Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Informatie Bates Cepro

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Informatie Bates Cepro

    Wie heeft er verhalen en foto's over de Bates?
    Last edited by Caesar; 14 september 2009, 21:29.
    Ik kwam en zag en ben nu weer weg

  • #2
    Ja , ik bedoel 't zakkenfebriek
    Ik kwam en zag en ben nu weer weg

    Opmerking


    • #3
      Over lucht-, doedel-, trek-, Sinterklaas- en andere zakken.
      Je kan het boekje dus ook zien als een handboekje over de stadsbestuurders van destijds?
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #4
        Misschien een onnozele vraag: waar lag/ligt die fabriek? Mij zegt het niets.

        Opmerking


        • #5
          Bates Cepro

          De Bates Cepro fabriek werd in de jaren '30 van de vorige eeuw gebouwd op een terrein aan de Fort Willemweg 1, vlak bij het voormalige station 'Maastricht Boschpoort' (Station Maastricht Boschpoort is een voormalig spoorwegstation aan de spoorlijn Maastricht-Hasselt. Het station werd geopend op 1 oktober 1856 en het werd gesloten op 4 april 1955.) en de Sint Hubertuskerk aan de Bosscherweg.

          Bates Cepro is momenteel gesplitst in 2 bedrijven.

          Bates Vultechniek B.V. is 75 jaar geleden ontstaan als afdeling van Bates Cepro zakkenfabrikant te Maastricht.

          http://bates.pxq.nl/ .

          ======================
          De zakkenfabriek is tegenwoordig alom bekend als "Mondi Packaging".

          http://www.mondigroup.com/ .
          Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
          Thomas More

          Opmerking


          • #6
            Industrieterrein en uibreidingsgebied Bosscherveld & Belvédère.

            Het WIAM (Stichting Werkgroep Industriële Archeologie Maatricht) zorgde voor de uitgave van bovenstaand boek (deelrapport 6) onder redactie van S. Minis, W. Mes en A. van Rooij (2003).

            Hier en daar nog zeer beperkt verkrijgbaar bij het modern antiquariaat.
            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
            Thomas More

            Opmerking


            • #7
              Bates Cepro

              In 1998 is het boekje:
              Van Bates Nivem tot Franpack Bates
              verschenen dat, voorzien van veel foto's, een beknopte geschiedenis weergeeft van Bates Cepro.
              Het boekje is niet in de verkoop geweest en was bestemd voor personeel en relaties, bij gelegenheid van het 70 jarig bestaan van het bedrijf.
              Het boekje verscheen bij de Europese Bibliotheek en werd door mij samengesteld.

              Wil Lem
              Bestanden bijvoegen
              Last edited by Wil Lem; 4 oktober 2009, 10:53.

              Opmerking


              • #8
                Het betreffende boekje 'van Bates Nivem tot Franpack Bates' is weer te koop via de uitgeverij Europese Bibliotheek.

                http://www.eurobib.nl/nl/home .

                Klik op boeken en geef als zoekopdracht Bates Nivem.
                De rest behoeft geen nadere uitleg (neem ik aan).

                Uiteraard zijn er ook de nodige (foto)boekjes van/over Maastricht en Sint Pieter te bestellen.
                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                Thomas More

                Opmerking


                • #9
                  Copyright

                  Het boekje van Bates Nivem enz was een privé uigave van Franpack Bates en daar rust ook het copyright. Ook ik als samensteller weet er niets van. De Europese gaat hier zijn boekje ver te buiten. Ik heb al contact hierover opgenomen.

                  Bedankt voor de tip.

                  Wil Lem

                  Opmerking


                  • #10
                    Misschien dat Herman zijn informatie hier terug kan zetten?
                    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                      Misschien dat Herman zijn informatie hier terug kan zetten?
                      Ik zie de vraag nu pas staan. Een link was inderdaad die bij het Stadsarchief Amsterdam, deze link was overigens ook al door Sjef 15 september 2009 gegeven. De ander link was van de site Gahetna:
                      http://www.gahetna.nl/zoeken/q/zoekt...-fotocollectie

                      Opmerking


                      • #12
                        In Nieuws van de Staatsmijnen van vrijdag 2 december 1966 staat een artikel over de bates (pagina 4):
                        http://h1631438.stratoserver.net/ind...e/NT-19661202/

                        Opmerking


                        • #13
                          Hallo,

                          Misschien kunnen mensen hier mij helpen.
                          Ik doe onderzoek naar Bates Cepro en ben op zoek naar bepaalde personen die daar na de oorlog (na 1945 dus) werkten. Heeft iemand een idee hoe ik deze mensen het beste vind?

                          Dank alvast voor het meedenken!
                          Arja

                          Opmerking


                          • #14
                            Lees mijn P berichtje wellicht staan er bekende namen tussen
                            Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door AMBergh Bekijk bericht
                              Hallo,

                              Misschien kunnen mensen hier mij helpen.
                              Ik doe onderzoek naar Bates Cepro en ben op zoek naar bepaalde personen die daar na de oorlog (na 1945 dus) werkten. Heeft iemand een idee hoe ik deze mensen het beste vind?

                              Dank alvast voor het meedenken!
                              Arja
                              Hallo Arja,

                              Ik heb er niet gewerkt maar ik heb wel een beeldje in bezit van het 50 jarig bestaan van de fabriek.
                              Ik weet niet of er maar een beeld of meerdere zijn gemaakt.
                              Weet jij hier meer over??

                              groet Ronald

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X