Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuw coffeeshopbeleid Gemeente Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
    Toller hoe komt er bij dat Maastricht verlost is van de niet
    Maastrichtse drugsrunners ?

    En geloof maar dat er nog genoeg buitenlanders hun drugs in Maastricht
    kopen .

    Wat u hier schrijft is een mooie droom die helaas nooit zal uitkomen
    denk ik .

    Maastricht is altijd een "drugsstad" geweest ik heb het nooit anders gekend
    de laatste 40 jaar tenminste!
    Ik probeer de hele zaak van een positieve kant te benaderen. Voor de invoering van de Wietpas liepen in Maastricht ongeveer 200 Marokaanse drugrunners rond. Deze runners probeerden op een agressieve wijze met name harddrugs aan de man te brengen. Zij schuwde hiervoor geen geweld. Veel van deze zaken zijn ons bekend, waarbij zelfs doden waren te betreuren. Hun doelgroep was de buitenlandse (niet ingezetenen van het Koninkrijk der Nederlanden) drugstoerist.
    Door de invoering van de wietpas is de groep Marokaanse drugsrunners grotendeeld verdwenen. Hun markt is opgedroogd. Hetgeen je nu ziet is dat kleine Maastrichtse drugsrunnertjes in hoofdzaak softdrugs verkopen aan iedereen die er omvraagd. De grote toevloed van 1.500.000 buitenlandse drugstoeristen zijn we kwijt. Ik neem aan dat de Maastrichtenaren dit zien. Er zijn weer volop parkeerplaatsen, zelf Handhaving merkt dat er minder bonnen worden uitgeschreven. Hetgeen nu moet gebeuren is dat de Maastrichtse softdrugsgebruiker weer ongestoord in zijn coffeeshop terecht kan.
    Kompleminte

    Toller

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
      Ik probeer de hele zaak van een positieve kant te benaderen. Voor de invoering van de Wietpas liepen in Maastricht ongeveer 200 Marokaanse drugrunners rond. Deze runners probeerden op een agressieve wijze met name harddrugs aan de man te brengen. Zij schuwde hiervoor geen geweld. Veel van deze zaken zijn ons bekend, waarbij zelfs doden waren te betreuren. Hun doelgroep was de buitenlandse (niet ingezetenen van het Koninkrijk der Nederlanden) drugstoerist.
      Door de invoering van de wietpas is de groep Marokaanse drugsrunners grotendeeld verdwenen. Hun markt is opgedroogd. Hetgeen je nu ziet is dat kleine Maastrichtse drugsrunnertjes in hoofdzaak softdrugs verkopen aan iedereen die er omvraagd. De grote toevloed van 1.500.000 buitenlandse drugstoeristen zijn we kwijt. Ik neem aan dat de Maastrichtenaren dit zien. Er zijn weer volop parkeerplaatsen, zelf Handhaving merkt dat er minder bonnen worden uitgeschreven. Hetgeen nu moet gebeuren is dat de Maastrichtse softdrugsgebruiker weer ongestoord in zijn coffeeshop terecht kan.
      Juist!, is mijn bondige reactie.

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
        Ik probeer de hele zaak van een positieve kant te benaderen. Voor de invoering van de Wietpas liepen in Maastricht ongeveer 200 Marokaanse drugrunners rond. Deze runners probeerden op een agressieve wijze met name harddrugs aan de man te brengen. Zij schuwde hiervoor geen geweld. Veel van deze zaken zijn ons bekend, waarbij zelfs doden waren te betreuren. Hun doelgroep was de buitenlandse (niet ingezetenen van het Koninkrijk der Nederlanden) drugstoerist.
        Door de invoering van de wietpas is de groep Marokaanse drugsrunners grotendeeld verdwenen. Hun markt is opgedroogd. Hetgeen je nu ziet is dat kleine Maastrichtse drugsrunnertjes in hoofdzaak softdrugs verkopen aan iedereen die er omvraagd. De grote toevloed van 1.500.000 buitenlandse drugstoeristen zijn we kwijt. Ik neem aan dat de Maastrichtenaren dit zien. Er zijn weer volop parkeerplaatsen, zelf Handhaving merkt dat er minder bonnen worden uitgeschreven. Hetgeen nu moet gebeuren is dat de Maastrichtse softdrugsgebruiker weer ongestoord in zijn coffeeshop terecht kan.

        Zo is het
        Bravo .

        Opmerking


        • #34
          Jullie maken een fout in jullie conclusies en dat is dat jullie aannemen dat drugsrunners wiet verkopen. Dit klopt namelijk niet.
          Drugsrunners regelen klanten voor dealers van het 'echte' werk. In Maastricht voornamelijk heroïne maar natuurlijk ook cocaïne etc.
          De wietpas en al het gedoe over koffieshops is gewoon symboolpolitiek. Het echte probleem word op deze manier niet aangepakt. Het probleem met de drugsrunners was er al voor de wietpas en dat komt omdat Maastricht (al vele decennia) het grootste drugsdoorvoerhol van West-Europa is. En dan hebben we het dus echt niet over die paar grammetjes wiet van een koffieshop..

          Opmerking


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Jeanpagne Bekijk bericht
            Jullie maken een fout in jullie conclusies en dat is dat jullie aannemen dat drugsrunners wiet verkopen. Dit klopt namelijk niet.
            Drugsrunners regelen klanten voor dealers van het 'echte' werk. In Maastricht voornamelijk heroïne maar natuurlijk ook cocaïne etc.
            De wietpas en al het gedoe over koffieshops is gewoon symboolpolitiek. Het echte probleem word op deze manier niet aangepakt. Het probleem met de drugsrunners was er al voor de wietpas en dat komt omdat Maastricht (al vele decennia) het grootste drugsdoorvoerhol van West-Europa is. En dan hebben we het dus echt niet over die paar grammetjes wiet van een koffieshop..
            De hele drugsproblematiek wil ik jullie wel eens uitleggen, als daar behoefte aan is. Misschien een mogelijkheid omdat te doen als de rondleiding door het politiebureau wordt gegeven. Dat hoor of lees ik dan wel.
            In elk geval is het niet zo eenvoudig verteld als Jeanpagne aangeeft. Steden als Roosendaal en Terneuzen waren veel groter dan Maastricht als "drugsdoorvoerhol van West-Europa". Je moet namelijk kijken naar het achterland, Brussel, Antwerpen, Lille etc." waar de klanten vandaan komen" in combinatie met de bereikbaarheid van het gebied, waar zij de drugs kopen. De runners waren daar de Rotterdamse Marokanen, De zogenaamde Hazeldonkroute (genoemd naar de eerste parkeerplaats in Nederland, vanuit Belgie, waar zij de kopers opwachten en voorzagen van het nodige geestverruimende goedje).
            Kompleminte

            Toller

            Opmerking


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
              De hele drugsproblematiek wil ik jullie wel eens uitleggen, als daar behoefte aan is. Misschien een mogelijkheid omdat te doen als de rondleiding door het politiebureau wordt gegeven. Dat hoor of lees ik dan wel.
              (.....)
              Merci voor het voorstel en het aanbod Toller.
              Lijkt mij een goed idee als er de mogelijkheid en de tijd voor is.
              Mestreechter Geis mage beleve
              en dat door te kinne geve.
              God, wat is dat sjiek ! © Wigo

              Opmerking


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                Ik probeer de hele zaak van een positieve kant te benaderen. Voor de invoering van de Wietpas liepen in Maastricht ongeveer 200 Marokaanse drugrunners rond. Deze runners probeerden op een agressieve wijze met name harddrugs aan de man te brengen. Zij schuwde hiervoor geen geweld. Veel van deze zaken zijn ons bekend, waarbij zelfs doden waren te betreuren. Hun doelgroep was de buitenlandse (niet ingezetenen van het Koninkrijk der Nederlanden) drugstoerist.
                Door de invoering van de wietpas is de groep Marokaanse drugsrunners grotendeeld verdwenen. Hun markt is opgedroogd. Hetgeen je nu ziet is dat kleine Maastrichtse drugsrunnertjes in hoofdzaak softdrugs verkopen aan iedereen die er omvraagd. De grote toevloed van 1.500.000 buitenlandse drugstoeristen zijn we kwijt. Ik neem aan dat de Maastrichtenaren dit zien. Er zijn weer volop parkeerplaatsen, zelf Handhaving merkt dat er minder bonnen worden uitgeschreven. Hetgeen nu moet gebeuren is dat de Maastrichtse softdrugsgebruiker weer ongestoord in zijn coffeeshop terecht kan.
                Vreemd toch u uitspraken Toller als vandaag verschillende berichten zo lees :
                http://www.dichtbij.nl/maastricht/po...ouwenveld.aspx

                en ook deze van vandaag :
                http://www.limburger.nl/article/2012...et_Mosae_Forum_

                Maastricht is zoals Jeanpagne schreef al tig jaren met drugs verbonden
                meer dan u denkt , en ja veel Maastrichtenaren die veel geld verdient hebben er aan(en sommige nu nog) wonen nu vlak over de grens in Lanaken of Smeermaas in riante woningen.

                Opmerking


                • #38
                  Ja Wim54, de media die je aanhaalt is altijd zoekende naar verhalen die maar een gedeelte van de waarheid of hun waarheid weergeven. Ik wil je het graag goed uitleggen zoals ik voorstelde.
                  Kompleminte

                  Toller

                  Opmerking


                  • #39
                    Ik probeer de hele zaak van een positieve kant te benaderen.
                    Mijn ervaring leert dat in dit discours het bijna onmogelijk is zaken van een positieve genuanceerde kant te bekijken. Er is een grote roep om aandacht en en erkenning rond onveiligheidsgevoelens. We mogen deze schlemielige Marokkanen danken dat zij als herkenbare objecten dienen om deze gevoelens op te kunnen projecteren. Waren zij er niet, wat dan? Op wie dan wel? Ik zou het niet weten... de grootste boeven opereren in het geniep of weten dit op een handige manier te maskeren.

                    Opmerking


                    • #40
                      Wat ik zeer jammer vind is dat Maastricht door de wietpas terug is naar de jaren 70 wat de handel in harddrugs betreft.

                      Deze schade zal nog lang door werken en de gang naar coffieshops met uittreksel zal zeer zeker niet helpen.

                      Denk dat de invoering van de wietpas meer schaden aan alles heeft toe
                      gebracht dan iedereen denkt en dan denk in de eerste plaats aan de jeugd die geen spulletjes in coffieshops konden kopen i.v.m leeftijd maar door de plotse groei van drusrunners en dealers gemakkelijker aan deze spulletjes kunnen kopen .

                      Opmerking


                      • #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                        De hele drugsproblematiek wil ik jullie wel eens uitleggen, als daar behoefte aan is. Misschien een mogelijkheid omdat te doen als de rondleiding door het politiebureau wordt gegeven. Dat hoor of lees ik dan wel.
                        Haas staat al te springen.
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • #42
                          Heb je je al opgegeven dan?
                          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                          Opmerking


                          • #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                            Heb je je al opgegeven dan?
                            Een slimme meid die elletje!

                            Opmerking


                            • #44
                              http://www.dichtbij.nl/maastricht/11...werk-doen.aspx



                              Flikken-agenten moeten weer politiewerk doen

                              REGIO | 06 december 2012 | reageer | Door Peter Eberson, dichtbijredacteur

                              MAASTRICHT - De Maastrichtse politiemensen die meewerken aan de opnames van de tv-serie Flikken zouden beter met echt politiewerk bezig kunnen zijn en de drugsoverlast in de stad aan pakken.

                              Volgens de Liberale Partij Maastricht hebben agressieve drugsrunners hun werkterrein verlegd naar de kelder van winkelcentrum Mosae Forum en de Q-parkgarage, maar wordt er door te weinig politiecapaciteit onvoldoende gedaan aan de overlast. Wel zijn er volgens de fractie voldoende agenten die bij Flikken Maastricht en andere evenementen zijn betrokken.
                              Volgens raadslid Kitty Nuyts houden zich in de kelder van Mosae Forum drugsrunners- en dealers en drugsverslaafden op. De groep zou vooral 's avonds agressief zijn en mensen die in hun auto willen stappen benaderen drugs te kopen. De oplossing zou zijn om de roltrappen af te sluiten zodat mensen alleen met een parkeerkaartje via de lift naar de garage kunnen. De Liberale Partij Maastricht wil van het college van burgemeester en wethouders weten of het probleem bij Q-park is aangekaart en welke oplossing het bedrijf heeft. Burgemeester Hoes moet ook uitleggen waarom hij nog niet bij de minister om extra politiemensen heeft gevraagd, zoals wel was toegezegd.

                              Maar wat allemaal in de media vermeld word is niet waar
                              volgens sommige

                              Opmerking


                              • #45
                                Angstcultuur.

                                Wat ik zelf niet begrijp, is dat mensen aan overlast zelf een einde kunnen maken en dat niet doen. Ik heb geen last van opdringerige lieden. Die stuur ik zelf wel weg. .
                                Last edited by Breur; 6 december 2012, 11:10. Reden: edit.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X