Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Maastrichtenaar Tom Dumoulin verrast op NK wielrennen

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Maastrichtenaar Tom Dumoulin verrast op NK wielrennen

    De Maastrichtenaar Tom Dumoulin (Maastricht, 11 november 1990) heeft vandaag, 23 juni 2013 tijdens het NK wielrennen te Kerkrade, vriend en vijand verrast met een verrassende 2de plaats op enkele seconden achter de nieuwe Nederlandse kampioen Johnny Hoogerland.

    Tom Duloumin, eerder deze week ook al derde tijdens het NK tijdrijden, liet in de laatste ronde diverse grote namen achter zich en ging, min of meer in zijn eentje, op jacht naar de kopgroep van 2 personen, waaronder de latere kampioen Johnny Hoogerland.
    De een na de andere kon het tempo van Tom Dumoulin niet volgen.

    In wellicht het stijlste gedeelte van het parcours, het Duivelsbosch (18%!!) kwam Tom Dumoulin heel kort bij de twee koplopers.
    Dat was het moment dat Johnny Hoogerland wegreed bij zijn mede-koploper, Sebastiaan Langeveld.
    Nog tijdens deze klim, langs de muren van Abdy Rolduc, achterhaalde Tom Dumoulin de latere nummer 3, Sebastiaan Langeveld, maar JohnnyHoogerland had toen al een gat geslagen.

    De tijdrijder Tom Dumoulin probeerde vergeefs Johnny Hoogerland nog te achterhalen, maar daarvoor was de resterende kilometer te kort.

    De tweede plaats voor dit jong Maastrichts wielertalent is meer dan prachtig.
    In 2010 werd Tom Dumoulin nog uitgeroepen tot het grootste talent van Nederland en nu maakt hij het ook nog waar

    Tom Dumoulin is door zijn ploeg, Argos-Shimano, geselecteerd voor de a.s. Tour de France.
    Deze tweede plaats is een prima opsteker voor de Maastrichtenaar.
    Wellicht dat we in de komende weken nog veel over dit Maastrichts talent op MO kunnenschrijven op MO.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

  • #2


    Dumoulin: 'Ik heb lef getoond'

    Tom Dumoulin probeerde twee kilometer voor het einde van de derde etappe weg te springen. De renner van Argos-Shimano, debutant in de Tour, werd net voor de streep teruggepakt.

    © ANP

    Door Nando Boers

    "Gisteren voelde ik me niet goed, toen ben ik ben John Degenkolb gebleven. Nu wilde ik meedoen voor de winst," stelde de 22-jarige Dumoulin.
    "Je kunt in elk geval niet zeggen dat ik geen lef heb. Het was hetzelfde als een proloog rijden. Alles geven, dat is altijd zwaar. Helaas strandde ik op 350 meter voor de streep. Het lukt misschien eens in de tien keer om het peloton voor te blijven. Maar als ik het niet probeer, win ik nooit."
    Er was teveel controle in de het peloton. Cannondale wilde Peter Sagan aan de ritzege helpen en ook Orica Greenedge van winnaar Simon Gerrans reed hard achter Dumoulin aan.
    "Toch zag ik mezelf al over de streep rijden met mijn handjes in de lucht. De laatste weken ben ik in goeden doen. Ik ga het zeker nog vaker proberen deze Tour."
    Door: NUsport/Nando Boers

    http://www.nusport.nl/tour-nederland...f-getoond.html

    Opmerking


    • #3
      Hopelijk gaat het hem beter af dan Rob Ruijgh. Die was weliswaar plotseling de beste Nederlander in het Algemeen klassement van e Tour, ik meen in 2011, maar dat kwam voornamelijk omdat de beter geklasseerde landegenoten wegvielen.

      Tom doet het tot nu toe inderdaad prima, maar ''we'' zijn nog maar net begonnen.
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #4
        Tom Dumoulin is een van de verrassingen in de Tour de France van 2013. De renner van Argos-Shimano rijdt de hele Tour al goed en had woensdag een uitschieter met de negende plek in de tijdrit over 33 kilometer van Avranches naar Mont-Saint-Michel. Dumoulin is in blakende vorm en hij wil deze Tour in ieder geval nog een keer mee met een ontsnapping.

        Video
        http://nos.nl/video/528156-dumoulin-...aten-zien.html

        Opmerking


        • #5
          Dumoulin nieuwe leider Eneco Tour

          Tom Dumoulin is de nieuwe leider in de Eneco Tour.

          Dumoulin finishte in de lastige Ardennenetappe als vierde op de Côte de la Redoute. Dat was voldoende om de leiderstrui van Lars Boom over te nemen. Toen Dumoulin op het lastige plaatselijke parcours aanviel, moesten favorieten als Lars Boom, Sylvain Chavanel en Philippe Gilbert lossen.

          In de rangschikking heeft Dumoulin negen seconden voorsprong op Zdenek Stybar.

          De 22-jarige Maastrichtenaar kreeg weinig hulp van z'n medevluchters en moest alle werk zelf doen. Desondanks kwamen de achtervolgers niet dichterbij. In de slotsprint bleef de vroege vluchter Lopez Dumoulin nipt voor.

          http://www.l1.nl/sport/223717-dumoul...r#.UhBxYZJM8rU

          Opmerking


          • #6
            Nu al een prachtige prestatie

            Hopelijk kan hij de leiderspositie vandaag vasthouden en de Enecotour op zijn naam schrijven.
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Vandaag was 'm, Tom Dumoulin, vierde in de Ronde van Frankrijk. In het algemeen klassement is hij beste Nederlander, op plek 12.

                Dumoulin: net niet snel genoeg

                vrijdag 11 jul 2014, 17:55 (Update: 11-07-14, 19:05)
                Tom Dumoulin NOS

                Tom Dumoulin kende een sterk einde van de zevende etappe naar Nancy. De renner van Giant-Shimano kwam alleen net te kort voor de etappewinst en eindigde verdienstelijk als vierde achter Matteo Trentin, Peter Sagan en Tony Gallopin.
                "Er bleven maar weinig mannen over na de klimmetjes. Ik was eigenlijk helemaal niet zo goed vandaag. Maar ik zat goed in positie, dus dan rijden ze mij er niet af op zo'n kort klimmetje. Uiteindelijk probeer ik nog mee te sprinten, maar ik had net niet genoeg snelheid."
                Demarrage tenietgedaan

                "Ik zat perfect, alleen die mannen zijn toch net iets sneller. Ik had gehoopt om te demarreren in de laatste kilometer maar Michal Kwiatkowski hield het gesloten. Die zag mij komen en die versnelde meteen, dus toen ging ik in het wiel van Trentin zitten."
                De kopmannen van Dumoulin, Marcel Kittel en John Degenkolb, moesten al op de eerste beklimming van de dag passen.

                Opmerking


                • #9
                  Tom Dumoulin start vandaag in Heerlen als leider in de Eneco-tour. Hij is eveneens leider in het puntenklassement (rode trui).

                  Morgen om 12.00 uur start de Eneco Tour bij de brug over het Albertkanaal in Vroenhoven - met om 12.29 een passage door Vroenhoven na een plaatselijke omloop. Ik zal erbij zijn "namens MO"

                  Foto's hieronder genomen gisteren in Geraardsbergen (Vlaamse Ardennen).



                  Opmerking


                  • #10
                    Is grapje! Daarom de " en de " en de . Fijne dag!

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Roserije Bekijk bericht
                      Is grapje! Daarom de " en de " en de . Fijne dag!
                      Moedig hem maar aan en trakteer ons op foto's, fijne dag.
                      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                      Opmerking


                      • #12
                        Hierbij de foto's van de afsluitende Eneco-etappe van gisteren.

                        Aan de start.



                        En aan de finish, met Roy Curvers.



                        Podium van het eindklassement. Dumoulin werd derde.



                        Wel mocht Tom de rode trui voor het puntenklassement mee naar huis nemen.

                        Opmerking

                        Bezig...
                        X