Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • LPM onderzoekt bibob mogelijkheid tegen coffeeshops. CDA en CVP zwijgen.

    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    (..)
    Nog een vraagje: als Jan Hoen er zo zeker van is dat die coffeeshopboten bij een Bibob-toetsing door de mand vallen, waarom worden die boten dan niet meteen doorgelicht en gesloten? Bespaart een hoop geld en trammelant met buurgemeenten.
    Naar aanleiding van bovenstaande vraag van El Loco, heb ik op zaterdag 1 oktober 2011 een mail gestuurd naar het CDA, de CVP en de LPM.
    Dat leek mij logisch, aangezien deze partijen het felst tegen het huidige coffeeshopbeleid zijn.

    Nog diezelfde dag ontving ik een reactie van Kitty Nuyts (LPM). Van zijde van het CDA en de CVP bleef het stil.
    Kitty Nuyts liet weten de zaak te zullen uitzoeken en deelde mij tevens mee te onderzoeken hoe het met de ligvergunning van de boten zit (zie bovenstaand bericht).

    Op zondag (!) 2 oktober 2011 had ik al een bericht met de voorlopige bevindingen van Kitty Nuyts op de mail staan. Alvorens deze te publiceren verzocht zij me echter daar nog even mee te wachten, want ze wilde e.e.a. toch nog even verifiëren.
    Van het CDA en de CVP was nog steeds niets vernomen.

    Op woensdag 5 oktober 2011 ontving is van de LPM de navolgende verklaring die ik even samenvat.
    Er was een tijd dat een deel van Maastrichtse politieke partijen dachten dat coffeeshops bij een stad hoorden. Er werd toen een manifest afgesloten met het streven om de "achterdeur" te gaan regelen.
    Dat is er nooit van gekomen.
    Met de coffeeshophouders werd toen wel, handelend in de geest van het eerdergenoemde manifest, afgesproken om de zittende coffeeshophouders niet aan een bobob-procedure te onderwerpen.
    Dit hield wel in dat een nieuwe aanvraag (bijv. erfopvolging) wel onderworpen zou worden aan de bibob-procedure.
    Probleem zou nu echter kunnen zijn dat van die nieuwe aanvrager, op het moment van de aanvraag, (administratief) nog niets onbekend was over zijn handel in soft-drugs en misschien daarom wel door de bibob-procedure zou komen.
    Daar zit, zo constateerde Kitty Nuyts tijdens haar onderzoek, een discrepantie.
    Om die reden zal zij hier nog eens nader naar (laten) kijken.

    Lovenswaardig is het dat de LPM dit uitzoekt en ook keurig netjes reageert op een vraag die haar gesteld wordt.
    Inmiddels is het zaterdagochtend, 8 oktober, één week na mijn email aan het CDA en de CVP, maar van beide partijen heb ik nog steeds niets, nada niënte vernomen :(
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      Inmiddels is het zaterdagochtend, 8 oktober, één week na mijn email aan het CDA (...)(en) heb ik nog steeds niets, nada niënte vernomen :(
      Van het CDA gaan we conform mijn voorspelling sowieso minder horen. Wen er maar aan.

      Opmerking


      • Reactie CVP inzake Bibob vraag El Loco

        Afgelopen zaterdag, 8 oktober 2011, heeft Jan Hoen van de CVP gereageerd op de vraag of er (alsnog) een bibob-onderzoek mogelijk is naar de huidige coffeeshops.

        "
        Beste Pier,

        Was het maar zo eenvoudig als U beweert.
        De Bibob -procedure die ik bedoelde tijdens het raadsdebat ging over het
        toetsen van een Horecazaak die op gestart zou worden.
        De coffeeshop er uit en Horeca zaak in de boot.
        Een coffeeshop is niet hetzelfde (gelukkig) als een Horeca zaak.
        Ook wij zijn tegen spreiding en voor de clubpas (wietpas voorheen).
        Spreiden is spreiden van het probleem en er andere Gemeentes mee lastig vallen.
        Het terugdringen (70% ) via clubpas van de overlast heeft onze voorkeur.
        Indien dit niet gaat lukken zijn wij voor sluiting, dus de nul-optie.
        Wat wij ook niet willen is op plaatsen waar de drugs verbannen zal worden er een Horeca zaak in de plaats komt.
        Die plek zal een aantrekkingskracht houden van gebruikers en runners.
        Dit is het standpunt van de CVP.

        Er is nog veel te doen,

        Uw Jan Hoen"

        Hoewel het feitelijk geen antwoord is op de vraag/stelling van El Loco, heeft de CVP wel uitgelegd wat haar standpunten zijn inzake het wel/niet spreiden van de coffeeshops, de clubpas en de zogenaamde nul-optie.

        Nu nog even wachten op het CDA.
        Of zou burgemeester toch gelijk hebben?
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Of zou burgemeester toch gelijk hebben?
          Het zou niet de eerste keer wezen.....

          Opmerking


          • Commisievergadering Breed-Welzijn over dierenasiel

            Dadelijk begint de in de aanhef genoemde Cie
            Zelden zo'n drukte op de publieke tribune gezien. Hoorde net van Manon Fokke van de PvdA dat er 23 insprekers zijn!
            Dat wordt een lange zit voor een Cie vrees ik. Enig lichtpunt is dat de Cie om 20.00 uur gedaan moet zijn

            Voor achtergrondinfo klik hier
            Last edited by Pier; 17 oktober 2011, 17:47.
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • ...... Spreker vier....
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                Dadelijk begint de in de aanhef genoemde Cie.
                Zelden zo'n drukte op de publieke tribune gezien. Hoorde net van Manon Fokke van de PvdA dat er 23 insprekers zijn!
                Dat wordt een lange zit voor een Cie vrees ik. Enig lichtpunt is dat de Cie om 20.00 uur gedaan moet zijn
                Pier even een vraagje,
                krijgen insprekers ook hier maximaal 3 minuutjes om hun inbreng ten gehoren te brengen ?

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                  Pier even een vraagje,
                  krijgen insprekers ook hier maximaal 3 minuutjes om hun inbreng ten gehoren te brengen ?
                  Dat klopt. Maar met heen en weer lopen en "afronden" is dat al gauw dik 4 minuten.
                  Overigens zijn er nog maar 16 insprekers over het dierenasiel.
                  Het is heel goed dat mensen de mogelijkheid hebben om hun zegje te doen.
                  Maar als er meer dan pakweg 5-6 insprekers zijn, dan dut iedereen een beetje weg. De argumenten, voor of tegen, verliezen dan hun kracht.
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • En Pier, wordt het nog wat daar? Lijkt me geen sinecure om dat 23 x 3 minuten vol te houden.

                    Kom op! Zet door!

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                      En Pier, wordt het nog wat daar? Lijkt me geen sinecure om dat 23 x 3 minuten vol te houden.

                      Kom op! Zet door!
                      Zestien keer! De andere insprekers zijn voor andere agendapunten.
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • We zijn er doorheen. Ongeveer de helft van de sprekers was voor een regionaal dierencentrum en de andere helft was tegen en wil het dierenasiel in Maastricht houden.
                        Nu gaan de commissieleden het woord voeren.
                        Ik denk dat om financiële redenen het regionaal dierenwelzijnscentrum in Sittard er toch zal komen.

                        Trouwens nog een primeur!
                        Het heeft niets met deze Cie te maken, maar de voorzitter van de Cie vertelde het heugelijke feit dat het raadslid Franca Eurlings-Tonnaer zwanger is!
                        Bij deze proficiat Franca!
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • De commisieleden hebben gesproken.
                          Alle coalitiepartijen zijn voor een regionaal dierenwelzijnscentrum in (vermoedelijk) Limbricht.
                          Daarmee is dus een meerderheid voor en is de zaak ogenschijnlijk beklonken.
                          Wethouder Gerdo van Grootheest is nu aan het antwoorden, maar dat is dus vermoedelijk voor de bühne
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Druivensuiker voor Pier!

                            Opmerking


                            • Als Pier het goed heeft gehoord heeft de CVP de wethouder op een leugen betrapt!
                              Maar dat behoeft nader onderzoek. Daarover later (vanavond) wellicht meer op MO
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                                Als Pier het goed heeft gehoord heeft de CVP de wethouder op een leugen betrapt!
                                Maar dat behoeft nader onderzoek. Daarover later (vanavond) wellicht meer op MO
                                Een mooie cliffhanger.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X