Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuw coffeeshopbeleid Gemeente Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    Bij bezoek aan vreemde steden in verdere oorden wordt je frequent benaderd door, valutahandelaren, zwervers, balletje-balletje, doortrapte oplichters, nepverkopers tot prostituees aan toe. Ik praat het niet goed, maar het is eigen aan steden ook de 'beschaafden' tot Lourdes aan toe. Je kan van Maastricht, een brandschone stad proberen te maken. Helmaal ontsmet en ontdaan van al het gespuis. Zet dan een muur om de stad, kijk bezoekers diep in de ogen en laat alleen het 'goed volk' binnen.
    Je kan ook naar 'Maastricht Dichtbij' stappen om daar verhaal te doen. En als je er ook nog een aardige link legt met een populaire politieserie (Maastricht promotie...Kitty) dan heb je je punt al gauw gemaakt. Maastricht Dichtbij blij en de LPM ook blij
    Gisteren liep ik langs het voormalige KvK gebouw. Daar stonden drie 'schlemielige Marrokanen' te wachten op klanten. De bejegening was niet onvriendelijk, een minzame groet kon er wederzijds van af.
    Volgende keer maak ik een praatje, hoe het met de handel gaat is mijn vraag. Wordt ik in mekaar geslagen en overleef ik het dan ga ik ook naar 'Maastricht Dichtbij' Echter de kans dat het bij een cornervlag gebeurt is groter dan op de van Hasseltkade.:(

    Opmerking


    • #47
      @Breur & @Kermit:
      Ja, allemaal wel waar. Deze Marokkaanse knulletjes, die van het rechte pad zijn geraakt, zullen inderdaad niet gauw iemand in mekaar timmeren omdat hij of zij geen drugs wil kopen, maar ze bederven wel de sfeer in de stad. Maastricht is een toeristenstad en mensen komen hier over het algemeen niet voor de drugs, maar voor de binnenstad, de monumenten, de musea, de winkels, de gezellige cafés en de relatieve rust en beschaving. Dat trekt een bepaald publiek en die willen (wederom heel generaliserend) niet aangesproken worden door drugskoeriers. De meeste Maastrichtenaren zelf zullen het evenmin prettig vinden (of moeten we daar eerst nog een wetenschappelijk onderzoek over doen?). Ik vind het al met al iets dat je niet kunt negeren, alhoewel ik meestal weinig op heb met de 'stem van het volk' en zeker niet als dat gebaseerd is op vage angstgevoelens tegenover bepaalde bevolkingsgroepen.

      Het punt is: Maastricht is geen Amsterdam. Amsterdam is een grote stad (in de ogen van sommigen) en de Tukkers, de Limburgers en de Zaanstrekers die hier komen, willen een beetje van dat grotestadsgevoel meepikken. Dat geldt zelfs voor de drommen bejaarde Italianen en Spanjaarden, die met hun bontjassen (bij +15°C) en Gucci-tassen door de binnenstad trekken. Natuurlijk, het Van Gogh en het Rijks doen ze ook, maar ze willen ook even die adrenaline-rush van de "drugscapital of the world" meebeleven. Ik kan me vergissen, maar volgens mij werkt dat in Maastricht niet zo.

      Bovendien: in de 26 jaar dat ik in Amsterdam woon, ben ik minder vaak aangesproken door drugsdealers dan tijdens mijn regelmatige bezoekjes aan Maastricht. Daarbij loop ik toch vaker dan de gemiddelde Amsterdammer over de Zeedijk, door de Warmoesstraat en over de Wallen (nee, niet wat u denkt, sommigen hier weten wel beter).

      Opmerking


      • #48
        @El loco: Ik ben het niet met jou eens dar de sfeer door de drugsrunners verpest wordt, de drugsrunners houden zich op bij de toegswegen tot aan de binnenstad en hun klantenkring zijn meestal buitenlanders en buitenlandse nummerplaten. Verder is sinds de toelatingseisen verzwaard zijn de klantenkring behoorlijk verschraald, afgaande op eigen waarneming en die van de politie in zoverre deze betrouwbaar is. De beeldvorming is echter hoogst subjectief en tendieus en wil ik niet weerspreken.
        Verder is Maastricht als het aankomt op properheid en netheid nu ook bepaald een heilig boontje, ook al willen we dit graag geloven. De stad heeft altijd wel allerlei volk aangetrokken, hetzij op bescheiden schaal. Dat imago van sjiek en sjoen is een succesvolle campagne geweest, marketing eigen.
        De slogan van 'Magisch Maastricht' 'luidt 'laat je betoveren'. Niet letterlijk nemen als je naar Maastricht komt, je krijgt je geld niet terug als het niet gebeurd.
        Last edited by ; 6 december 2012, 12:54.

        Opmerking


        • #49
          Ik denk dat deze mensen nog lang moeten wachten
          hij heeft al meerdere keren uitlatingen gedaan.
          waarvoor raadsleden hem ter verantwoording riepen.

          Ontslagen personeelsleden coffeeshops eisen excuses van burgemeester Hoes

          06 december Door maarten van laarhoven, dichtbijredacteur
          MAASTRICHT - Het personeel van Maastrichtse coffeeshops heeft vanmiddag tijdens een hoorzitting in Maastricht excuses geëist van burgemeester Onno Hoes. Het personeel voelt zich geschoffeerd door diens publieke uitlatingen enkele maanden geleden. Daarbij noemde hij bezoekers van Maastrichtse coffeeshops ,,uitschot''.lees verder
          Last edited by Pier; 16 december 2014, 11:44. Reden: Foto verwijderd ivm onbekendheid omtrent auterursrechten

          Opmerking


          • #50
            http://www.dichtbij.nl/maastricht/11...-het-maar.aspx

            Straatdealers voor zes maanden sluiten? Vergeet het maar!

            MAASTRICHT - 50 gram heroïne op de Keramieksingel, 33 gram heroïne en 15 gram cocaïne op de Via Regia (plus een vlindermes en een boksbeugel), 28,5 gram heroïne op de Tongerseweg en 13,5 gram heroïne in de Potteriestraat. Er zijn café-eigenaren in Maastricht die voor (veel) minder hun deuren voor een half jaar moeten sluiten. De Maastrichtse straatdealers daarentegen worden opgepakt, betalen keurig hun boete en gaan de volgende dag weer lekker verder met hun handel. Niks zes maanden dicht, maar meteen weer oan de geng. En het team DOEN er weer achteraan.

            De drugsdealers die het speciale politieteam afgelopen dagen weer heeft aangehouden lopen binnen een paar uurtjes weer op straat geld te verdienen. Opmerkelijk is dat in het centrum vooral softdrugs worden aangetroffen. In de buitenwijken gaat het een heel andere kant op: de ‘gevorderde’ criminelen gaan hier verder met hun kat-en-muis-spel met de politie. Gistermiddag bijvoorbeeld, spotte het team een drugstransactie op de Keramieksingel. De verdachte vluchtte weg met zijn auto, maar de politie vond deze later terug. Er lag nog 50 gram heroïne in.

            Op de Via Regia – een plek die ook steeds weer blijft terug komen in de meldingen – werden een dealer en een koper aangehouden. De koper had maar liefst 30 gram heroïne bij zich. De dealer bleek na de transactie nog 3 gram heroïne en 15 gram cocaïne op zak te hebben, naast een vlindermes en een boksbeugel.

            Ook op de Tongerseweg kon het team twee drugskopers aanhouden. Ze hadden gezamenlijk 25,8 gram harddrugs bij zich. Een van hen droeg ook een mes. Op de Potteriestraat in Pottenberg hield het team vorige week nog drie man aan die samen 13,5 gram heroïne bij zich hadden zo blijkt uit tweets van het team DOEN.

            Zolang men deze gasten van welke afkomst dan ook niet langer vastzet
            blijft het dweilen met de kraan open.
            Dus moet de wet worden aangepast en snel ook !

            Opmerking


            • #51
              Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
              (.......)
              Zolang men deze gasten van welke afkomst dan ook niet langer vastzet
              blijft het dweilen met de kraan open.
              Dus moet de wet worden aangepast en snel ook !
              Helemaal mee eens Wim.
              Momenteel lachen deze gasten de handhavers uit en gaan gewoon verder met de handel.
              Gewoonweg bijzonder frustrerend allemaal. :(
              Mestreechter Geis mage beleve
              en dat door te kinne geve.
              God, wat is dat sjiek ! © Wigo

              Opmerking


              • #52
                http://www.dichtbij.nl/maastricht/11...sae-forum.aspx

                Tijdelijke camera's tegen drugsoverlast Mosae Forum

                MAASTRICHT - Het probleem rondom de drugsoverlast bij Mosae Forum blijkt toch groter te zijn dan eerst werd aangenomen. Een vaste groep dealers en verslaafden houdt zich vooral 's avonds op rondom de roltrappen en de Q-park parkeergarage. De gemeente heeft nu tijdelijk camera's geplaatst in de hoop het gevoel van onveiligheid weg te nemen.

                De camera's komen amper een week nadat de Liberale Partij Maastricht aandacht vroeg voor de problemen in Mosae Forum. Met name mensen die naar hun auto lopen in de parkeergarage worden vooral 's avonds agressief benaderd door drugsrunners. Sinds vandaag staat er een mobiele camerapost in de buurt van de roltrappen. Twee camera's houden alles in de gaten bij de ingang van Mosae Forum.

                Een goede zaak daar er sommige denken dat dit
                niet het geval was en deze runners allemaal uit de stad verdwenen waren

                Opmerking


                • #53
                  Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                  http://www.dichtbij.nl/maastricht/11...sae-forum.aspx

                  Tijdelijke camera's tegen drugsoverlast Mosae Forum

                  MAASTRICHT - Het probleem rondom de drugsoverlast bij Mosae Forum blijkt toch groter te zijn dan eerst werd aangenomen. Een vaste groep dealers en verslaafden houdt zich vooral 's avonds op rondom de roltrappen en de Q-park parkeergarage. De gemeente heeft nu tijdelijk camera's geplaatst in de hoop het gevoel van onveiligheid weg te nemen.

                  De camera's komen amper een week nadat de Liberale Partij Maastricht aandacht vroeg voor de problemen in Mosae Forum. Met name mensen die naar hun auto lopen in de parkeergarage worden vooral 's avonds agressief benaderd door drugsrunners. Sinds vandaag staat er een mobiele camerapost in de buurt van de roltrappen. Twee camera's houden alles in de gaten bij de ingang van Mosae Forum.

                  Een goede zaak daar er sommige denken dat dit
                  niet het geval was en deze runners allemaal uit de stad verdwenen waren
                  Deze farce van schijnveiligheid kan er ook nog wel bij.
                  Ik hoop dat ze 'm hebben aangesloten, het ding werkt op batterijen.
                  Last edited by ; 10 december 2012, 17:25.

                  Opmerking


                  • #54
                    http://www.dichtbij.nl/maastricht/re...ten-kopen.aspx

                    Maastricht wil buitenlanders wiet laten kopen

                    REGIO | 10 december 2012 </SPAN> | Door Henri Haenen, dichtbijredacteur

                    MAASTRICHT - Een meerderheid van de gemeenteraad van Maastricht wil dat buitenlanders wiet kunnen kopen in coffeeshops, zodra die vanuit het centrum naar de stadsranden verspreid zijn. Dit spreidingsbeleid was al eerder door de raad afgesproken, maar de wietpas gooide roet in het eten.

                    De Raad van State wil dat Maastricht het spreidingsbeleid van coffeeshops beter onderbouwt in het licht van de wietpas. De fracties van PvdA, GroenLinks, D66, SP en twee lokale partijen verwerpen in een maandag uitgegeven verklaring de wietpas en willen dat buitenlanders welkom zijn in de straks gespreide coffeeshops.
                    Ook moet de wietteelt gelegaliseerd worden, vindt de raad in meerderheid. ,,Het voordeel van legaliseren is dat de thuisteelt hard kan worden aangepakt'', legde fractievoorzitter Bert Jongen van D66 uit. ,,Ook kan op die manier het THC-gehalte gecontroleerd worden, en bovendien kan er accijns worden geheven op de wietteelt.''
                    De partijen willen verder dat een identiteitsbewijs voldoende is voor toegang tot de coffeeshops. Nu eist burgemeester Onno Hoes dat de bezoekers ook een uitreksel van het bevolkingsregister bij zich hebben. ,,Met als gevolg dat er bijna geen hond meer naar een coffeeshop gaat'', aldus Jongen.
                    Wel moeten buitenlanders die in Maastricht wonen en daarmee toegang hebben tot coffeeshops, een uittreksel kunnen laten zien, vindt Jongen. Anders kun je niet vaststellen dat de persoon ook echt in Maastricht woont.

                    Wat zullen veel buitenlanders dan een postadres krijgen in Maastricht

                    Opmerking


                    • #55
                      Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                      http://www.dichtbij.nl/maastricht/re...ten-kopen.aspx

                      Maastricht wil buitenlanders wiet laten kopen

                      REGIO | 10 december 2012 </SPAN> | Door Henri Haenen, dichtbijredacteur

                      MAASTRICHT - Een meerderheid van de gemeenteraad van Maastricht wil dat buitenlanders wiet kunnen kopen in coffeeshops, zodra die vanuit het centrum naar de stadsranden verspreid zijn. Dit spreidingsbeleid was al eerder door de raad afgesproken, maar de wietpas gooide roet in het eten.

                      De Raad van State wil dat Maastricht het spreidingsbeleid van coffeeshops beter onderbouwt in het licht van de wietpas. De fracties van PvdA, GroenLinks, D66, SP en twee lokale partijen verwerpen in een maandag uitgegeven verklaring de wietpas en willen dat buitenlanders welkom zijn in de straks gespreide coffeeshops.
                      Ook moet de wietteelt gelegaliseerd worden, vindt de raad in meerderheid. ,,Het voordeel van legaliseren is dat de thuisteelt hard kan worden aangepakt'', legde fractievoorzitter Bert Jongen van D66 uit. ,,Ook kan op die manier het THC-gehalte gecontroleerd worden, en bovendien kan er accijns worden geheven op de wietteelt.''
                      De partijen willen verder dat een identiteitsbewijs voldoende is voor toegang tot de coffeeshops. Nu eist burgemeester Onno Hoes dat de bezoekers ook een uitreksel van het bevolkingsregister bij zich hebben. ,,Met als gevolg dat er bijna geen hond meer naar een coffeeshop gaat'', aldus Jongen.
                      Wel moeten buitenlanders die in Maastricht wonen en daarmee toegang hebben tot coffeeshops, een uittreksel kunnen laten zien, vindt Jongen. Anders kun je niet vaststellen dat de persoon ook echt in Maastricht woont.

                      Wat zullen veel buitenlanders dan een postadres krijgen in Maastricht
                      Of e.e.a. is in het artikel niet goed verwoord, of ik lees niet goed !?

                      Van de ene kant staat er: 'De fracties van PvdA, GroenLinks, D66, SP en twee lokale partijen verwerpen in een maandag uitgegeven verklaring de wietpas en willen dat buitenlanders welkom zijn in de straks gespreide coffeeshops.'

                      En van de andere kant staat er: 'Wel moeten buitenlanders die in Maastricht wonen en daarmee toegang hebben tot coffeeshops, een uittreksel kunnen laten zien, vindt Jongen. Anders kun je niet vaststellen dat de persoon ook echt in Maastricht woont.'

                      Met andere woorden: Buitenlanders die niet in Maastricht wonen zijn welkom, maar buitenlanders die wel in Maastricht wonen moeten een uittreksel laten zien.

                      Dit is in mijn ogen een bijzonder vreemde redenering, die mijn petje te boven gaat !
                      Of begrijp ik het niet, of ik trek een verkeerde conclusie, of ....... ik lees niet goed ?
                      Mestreechter Geis mage beleve
                      en dat door te kinne geve.
                      God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                      Opmerking


                      • #56
                        Ik begrijp hier ook helemaal niets van.
                        Daarnaast ben ik niet blij als weer de coffeeshops wagenwijd worden opengezet voor mensen van buiten Nederland. Waar die coffeeshop zich bevind, het trekt altijd criminaliteit aan omdat er ook in de omgeving of in de stad weer mensen zijn die wat meer naar huis willen meenemen dan alleen maar 5 gram wiet.
                        Als we dan een Euregio willen zijn, zorg dan ervoor dat deze overal beschikbaar wordt gesteld, niet dat we in Maastricht daarvoor moeten opdraaien.

                        Opmerking


                        • #57
                          http://www.dichtbij.nl/maastricht/11...-middelen.aspx

                          Woonwagen gesloten na vondst verdovende middelen

                          MAASTRICHT - Burgemeester Onno Hoes heeft gistermorgen een woonwagen op Vinkenslag gesloten voor de duur van zes maanden. Dit omdat er 'verdovende middelen' zijn aangetroffen. Dat blijkt uit een tweet van wijkagent Patrick van Loon van het Karosseer.

                          Ga langs af en u ontvangt 1.000.000 €

                          Opmerking


                          • #58
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                            Deze farce van schijnveiligheid kan er ook nog wel bij.
                            Ik hoop dat ze 'm hebben aangesloten, het ding werkt op batterijen.

                            Undercover agenten trekken weer blauw aan

                            12 december Door Peter Eberson, dichtbijredacteur
                            MAASTRICHT - Er komt meer blauw op straat in het Boschstraatkwartier bij Mosea Forum en de Van Hasseltkade. Die toezegging deed burgemeester Onno Hoes woensdagavond tijdens de commissievergadering Algemene Zaken. Er komen niet meer agenten in de strijd tegen de drugshandel, maar de under-politiemensen die in het gebied werken zullen weer uniformen aantrekken

                            misschien help het?
                            Last edited by Pier; 16 december 2014, 11:45. Reden: Foto verwijderd ivm onbekendheid omtrent auterursrechten

                            Opmerking


                            • #59
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk bericht
                              [U][COLOR=#0066cc]Undercover agenten trekken weer blauw aan..

                              misschien help het?
                              Tegen deze 'stadsduiven' is geen kruid gewassen, alleen als er niks meer te vreten valt... Andere voederplek...

                              Opmerking


                              • #60
                                Nieuw winkelconcept tijdens de kerstperiode:

                                Haal uw kerstaankopen onder opvallende begeleiding bij Mosea Forum.
                                Van huis tot kassa en terug gratis bij uw aankopen (vanaf 50€)
                                Geheel onveiligheidsgevoelens vrij op straat en in de winkel!
                                Een VIP arrangement is ook mogelijk, we hebben extra goedlachs personeel tot uw beschikking die u ter plekke vriendelijk groeten en u desnoods willen opbeuren.
                                Zo helpen wij u de kerstdagen door.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X