Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Een zuurtje voor Dagblad De Limburger

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Een zuurtje voor Dagblad De Limburger

    Zoals wellicht bekend deelt Dagblad De Limburger (DDL) vrijwel wekelijks een gehaktbal uit aan deze of gene.

    In navolging van deze uitreiking heb ik persoonlijk op 19 maart 2011 voor DDL zelf het MO ZUURTJE in het leven geroepen.

    Hoewel ik vele kansen sindsdien aan mij voorbij heb laten geen om dit MO zuurtje aan DDL uit te reiken, wil ik dit MO zuurtje nu toch wel snel in ere herstellen.

    Bij DDL zijn ze namelijk helemaal van de pot gerukt :(

    Dat het abonnement van een dagblad de laatste paar jaren enorm is gestegen was al een feit van algemene bekendheid.
    Maar nu slaan ze bij DDL helemaal door.

    Met ingang van gisteren, 6 juli 2012, heeft DDL het abonnementstarief voor de digitale versie verhoogd van € 8,95 naar € 15,99 !!! :(

    Dat is een tariefsverhoging van maar liefst 79% !!!!

    Dit alles gebeurde overigens zonder de abonnees daar vooraf op te hebben gewezen

    Nou, de hele directie van DDL mag zich persoonlijk bij mij vervoegen om een hele zak met MO zuurtjes op te halen, voorgesabbeld en wel!!
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

  • #2
    Op zijn Facebooks: Vind ik leuk

    Opmerking


    • #3
      Op zijn Facebooks: Vind ik leuk
      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

      Opmerking


      • #4
        Opties;

        Stuur een klacht naar;
        - de limburger',
        - vara kassa'
        - de consumentenbond
        - de oude wijven theeclub.

        Geen optie;
        - het openen van een zinloos topic op MO :(
        Last edited by ; 7 juli 2012, 23:12.

        Opmerking


        • #5
          Ach, waarom niet een eigen traditie? DDL zijn gehaktbal, Kassa zijn koude /warme douche en MO zijn zuurtje? Er bestaan geloof ik ook jaarlijkse 'prijzen' voor het slechtste TV-programma, de afschuwlijkste TV-reclame, de meest zinloze uitvinding en het minst productieve wetenschappelijk onderzoek.

          Overigens zit Pier in een mooie traditie: in 1867 loofde de Momus al vijf gulden uit voor de lelijkste knol op de paardenmarkt.
          Last edited by Clio; 7 juli 2012, 23:52.

          Opmerking


          • #6
            Nokske...... heb jij soms van de zuurtjes gesnoept???
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #7
              Kleinigheidje: de koude/warme douche is van Radar. Maar dit terzijde.


              Weet je trouwens dat je van dit soort snoepjes ADHD kunt krijgen?


              Overigens is dit echt een idote prijsstijging. Waarschijnlijk heeft de redactie een verschuiving gemeten van de papieren krant naar de digitale versie, en daarop haar nieuwe tarieven gebaseerd. Maar het is wel een absurde verhoging.


              Dus wat mij betreft niet 1 MO-zuurtje waard, meer een hele tuut.
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht

                Overigens zit Pier in een mooie traditie: in 1867 loofde de Momus al vijf gulden uit voor de lelijkste knol op de paardenmarkt.
                Daar zijn wij niet persoonlijk bij geweest, vermoed ik. Zo oud is zelfs het oudste MO-lid niet.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #9
                  Het MO zuurtje gaat deze week naar Stefan Gybels.

                  Eerlijk is eerlijk.
                  Met veel plezier lezen wij wekelijks "Allebonneur" in Dagblad de Limburger, waar de stadsredactie haar gram haalt op hardwerkende... *kuch* ... bestuurders, politici, ambtenaren, middenstanders en anderen.

                  Deze week stuurt Stefan Gybels "De Gehaktbal" bijvoorbeeld naar een hardwerkende ambtenaar van de gemeente Bloemendaal met de navolgende argumentatie:
                  "Onze poedelprijs der poedelprijzen gaat deze week naar de gemeente Bloemendaal. Eén van onze voormalige stagiaires verhuisde van Maastricht naar dit gehucht. Toen ze bij het inschrijven bij de gemeente vermeldde dat haar vorige woonplaats Maastricht was, kreeg ze prompt te horen: „Dus u komt weer in Nederland wonen?”
                  Ja, en de oud-Hollandse gehaktbal komt per post uw kant op!"


                  Kijk, wij hebben als MO helemaal niets tegen deze gehaktbal. Op zich denken wij ook nog wel dat hij gerechtvaardigd is, maar......
                  "Wie de bal kaatst moet de bal terug verwachten".


                  Wat lezen wij nog meer in "Allebonneur" van deze week van de hand van Stefan Gybels?
                  "Panda
                  Zoals u gelezen heeft is Onno met zijn clubje richting China.
                  Belangrijke handelsmissie om een stedenband af te sluiten met Chengdu. Van groot belang voor de contacten in China. Zo ongeveer iedereen die iets in de melk te brokkelen heeft in de stad, stapt in het vliegtuig. En waar zoomen die vermaledijde media weer op in? Op de panda van Onno. Die hij godbetert in Heerlen in het ‘Jajapark’ wil droppen. We hebben die berekojl hier potdomme toch niet voor niets liggen?"

                  Een ambtenaar in Bloemendaal verwijten dat hij/zij niet weet waar Maastricht ligt, is een ding, maar als Limburgse journalist niet weten waar het "JaJapark" ligt is minstens zo erg.

                  Het "JaJapark", oftewel GaiaZoo, ligt namelijk in het door Stefan vaker, i.v.m. met een bepaald voetbalsyndroom, als Aachen-Nord aangeduidde Kerkrade en NIET in Heerlen!

                  Het zuurtje, onze poedelprijs aller poedelprijzen, kan na telefonische afspraak worden opgehaald bij het bestuur van MO
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • #10
                    Dat bestuur doet er indien gewenst, ook nog een geschenkverpakking bij, en een certificaat van echtheid.


                    En een gratis seizoenskaart voor de geel-zwarte club in Aken-Noord.
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • #11
                      Zuurtje naar de stadredactie van DDL

                      Ach, op zich zijn het geen onsympathieke mensen op de Maastrichtse Stadsredactie van Dagblad De Limburger.
                      Bovendien zijn wij natuurlijk voor een belangrijk deel afhankelijk van het nieuws dat ze weten te genereren, immers op het gebied van nieuwsgaring kunnen wij bij MestreechOnline niet tippen aan deze professionele jongens en meiden.

                      Maar toch ware het goed als ze bij de stadsredactie nog vaker onze site zouden bezoeken.
                      Op 25 oktober 2012 immers publiceerde DDL DIT artikel over het "geboortehuis" van André Rieu.

                      Daarop ontvingen ze bij DDL minstens 2 mails, oa. van ondergetekende, om ze te attenderen op deze vergissing.
                      Iedereen kan zich vergissen, dus deze mail werd discreet verstuurd.
                      Er volgde echter geen enkele reactie. Zelfs geen ontvangstbevestiging, laat staan een bedankje :(

                      En wat lezen we vandaag?
                      DDL is, uiteraard, zelf op onderzoek uit gegaan en bevestigt dat het "geboortehuis" aan de Begijnenstraat 1 te Maastricht niet het "geboortehuis" is.
                      Dit is HIER te lezen.

                      Jammer is dat Rob Cobben niet vermeldt dat wij, dan wel minstens één ander persoon en tevens lid van MO, DDL op deze fout hebben gewezen.
                      Nu lijkt het alsof DDL zelf tot deze ontdekking is gekomen.
                      Dit is een beetje pronken met andermans veren.

                      Reden genoeg om aan de stadsredactie van DDL weer eens een zuurtje uit te reiken.

                      De stadsredactie is gewaarschuwd. De zak met zuurtjes is nog steeds goed gevuld en we blijven ze graag weggeven
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • #12
                        Een hele pot zuurtjes


                        Soms maken ze er bij DDL echt een potje van,
                        terwijl de juiste gegevens verstrekken ook kan.

                        Bijvoorbeeld het geboortehuis van onze André,
                        in een artikel kwam men daar 25 oktober mee.

                        Informatie waarvan je de haren ten berge rezen,
                        enkele MO leden hebben DDL op de fout gewezen.

                        Echter de leden liepen met de kop tegen een muur,
                        geen enkele reactie van DDL, dat smaakt echt zuur.

                        Hier zijn geen woorden voor, eigenlijk is het te zot,
                        dus van onze kant een hele partij … in een glazen pot !
                        Last edited by Toller; 16 december 2014, 18:41.
                        Mestreechter Geis mage beleve
                        en dat door te kinne geve.
                        God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door klaas
                          Het enige wat ik nog wil opmerken De mensen van de Limburger gaan niet over een nacht ijs..(met hun berichtgeving.)
                          Nou, dat zou ik maar niet al te zeker aannemen. Journalisten zitten vaak onder tijdsdruk en dan worden er weleens bochten afgesneden, ook bij Dagblad De Limburger of het Limburgs Dagblad.

                          Opmerking


                          • #14
                            Volgens mij is Stefan Gijbels al een tijdje niet ter redactie verschenen, want: pas papa geworden. Nu kunnen kersverse vaders meteen na de geboorte van hun kroost alweer ter been zijn, ligt eraan welke versnaperingen zij tot zich genomen hebben om het heuglijke feit te vieren.


                            Ondergetekende heeft overigens een in zijn ogen redelijk voor de hand liggende verklaring voor deze hardnekkige fout: ware het zo, dat het echte geboortehuis van heer Rieu zou worden opgenomen in de route: de rondleiding zou slechts voor dit onderdeel anderhalf uur langer duren. Want het is een flinke trippel van Begijnenstraat 1 naar de Plenkershoven 11.


                            Ik denk dat die onnutten van het VVV het drommels goed weten dat het niet correct is, maar als ze het juiste adres zouden nemen, dan zouden er weleens heel wat toeristen kunnen afhaken voor de wandeling.
                            I am not a complete idiot. Some parts are missing

                            Opmerking


                            • #15
                              Een zuurtje voor humorloos gezwam en geflirt met een concurrent

                              Soms geraken goede initiatieven, ik permitteer volledig onbescheiden deze volstrekt subjectieve positieve kwalificatie, om onverklaarbare redenen in onbruik.
                              Ik bedoel specifiek de toekenning van het MO-zuurtje aan Dagblad De Limburger (DDL) voor (on)bewuste foutjes dan wel redactionele missers.

                              Nadat ik vanochtend mijn favoriete DDL-rubriek allebonneur had gelezen, moest ik onmiddellijk aan onze bijna vergeten MO-zuurtjes topic denken.

                              Waar dient allebonneur over te gaan?
                              Ik citeer: "Allebonneur, de rubriek in uw krant waar plaats is voor een kritische noot, een toefje society-nieuws en een knipoog naar hotemetoten die zichzelf soms te serieus nemen".

                              Kortom, ons stadsbestuur zou zo maar driekwart van de krant op zaterdag kunnen claimen voor de rubriek allebonneur.
                              Dit wetende zoek ik, als Pierlementariër , iedere zaterdagochtend natuurlijk als eerste de (te korte) rubriek allebonneur op.
                              Deze week was er namelijk weer een raadsavond geweest en wethouder Mieke Damsma had, althans dat vermoed ik, voorafgaande aan deze raadsavond voor vandaag in haar agenda geschreven "gehaktdag"

                              Maar wat schetste mijn verbazing deze ochtend?
                              Niets, nada, niënte over onze Maastrichtse volksvertegenwoordigers, geen uitgereikte gehaktbal en al helemaal geen Mieke Damsma-vermelding.

                              Uitsluitend een niet vreemde quote rond wat genaai in Meerssen, wat gebakken sponzen, alsof dat grappig is!, en twee "ernstige" spelfouten in het Mestreechs.
                              Grappig…..

                              Het feit dat de stadredactie van DDL deze week er niet in slaagde om grappig te zijn, was waarschijnlijk voor de dames en heren redacteuren (terecht) een reden om op zoek te gaan naar wat geestverruimende middelen.
                              Wellicht op internet zoekende naar een thuisbezorg-dealer stuitte men op een concurrerend Maastrichts (studenten)forum.
                              Terwijl wij op 17 augustus 2013 in allebonneur nog geroemd werden als het meest onderschatte forum van Maastricht, maakte men nu in allebonneur een beetje reclame voor het forum mymaastricht.nl.
                              Dat men, wellicht voor de vorm, mymaastricht.nl nog even dreigde met een meatball kan daar niets meer aan af doen.

                              Kortom dames en heren (stads)redacteuren, als jullie de weke zoete en wellicht ook nog zelfgebakken spacecake verorberd hebben, kunnen jullie je melden voor het onvervalste, dan nog zuurdere, MO-zuurtje.
                              En volgende week weer graag echte humor en een gehaktbal uitreiking!
                              Last edited by Pier; 7 maart 2015, 18:43.
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X