Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Misschien kan Manon in Den Haag wel meer voor Maastricht betekenen dan in Maastricht. Als je haar na afloop nog spreekt, wil je haar dan even op deze cijfers wijzen, Pier? Dat geleuter over een fusie tussen LSO en Brabants Orkest; Limburg en Brabant moeten méér geld uit Den Haag krijgen, niet minder :(

    En uiteraard dank voor je live verslag!
    Ik beloof je dat ik zal proberen om Manon dit vandaag nog te tonen. Ik kan je niet verzekeren dat dit gaat lukken.
    Lukt het niet, dan zal ik haar morgen een mail sturen.

    En in de tussentijd mogen andere (lokale) politici hier ook op reageren
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Motie van treurnis afgewezen

      De raad is nu bezig met het stemmen over diverse amendenten en moties.
      Uiteraard zijn er geen verrassingen.

      Ook de motie van treurnis over (het WMO-beleid van) wethouder Damsma van het CDA heeft het, zoals verwacht, niet gehaald.
      Alle coalitiepartijen + Stadsbelangen Mestreech (SBM) stemden tegen deze motie.
      De overige oppositiepartijen stemden dus wel voor.
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • Motie over het weren van "wilde dieren" in het circus

        De raad begint nu aan het agendapunt over het weren van "wilde dieren" in circussen die Maastricht aandoen.
        Saskia Hermens (GL) houdt momenteel een pleidooi voor deze motie, ondanks, zoals ze zelf aangeeft, een knallende migraine.

        Ik vrees echter dat de moeite die ze doet vergeefs moeite is.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          De raad begint nu aan het agendapunt over het weren van "wilde dieren" in circussen die Maastricht aandoen.
          Saskia Hermens (GL) houdt momenteel een pleidooi voor deze motie, ondanks, zoals ze zelf aangeeft, een knallende migraine.
          Dat ze daar hun tijd mee verdoen... Op zo'n moment komt de VVD-er in mij naar boven (die héél diep verborgen zit): weg met de bemoeizuchtige overheid! Ik krijg zelf last van migraine...

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
            Dat ze daar hun tijd mee verdoen! Ik krijg zelf last van migraine.
            Wethouder Aarts reageert op de motie dat het verbieden van "wilde dieren" in circussen zelfs in strijd is met landelijke wetgeving.
            Via een voorkeursbeleid, zo interupeert Saskia Hermens, zou dit echter wel kunnen.
            Zo schijnt er zelfs in Maastricht te zijn afgesproken, aldus Saskia Hermens, dat er in Maastricht geen Heavy Metal-concerten (!!) mogen plaatsvinden.
            Een interessant beleidsstandpunt overigens, dat ik nog niet kende!

            De motie is overigens volstrekt kansloos.
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • Motie "wilde dieren" verworpen

              Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
              (..)
              De motie is overigens volstrekt kansloos.
              Zoals verwacht.
              De motie is verworpen.
              Alleen de indieners, GL en LPM, alsmede D66 en de CVP stemden vóór de motie.
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Merci Pier voor, wederom, jouw objectieve verslaglegging van deze raadsvergadering !
                Mestreechter Geis mage beleve
                en dat door te kinne geve.
                God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                Opmerking


                • Thuis gekomen van een ondernemersbijeenkomst heb ik het verslag gelezen van Pier.Heb informatie ingewonnen bij de politieke partijen.
                  Ik constateer dat Pier niet echt onafhankelijk rapporteert.

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Barbara Bekijk bericht
                    Thuis gekomen van een ondernemersbijeenkomst heb ik het verslag gelezen van Pier.Heb informatie ingewonnen bij de politieke partijen.
                    Ik constateer dat Pier niet echt onafhankelijk rapporteert.

                    Jij hebt je informatie dus alleen van "horen zeggen"..........!
                    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Barbara Bekijk bericht
                      Thuis gekomen van een ondernemersbijeenkomst heb ik het verslag gelezen van Pier.Heb informatie ingewonnen bij de politieke partijen.
                      Ik constateer dat Pier niet echt onafhankelijk rapporteert.
                      Wellicht een prima constatering, maar dan wel graag feiten!
                      Als het mijn mening over GroenRechts.... eh sorry GroenLinks en D66 betreft, dan klopt je constatering.

                      Als je vindt dat Manon Fokke de mindere was in de raad, dan graag dat en alle andere feiten onderbouwen

                      Ik ga graag met je in discussie!
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • MO's pierlementair verslaggever

                        Oorspronkelijk geplaatst door Barbara Bekijk bericht
                        Thuis gekomen van een ondernemersbijeenkomst heb ik het verslag gelezen van Pier. Heb informatie ingewonnen bij de politieke partijen.
                        Barbara heeft haar informatie kennelijk ingewonnen tussen 22:28 en 02:28 uur in de afgelopen nacht. Het lijkt mij niet het meest gunstige moment om bij 'de politieke partijen' (welke?) na een lange en mogelijk frustrerende vergadering nog even te polsen wat zij ervan (waarvan?) dachten.

                        Wat betreft Piers verslaglegging: die houd mij in elk geval bij de les, iets dat 'de politieke partijen' nooit klaar hebben gespeeld. En dat mede, omdat hij steeds duidelijk aangeeft waar zijn eigen gevoelens en inzichten aan de oppervlakte komen.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Barbara Bekijk bericht
                        Ik constateer dat Pier niet echt onafhankelijk rapporteert.
                        Onafhankelijk rapporteert hij altijd; onpartijdig misschien niet altijd, maar dat is zijn goed recht.

                        Pier heeft gelijk: het zou leuk zijn als Barbara hier de discussie aanging.
                        Last edited by Clio; 27 juni 2012, 10:41.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                          Net, om 20.30 uur, is de raad begonnen aan haar tweede termijn inzake de discussie over de Kaderbrief 2012.

                          Gelijk een fel debat tussen Manon Fokke (PvdA) en Vivianne Heijnen (CDA).
                          Manon Fokke verwijt Vivianne Heijnen dat ze met de "motie van treurnis" richting de D66 wethouder Damsma op "de man" speelt.
                          Los van het feit dat het mevrouw Damsma is, gaat de discussie nu over en weer, omdat het CDA zich niet aangesproken voelt en zegt te reageren op het beleid ipv "de man"..
                          Ik betreur en constateer dat dit soort debatten gevoerd dienen te worden. Mosterd na de maaltijd en de groeten aan Robboxxx.

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                            Als goed ben ingelicht komt de uitkomst
                            van de rekenkamer onderzoek buurtgelden er pas in september.
                            Pier is hier over niets vermeld in de raadsvergadering ?

                            Opmerking


                            • Wat betreft Piers verslaglegging: die houd mij in elk geval bij de les, iets dat 'de politieke partijen' nooit klaar hebben gespeeld. En dat mede, omdat hij steeds duidelijk aangeeft waar zijn eigen gevoelens en inzichten aan de oppervlakte komen.( Mening Clio)

                              een Correcte weergave.
                              Ik ben blij dat ik hem persoonlijk heb leren kennen.
                              een man met een eigen mening (niet beinvloedbaar door andere)
                              dank zij hem kwam ik goed terzake tijdens mijn hoorzitting.
                              Eerlijk gezegd duurt het mij te lang.
                              Dat pier hier Zijn visie en inzicht betreffende buurtgericht werken
                              (betreffende mijn zaak) aan de forummers kan laten lezen.
                              we zullen even de uitspraak moeten afwachten ongeacht wat deze ook mag zijn.
                              Pier zijn inzicht komt hier te staan
                              (ongeacht wat deze ook mag zijn.)

                              ps het lukt mij niet om het in het blauwe vakje te plaatsen.

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                                Onafhankelijk rapporteert hij altijd; onpartijdig misschien niet altijd, maar dat is zijn goed recht.
                                .
                                Als het om politieke zaken gaat kan niemand geheel onpartijdig zijn en zeker is dat ieders recht en ik vind Piers weergave daarom niet minder goed of leuk .

                                Een andere kwestie zou het zijn als Pier ergens over schrijft waar
                                hij zelf personelijke inbreng in heeft of heeft toe bijgedrage dan komt
                                mijn inziens "onafhankelijk" ook om de hoek kijken .
                                Maar dat is mijn mening hoe daar over denk.

                                Gewoon door gaan Pier

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X