Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Het zwembad Jekerdal te Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Het zwembad Jekerdal te Maastricht

    Het zwembad Jekerdal te Maastricht voor seizoensopening. Zie ook http://www.jekerdal.nl



  • #2
    Een prachtig "HISTORISCH" filmpje van het zwembad van de vereniging Jekerdal te Maastricht.

    De foto's dateren waarschijnlijk uit de tijd van voor april/mei 2013.
    Bij de seizoensopening van 2014 is er weer veel in en rond het zwembad vernieuwd.
    Zo is thans de oude ingang in het Stadspark in ere hersteld, zijn de coniferen, die in de pakweg eerste 40 seceonde van het filmpje te zien zijn vanuit de (oude) ingang aan de Champs Elysseweg, gekapt en is er een aparte fietsenstalling en bromfietsstalling langs de Bieslanderweg.

    Dat neemt niet weg dat veel oudere Maastrichtenaren zich wellicht een nog oudere versie van het zwembad herinneren inclusief hun jeugdherinneringen


    Last edited by Pier; 2 januari 2020, 12:04.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #3
      Een mooi filmpje, en een feest der herkenning. Leuk om te zien dat er in de loop van de jaren zo weinig veranderd is.

      Misschien wel begrijpelijk, maar jammer dat het zwembad alleen voor leden toegankelijk is. Volgens de website bedraagt de wachttijd voor nieuwe leden 8 tot 10 jaar.
      De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

      Max Dendermonde

      Opmerking


      • #4
        Zelf ben ik betrokken geweest bij de redding en de opknapbeurt van dit zwembad in de jaren 80. Dwars door alle politieke partijen heen werd gewerkt om dit zwembad te behouden. De netwerken deden hun werk. Het budget was minimaal. Betrokkenen namen zelf kleine financiele risico's. Aanplant werd geregeld, arbeidskracht (buurtbewoners en andere vrijwilligers; tevens mensen in het kader van arbeidsrehabilitatie/reclassering) en de nodige inventiviteit maakten dit alles tot een succesverhaal. Jammer dat dit niet gelukt is bij zwembad de Dousberg. Overigens in mijn jeugd was ik veel aanwezig in het zwembad Jekerdal. Vooral toen meisjes in bikini tot mijn belangstellingsveld gingen behoren. Het soms ijskoude water was geen struikelpunt en regelmatig werd de muur gebruikt als informeel entreepunt. Later als pa kwam ik er in een andere rol vaker ...
        Last edited by Pier; 2 januari 2020, 12:04.

        Opmerking

        Bezig...
        X