Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Landelijke verkiezingen 9 juni 2010

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Ik verwacht nu een overleg op twee niveau's. Allereerst zal natuurlijk de opdracht aan de informateur zijn om te kijken of de 2 grootste partijen met elkaar door 1 deur kunnen. Echter heeft een van die twee, de PvdA, veel meer opties dan de VVD. Zeker als Cohen snel overlegt met Halsema en Pechtold over een gezamenlijke inzet. Dan zit de kans er nog altijd dik in dat de VVD toch in de oppositiebankjes belandt. Voor Cohen, gesecondeerd door Halsema en Pechtold, is het veel beter zaken doen met een aangeslagen CDA dan met een VVD in overwinningsroes. Dan zal de CU wel mogen aanschuiven als doekje voor het bloeden.

    Opmerking


    • Het is echt waar.....

      Beste mede MO'ers,

      Ik heb de moed opgegeven. Het is nu ruim 21.30 uur en ik had nog steeds de hoop dat ik wakker zou schrikken en dat het allemaal een boze droom was. Maar met mijn arm inmiddels blauw geknepen, moet ik voorzichtig tot de conclusie komen dat ik toch niet droom.
      Nu rest mij enkel nog de hoop dat dadelijk Frans Bauer, met zijn cameraploeg van Bananensplit, opduikt en dat het een goed geënsceneerde grap was. Evenwel met de minuut verdwijnt ook de hoop om snel Frans Bauer te begroeten (Zeg ik dat echt.... Snel Frans Bauer begroeten !?! Nou ja.... zoals we sinds gisteren weten zijn er ergere dingen in het leven)

      Kijk, iedereen heeft het recht om te gaan stemmen op wat hij/zij wil. Zelfs op de PvdD, GroenLinks of D'66
      Mensen hebben daar misschien redenen voor. Kan het me niet voorstellen, als we over die 3 partijen praten, maar kom op..... het kan!

      Ook mag iemand PVV stemmen. Ik zou niet willen dat er een wet was die dit zou verhinderen.

      Nu moet ik wel vermelden dat ook iedereen over de openbare weg mag rijden. Desalniettemin heeft de wetgever gemeend daar enkele restricties aan te verbinden.
      Onlangs heeft de wetgever zelfs een praktijkexamen voor het besturen van een snor/bromfiets ingevoerd, rijbewijs AM.
      Je kunt m.i. ook doorslaan, maar goed......

      Dit wetende moet er dus ook serieus overwogen worden om een KIESBEWIJS in te voeren.
      Alleen wanneer je een proeve van bekwaamheid in Staatsinrichting en 'Politiek voor Dummies' met goed gevolg hebt afgelegd, kom je in het bezit van een KIESBEWIJS.

      Dit geeft recht op het uitoefenen van het stemrecht.
      Dit voorkomt (hopeljk)dat de mevrouw die 's ochtends voor dag en dauw voor een aalmoes mijn rommel op het kantoor opveegt, het uit haar kop laat om PVV of VVD te stemmen.
      Maandagochtend vroeg ik de mevrouw die mijn kamer poetst of ze haar keuze al had gemaakt.
      U moet weten dat ik zo wat de enige ben die 's ochtends überhaupt met die mevrouw spreekt en zeker de enige ben die haar met mevrouw aanspreekt (echt waar Clio !!! ).
      Ze vertrouwde mij toe dat het Wilders zou worden.
      Ik respecteerde (uiteraard teenkrommend) haar beslissing, maar riep haar even later tot mij en liet haar het Nyfer-onderzoek van de Volkskrant lezen.
      We weten inmiddels dat dit onderzoek niet helemaal correct was, maar het gaf natuurlijk wel een indicatie.
      In haar geval zou het verschil tussen PVV en SP ongeveer € 180,00 per maand zijn, in het voordeel van de SP natuurlijk !!!
      € 180,-- per maand voor een vrouw die zwoegt voor haar gezin. Niet niks lijkt me zo.
      Toch was ze niet de vermurwen...... Het was en bleef, naar nu blijkt, de PVV!!!

      Waar blijft het KIESBWIJS ??? :(
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • Pier, ik begrijp je frustraties!
        Maar ga er van uit, dat iedereen het recht heeft om te stemmen. Waarop dan ook!
        Ik wil je wel bedanken voor je heldere uiteenzettingen, alhoewel mijn keuze allang vast stond!
        Kompleminte!
        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

        Opmerking


        • Een briljante analyse, olijfje, niets op af te dingen! Ik weet niet te kiezen tussen :( (domme lieden), of (voor jou)...

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            Ik heb de moed opgegeven.
            Lieve, lieve Pier, vluchten kan niet meer. We zullen met deze uitslagen moeten leven en ach, je zult zien, 'alles sal reg kom'. Gewoon een kwestie van adem.

            Uit de geschiedenis blijkt dat het verstand het uiteindelijk altijd wint van het onverstand. Maar ja, het kost wel een paar politiek onproductieve jaren. Zorg dat die van jou wél productief zijn, al was het maar door te vissen met zoonlief en met mevrouw Pier in de middagzon te lunchen op het terras. Er zijn echt veel, veel belangrijker zaken in het leven dan het geneuzel van de politiek.
            Last edited by Clio; 11 juni 2010, 11:47. Reden: inkorting tekst

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
              Lieve, lieve Pier, vluchten kan niet meer. We zullen met deze uitslagen moeten leven en ach, je zult zien, 'alles sal reg kom'. Gewoon een kwestie van adem.
              Clio, bedankt voor je opbeurende woorden, maar ik zie er ook wel de humor van in

              Alleen al het door Olijfje (hernieuwd) geplaatse filmpje van Sjef "De kiezer heeft altijd gelijk" is al genoeg om mij op te beuren.

              Ik weet niet of de lezers van MO ook bekend zijn met de prachtige Engelse serie 'YES (Prime)MINISTER'. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Yes,_Minister)
              Deze serie is buitengewoon vermakelijk en zeker ook toepasbaar op de Nederlandse politiek. Ik geloof zelfs dat er een soort van Nederlandse re-make ooit van gemaakt is bij de VPRO.

              Tot slot 'heb ieder nadeel z'n voordeel'.....

              Het is lang geleden dat de verkiezingsuitslag in Limburg zo serieus door politici werd besproken als gisteren op het Journaal, NOVA en Knevel en van den Brink.
              Nu ik er persoonlijk van overtuigd ben dat we uiterlijk maart 2011 weer naar de stembus mogen, zullen de (gevestigde) politieke partijen zich extra uitsloven voor de potentiële kiezers in Limburg....
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Ik ben eruit.

                De volgende coalitie moet mogelijk zijn:

                PvdA: 30 zetels
                PVV: 24 zetels
                SP: 15 zetels
                Groen Links: 10 zetels

                Samen goed voor: 79 zetels.
                En ik geef deze coalitie de naam van: de regenboog.

                Voor de verkiezingen zei iedereen dat de PVV en de SP veel, zeer veel overeenkomsten vertoonden in hun programma.
                En Groen Links en de PvdA, die kunnen ook heel goed overweg met elkaar's partijstandpunten.

                Zal ik de Koningin bovenstaand voorstel nu even twitteren, via een SMS verzenden, of toch maar via een e-mail bericht?
                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                Thomas More

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                  Ik weet niet of de lezers van MO ook bekend zijn met de prachtige Engelse serie 'YES (Prime)MINISTER'. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Yes,_Minister)
                  Deze serie is buitengewoon vermakelijk en zeker ook toepasbaar op de Nederlandse politiek. Ik geloof zelfs dat er een soort van Nederlandse re-make ooit van gemaakt is bij de VPRO.
                  Yes, Minister! Een van mijn alltime favorieten!! Die staat integraal op mijn HD. De Nederlandse variant heeft me nooit kunnen bekoren.

                  Humprey!

                  Opmerking


                  • Quite, Minister...

                    Opmerking


                    • PVV stemmen in Maastricht

                      Ik zou het jammer vinden als we binnenkort niet meer zouden weten hoeveel mensen er (per wijk) in Maastricht op de PVV hebben gestemd.

                      Vandaar dat ik deze link de (latere) bezoekers van Mestreech Online niet wil onthouden. Lees en huiver :(
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Een nieuwe partij de PVNV-A

                        Ik denk dat ik maar in de politiek ga......

                        Uiteraard niet in het belang van 'het volk', maar in mijn eigen belang.
                        De Tegenpartij van Jacobse en van Es heeft mij aan het denken gezet.

                        Voeg daarbij de eclatante overwinning van de PVV in Limburg en de N-VA in Vlaanderen en een nieuwe partij is ontsproten!!!

                        De naam: De Partij Voor Nederlandse Vlaamse Alliantie (PVNV-A).

                        In maart 2011 zijn de Provinciale Verkiezingen en ik reken op 35% van de stemmen

                        Als voorzitter zoek nog een secretaris, een penningmeester en diverse leden die bereid zijn de kastanjes voor mij uit het vuur te halen.
                        Wie?
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • De uitslagen van de verkiezingen TK 2010 in Maastricht zijn ook te bekijken via:

                          http://www.maastricht.nl/stemmen/html/index.html .

                          Klik vervolgens op het + teken bij 'Verkiezingsuitslag' voor details omtrent 'Uitslag Stembureaus' of 'Uitslag Partij/Kandidaat'.
                          Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                          Thomas More

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                            Als voorzitter zoek nog een secretaris, een penningmeester en diverse leden die bereid zijn de kastanjes voor mij uit het vuur te halen. Wie?
                            Sorry, Pier, ik kan je niet helpen want ik ben bij gebrek aan de juiste capaciteiten principieel tegen politieke inspanningen. Mijn 'uitstapjes' inzake de gemeenteraadsverkiezingen van dit jaar hadden te maken met de tamelijk uitzonderlijke 'affaire Leers' en een onbedwingbare neiging de i van puntjes te voorzien.

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                              De Tegenpartij van Jacobse en van Es heeft mij aan het denken gezet.
                              O, ben al jaren lid. Vooral de uitspraken "Geen gezeik, iedereen rijk" en "Laat ze zelf eens een keer bezuinigen" zijn mij uit het hart gegrepen.

                              Ik sluit mij over het algemeen overal graag bij aan, Pier, maar je zult toch iets meer moeten vertellen over die Nederlands-Vlaamse alliantie, behalve dat jouw eigen belang centraal staat.

                              Opmerking


                              • En ik de penningmeester!
                                Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X