipes in de politiek bestaan echt niet. Het is, bijna zonder uitzondering, een en al eigen- cq partijbelang.

      Overigens, vanavond om 21.20 uur op Ned. 2 in Spraakmakende Zaken
      een uitvoerige reportage over Burgemeester Leers.

      En voor de rest ben ik blij dat er eindelijk weer eens tegengas (door jou) wordt gegeven in deze thread
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
        Ik word nogal depri van jouw scenario's (hoewel je vertelstijl me zeer aanstaat) Valt er tussen alle hel en verdoemenis niet ook iets leuks te melden ?
        Tja, sorry Olijfje,
        Komt waarschijnlijk vanwege het feit dat ik vroeger bij de belastingdienst heb gewerkt en het '' niet leuker kan maken, wel...."

        .... en ik blijf erbij, je moet die hele politiek met een knipoog bekijken.
        Als je 'ze' echt serieus gaat nemen, word je inderdaad depri....

        Het echte beleid wordt niet door politici gemaakt, maar door ambtenaren die op hun beurt weer onbewust (hoop ik !!) gestuurd worden door lobbyisten in alle soorten en maten.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Het echte beleid wordt niet door politici gemaakt, maar door ambtenaren die op hun beurt weer onbewust (hoop ik !!) (...)
          Sir Humphrey: My job is to carry out government policy.
          Hacker: Even if you think it's wrong?
          Sir Humphrey: Well, almost all government policy is wrong, but…fruitfully well carried out.

          (Yes, Minister)

          Ik ben het met je eens dat politici van principe/standpunt kunnen wijzigen. Eigenlijk vind ik dat niet eens zo erg: iemand die nadenkt kan van mening veranderen. Het Amerikaans systeem dat iemand gedurende 40 jaar dezelfde mening moet verkondigen, omdat ie anders als een draaikont wordt betiteld vind ik kortzichtig. Geef me dan maar een PvdA die (hoop ik) om inhoudelijke redenen, gezien de demografische omstandigheden, van mening mag veranderen.

          Dat er politiek bedreven wordt is natuurlijk duidelijk. Maar (misschien is de wens de vader van de gedachte) ik denk dat er toch ook voor een deel werkelijk mensen in de tweede kamer zitten die iets willen, en die daar ook bij blijven. Om iets te bereiken zul je het spel echter mee moeten spelen. Eigenlijk merk ik precies dit in mijn eigen werk. Politiek is voor mij een middel, maar het middel mag nooit een doel op zich worden.

          Al met al denk ik dat we nog blij mogen zijn met ons parlementair systeem.

          De vraag of het kabinet stabiel gaat blijken door de invloed van de peilingen, zal blijken... Ervan uitgaande dat dit kabinet er inderdaad komt. We kunnen dan elkaars woorden quoten met een "I told you so' erbij.... En wie gelijk krijgt dient te solliciteren als de nieuwe Ferry Mingelen.

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
            .... En wie gelijk krijgt dient te solliciteren als de nieuwe Ferry Mingelen.
            Kortom, we zijn het er in ieder geval over eens dat de dagen van Ferry Mingelen geteld zijn......

            Arme Ferry, vertel jij het hem?
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • Arme Ferry. Ik zou zijn smerige, kruiperige opmerkingen bij Den Haag Vandaag echt gaan missen. Wat een heerlijk rotzakje is hij toch. Misschien moeten we tevreden zijn met een plekje op de redactie.... Al is het natuurlijk de vraag of een nieuw kabinet een uitbreiding van het publieke net wel ziet zitten.

              Maarja, voor toptalenten als burgemeester en Pier dient natuurlijk een uitzondering gemaakt te worden. Anders verlies ik voorgoed het vertrouwen in een rechtvaardige wereld.

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                Maarja, voor toptalenten als burgemeester en Pier dient natuurlijk een uitzondering gemaakt te worden. Anders verlies ik voorgoed het vertrouwen in een rechtvaardige wereld.
                "Hear, hear"..... om het maar bij 'Yes, Minister' te houden.....
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • Pier, ik denk toch dat verkiezingen in 2011 niet waarschijnlijk zijn, mits er nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven. De argumentatie heb ik al eerder uiteengezet.

                  Ik stel daarom het volgende voor: mochten er in 2011 nieuwe verkiezingen worden gehouden, dan krijg je van mij een fles goede wijn. Mocht dat echter niet het geval zijn, dan komt er een van jouw kant.

                  Omdat deze discussie wat verder afstaat van Mestreech (wat deze site toch pretendeert) stel ik voor deze fles hoe dan ook samen in Maastricht te nuttigen. Kunnen we meteen een toast uitbrengen op Groen Links en D`66.
                  Last edited by burgemeester; 12 augustus 2010, 18:51.

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                    Ik stel daarom het volgende voor: mochten er in 2011 nieuwe verkiezingen worden gehouden, dan krijg je van mij een fles goede wijn. Mocht dat echter niet het geval zijn, dan komt er een van mij.
                    Een hitch/glitch in de zinsbouw, burgemeester?

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                      Een hitch/glitch in de zinsbouw, burgemeester?
                      Inderdaad! Dat is wel een heel goed voorstel!! Ik pas het aan.

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                        Ik denk dat hij bedoelt wat hij zegt; hier bloeit iets moois op en burgemeester wil hoe dan ook een flesje wijn met Pier delen
                        Een fles wijn is nooit weg!

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                          Inderdaad! Dat is wel een heel goed voorstel!! Ik pas het aan.

                          Je past het aan?? In welke zin? Krijg ik nu twee flessen ??

                          Maar.... ik snap het
                          Verkiezingen in 2011 ----> Ik krijg een chateau burgemeester rouge
                          GEEN verkiezingen in 2011 ----> Ik spoed mij begin januari 2012 naar de Aldi of Lidl voor een pak Liebfraumilch a raison van € 1,19

                          Zonder gekheid..... we hebben een deal !!!

                          Alleen jammer dat ik inderdaad altijd geroepen heb dat er in 2011 nieuwe verkiezingen komen, maar ik net nu, getuige mijn "opinie"stukje van gisteren, vrees heb voor een stabiel kabinet. :(

                          Maar goed... Ik zeg DOEN.... eh Verkiezingen in 2011 !!

                          PS: ER WORDT GEEN TOAST UITGEBRACHT OP GL of D'66 !!!!
                          Last edited by Pier; 15 augustus 2010, 22:24.
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Ga alsjeblieft nog even door. Ik kom niet bij van het lachen!
                            En........ van mij een extra flesje voor de winnaar!
                            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                            Opmerking


                            • PVV stemmer Mr. Theo Hiddema

                              Afgelopen vrijdagavond was Mr. Theo Hiddema te gast bij Knevel & Van den Brink, met de ondertitel “PVV stemmer”.
                              Het was een moeilijke keuze die vrijdagavond, rond 23.00 uur.
                              Of op RTL7 de eerste verrichtingen in de Jupiler-league (ben ik de enige die altijd moeite heeft met de spelling van ‘league’???) van ‘Us MVV’ke’ tegen Volendam of een’ one-man-show’ van Theo.
                              Ik heb het al zappend opgelost en gelukkig kwamen ze niet gelijktijdig in actie.

                              Ik mag die Hiddema wel.
                              Eigenlijk is het een echte aristocraat, maar dan net ‘over-done’. Hij straalt ‘het nieuwe geld’ uit, terwijl ik denk dat hij hoopt de uitstraling van ‘oud-geld’ te bezitten.
                              Ik neem aan dat iedereen hem (minstens van aanzien) kent, dus ik hoef hem verder niet te beschrijven en te introduceren.
                              Alles wat ‘fout’ aan hem is, maakt eigenlijk dat hij steeds leuker wordt.
                              Dit zag je eerder bij Pim Fortuyn.
                              Hiddema was eerst nog een ‘Fortuynist’, maar inmiddels toegetreden tot het leger der PVV stemmers.
                              In ieder geval is Hiddema, en dat heeft hij zeker gemeen met Pim, een spraakvirtuoos. Misschien zelfs nog iets beter dan Fortuyn.

                              Theo Hiddema stemde aanvankelijk PSP (!!), maar hij was in 1966 onder de indruk van een in regenjas langs de Amsterdamse grachten flanerende jonge, nieuwe politicus.
                              (Vraagje: Waar zou een D’66 anders flaneren dan langs de Amsterdamse grachten??? Op bouwplaatsen en fabrieken zien we ze nooit en wat een overal is weten ze sowieso niet!!)
                              Ongelukkigerwijs weten we dat (helaas) ook enkele vaste MO’ers onder de indruk zijn van het gedachtegoed van die destijds flanerende jonge politicus die de woorden ‘hamer en schop’ alleen kent van kruiswoordraadsels.
                              Voordeel van zo ’n MO’er is wel dat hij in 2011 Pier op een fles wijn moet trakteren…..

                              Maar goed, in tegenstelling tot onze MO’ers, werd Hiddema gezegend met voortschrijdend inzicht en verliet hij het gedachtegoed van D’66.
                              Jammer dat dit voortschrijdend inzicht hem via de VVD en de LPF uiteindelijk bij de PVV bracht.

                              Geweldig hoe Hiddema zijn keus voor de PVV verwoordt (“Ik stem PVV uit compassie met de kansarmen”), zonder GW een hand boven het hoofd te houden
                              “Die Kopvoddentaks” is belachelijk.…….
                              Het provoceren, demoniseren en polariseren van GW is niet erg handig, stelt Hiddema, maar misschien wel slim.
                              Om iets te bereiken en gehoord te worden is het wellicht verstandig om bepaalde dingen ongenuanceerd te brengen, Dit genereert een klankbord, dus aandacht, dus stemmen en daar weet GW uitstekend op te acteren.

                              Eigenlijk bepleit de (straf)pleiter Hiddema dat de PVV en de VDD weer moeten samensmelten tot in één partij.
                              De PVV (lees GW) is ‘verantwoordelijk’ voor het feit dat er in Nederland, NA Fortuyn, toch geluisterd wordt naar het gedachtegoed van Pim Fortuyn dat een stille dood leek te sterven.

                              Het is super interessant hoe Hiddema, ook als hij wordt “aangevallen” door Andries Knevel, Tijs van den Brink en Jan Slagter (omroep MAX) zich, dankzij zijn verbaal talent, weet te verdedigen. Maar ja…., hij is niet voor niks verdediger.

                              Ik kan er wel veel over schrijven, maar bekijk liever de uitzending op onderstaande link.
                              http://www.uitzendinggemist.nl/index...9b81a827a9c334


                              Je zult er geen spijt van hebben…….

                              (…. en misschien dat onze D’66-ers er een stimulans in vinden om die (Grachtengordel)partij ook de rug toe te keren.)
                              Last edited by Pier; 16 augustus 2010, 10:16.
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                                Ongelukkigerwijs weten we dat (helaas) ook bij enkele vaste MO’ers onder de indruk zijn van het gedachtegoed van die destijds flanerende jonge politicus die het woorden ‘hamer en schop’ alleen kent van kruiswoordraadsels.
                                Voordeel van zo ’n MO’er is wel dat hij in 2011 Pier op een fles wijn moet trakteren…..

                                Soms is spreken zilver en zwijgen goud.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X