Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen uitgaans gelegenheden

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Wigo
    replied
    Potverdrie zeg, die ken ik.

Leave a comment:

• Gast zijn avatar
    Gast antwoordde
    De bar in Bauwdorp heet de hacienda bar

Leave a comment:

• Gast zijn avatar
    Gast antwoordde
    en vergeet de Elvis bar daar niet

Leave a comment:

• Wigo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door berkenl
    Ponderosa-bar op de boschstraat...kort naast kapper hoek Maagdendries

Ook daar...Bamberina bar...Flintstone...Petit Fleur
    Merci Berkenl., zelf dacht ik eerst ook aan Blauwdorp zoals Breur zei.
    Maar Boschstraat zegt mij in de herinnering toch iets meer.
    Ik hoor sommigen nog zeggen ´Het was weer High Chaparral bij de Ponderosa-bar.´
    Daarmee bedoelde men dan dat er weer eens een knokpartij(tje) was geweest.

Leave a comment:

• berkenl
    replied
    Ponderosa-bar op de boschstraat...kort naast kapper hoek Maagdendries

Ook daar...Bamberina bar...Flintstone...Petit Fleur

Leave a comment:

• Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Koeleköpke
    Weet iemand nog waar de Ponderosa-bar gelegen heeft ?
    Ik heb het er met Wigo over gehad en hij wist ook dat die bar bestaan heeft, maar waar ?
    Wie o wie ?
    Blauwdorp volgens mij.

Leave a comment:

• Gast zijn avatar
    Gast antwoordde
    Alzheimer begint inderdaad toe te slaan want de DJ INN lag niet op de hoek van de Minckelersstraat maar in het begin van de Heggestraat (aan de Amorsplein zijde).

Disco King lag op de hoek v.d. Minckelersstraat

Leave a comment:

• Koelekopke
    replied
    Nog een verdwenen uitgaansgelegenheid in Maastricht : Café Sternbrau in de Kasteel Kessenichstraat 54 in Nazareth.
    Mijn ouders kwamen daar ieder weekend en alles kon en alles mocht in dat café. Ik denk dat ik er ook nog wel foto's van heb, geërfd van mijn ouders.
    Mocht er interesse voor zijn, dan wil ik ze wel opzoeken.
    Het werd in eerste instantie gerund door Mia en Guus (C)(K)oolen.
    Ik meen dat Michel en Bertha ? uit Nazareth het café overgenomen hebben (jaren '70 ?). Daarna heeft er nog iemand anders in gezeten en ook nog Hendrik van Zeijl.
    Kan iemand van jullie er misschien nog iets meer over vertellen ?

Door de rubriek "ik zoek" kwam ik door de aanvraag van een plaatje van Olijfje op de volgende vraag :
    Weet iemand nog waar de Ponderosa-bar gelegen heeft ?
    Ik heb het er met Wigo over gehad en hij wist ook dat die bar bestaan heeft, maar waar ?
    Wie o wie ?
    Last edited by Koelekopke; 14 september 2012, 01:10.

Leave a comment:

• Anastasia
    replied
    De Royale in de Wolfstraat zegt me niks ... wel de Royal in de Grote Staat, maar ja, dat was de cinema.

Helipoort herrinner ik me nog wel van naam maar ik hoorde vroeger dan "Daar is het bal der einsamen Herzen" of zoiets

De TufTuf in de Bernaardusstraat inderdaad en daar aan de overkant heeft ook eens een disco "Number One' gelegen.

Hoek Achter het Vleeshuis/Minckeleerstraat lag een disco "De Jinn of Ginn"?
    edit: Lucy zei het al .. DJ Inn natuurlijk

Alzheimer-light begint me te bekruipen ... hehe
    Last edited by Anastasia; 30 augustus 2012, 19:22.

Leave a comment:

• Breur
    replied
    Doorstart café Boonte Kooj

Oorspronkelijk geplaatst door Annefine
    [ATTACH]2845[/ATTACH]

Je kon er niet zomaar naar binnen.De uitbater keurde door een kijkglaasje in de deur de bezoeker. In de hoek van de bar stond een piano met zo'n typische barspeler die het ene treurige liedje na het andere pingelde.
    De eigenaar/gastheer in de jaren 60 was Pirson en zijn vrouw stond achter de bar.
    Dagblad De limburger.
    Doorstart café Boonte Kooj is aanstaande

Een doorstart van café 'In de Boonte Kooj' in de Koestraat is aanstaande. De bekende Maastrichtse nachtzaak ging drie jaar geleden dicht en staat sindsdien ter overname.
    Die lijkt er nu te komen.

Als de financier en de exploitant de benodigde vergunning krijgen van de gemeente Maastricht, opent 'De Kooj' – zoals het café sinds mensenheugenis in de volksmond heet – per 1 oktober de deuren. Zonder nachtvergunning, maar als een gewone bruine kroeg die vooral overdag klanten wil bedienen. De naam 'In de Boonte Kooj' blijft. Het café werd decennialang gerund door de familie Costongs, die nooit iets veranderde aan het donkere interieur. Dat is – als de doorstart rondkomt – de nieuwe exploitant ook niet van plan. Wel wil hij de zaak uitnodigender maken, met een andere aankleding aan de straatzijde. Ook voor de horecaruimte tegenover 'De Kooj' heeft zich een nieuwe uitbater gemeld.

In de bijlage: advententie Limburgs Dagblad van 1 juli 1967.
    Bestanden bijvoegen
    Last edited by Breur; 30 augustus 2012, 18:42. Reden: bijlage toegevoegd.

Leave a comment:

• Tedje
    replied
    De Schaapskooi gesloten op 20 maart 1992

Oorspronkelijk geplaatst door Robboxxx
    De Schaapskooi was een berucht lokaal. Het is wel degelijk door de autoriteiten gesloten.
    Natuurlijk werd De Schaapskooi gesloten.
    Ik weet alleen niet of het het allereerste café was dat op grond van de handel in verdovende middelen in Maastricht werd gesloten.

Een grappige vergissing overigens van het Limburgs Dagblad!!!

Volgens het bijschrift staan de eigenaar en de uitbater van De Schaapskooi op de foto

Dit zijn echter 2 politiemensen en wel de huidige wijkagent van het Centrum, John Souren, destijds werkzaam bij de afdeling Bijzondere Wetten en Wim Hillen, destijds beleidsmedewerker bij de gemeentepolitie Maastricht en thans Rechter-Commissaris bij de Arrondissementsrechtbank te Maastricht.

Zij hebben het dwangbevel tot de sluiting bij zich.

Leave a comment:

• Gast zijn avatar
    Gast antwoordde
    Bijna vergeten: bij Alois in De Meule

Leave a comment:

• Mestreech84
    replied
    Weet iemand of er nog meerdere edities van dit 'Groot Maastrichts Kroegenboek" zijn uitgebracht? Het boekje dat ik in mijn bezit heb is in 1975 uitgegeven door Amphitryon (de studentenvereniging van de Hotelschool). Het zou in ieder geval erg handig zijn voor deze topic.

Groet,

Mestreech84

Leave a comment:

• Haas
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Equinox
    De Terminus op St. Pieter incl kegelbaan.
    Daar is nu het Medisch Centrum St.-Pieter gevestigd. Nadat het kegel-centrum volledig met de grond gelijk gemaakt is.....

Leave a comment:

• Haas
    replied
    Ik kan me het plakkaat op de ruit van het pand nog herinneren. Het trok destijds bekijks omdat het niet eerder vertoond was.

Er waren echter nog bewoners in het pand. Die werden onder toezicht gevoerd door buurtbewoners. Hoe het hen (het waren katten) verder vergaan is, vermeldt mijn herinnering niet.

Nu zit ik mij ineens het hoofd te breken: was het nou 38 of 39? Want op die hoek lag ook de Trait d'Union. Kan heel goed zijn dat het internetcafe waar ik het over had, op nummer 38, ipv de Trait d'Union is gekomen.

Leave a comment:

Bezig...
X