Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Opsporing verzocht / Burgernetberichten

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Opsporing verzocht / Burgernetberichten

    Plaats hier actuele opsporingsberichten van politie/burgernet.

  • #2
    Vermist in Maastricht.
    Tienjarige X, 1,28 m., donkerblond haar,
    zwarte broek, blauw/groen winterjack.

    X, 10 jaar, 1,55 m., blank, bruin kort haar, groene broek, rode trui, bruine jas.

    tel: 0800-0011
    Burgernet 30 nov. 2014 te 15.54 uur.
    Last edited by Breur; 30 november 2014, 19:22. Reden: geanonimiseerd na positieve afloop

    Opmerking


    • #3
      En inmiddels weer gezond @home.

      Opmerking


      • #4
        Het helpt om dit op MestreechOnline te zetten.....

        Binnen een kwartier zijn de jongens teruggevonden

        Opmerking


        • #5
          Let op voor zakkenrollers !
          Donderdag 2 april 2015 heeft de politie een 35-jarige man gearresteerd, omdat hij ervan wordt verdacht deel uit te maken van een groep zakkenrollers die de laatste tijd in Maastricht actief is.

          De actie van de politie is gericht op een groep die via de zogenaamde 'shouldering' techniek de bankrekening van mensen weet leeg te roven. Terwijl één van hen over de schouder meekijkt wanneer iemand bij een pinautomaat staat, staan anderen klaar om na afloop de portemonnee te stelen. Heeft de meekijker de pincode gezien, dan seint hij de anderen vervolgens in. Zodra zij de portemonnee met de pinpas te pakken hebben, pinnen zij in zo'n kort mogelijke tijd zoveel mogelijk geld.

          Gezamenlijke actie
          Inmiddels heeft de politie al een twintigtal aangiftes van mensen die hiervan slachtoffer zin geworden. Hierop heeft de politie zich gericht op de aanpak van deze vorm van criminaliteit. Daarbij kwam de verdachte in beeld, waarbij onder meer gebruik is gemaakt van camerabeelden. Niet uitgesloten wordt dat er in dit onderzoek nog meer mensen worden aangehouden.

          Wees alert
          De politie waarschuwt mensen om oplettend te zijn wanneer zij geld pinnen bij een automaat of ergens met hun pinpas betalen. Door alert te blijven, kunnen mensen voorkomen dat anderen hun pincode kunnen zien, wanneer deze wordt ingetoetst. Daarnaast is het belangrijk om de portemonnee veilig op te bergen, zodat niemand in de gelegenheid wordt gebracht deze te stelen.

          Bent u zelf slachtoffer of heeft u informatie? Meld dit bij de politie of bel 0900-8844. Anoniem via 0800-7000.
          Burgers, politie, gemeente en Openbaar Ministerie werken samen aan veiligheid
          www.burgernet.nl – Burgernet Limburg

          Opmerking


          • #6
            15 mei 2015: pol Mstr zkt 2 daders overv, gevl. op rode scoot. bijrijder: getint, 23 jr, smal, zw. leder. jas.bestuurder wit petje, Heer, richting centr.Tips? Bel nu 112.

            https://www.burgernet.nl/sites/defau.../mp3/61240.mp3

            Opmerking


            • #7
              Burgernet: Pol. Mstr is op zk naar 2 daders straatroof, blank,kort hr, 1 korte brk. de dikkere mn een grij. trui. dikkere mn strompelt agv letsel. Tips? Bel nu 112.

              Bericht beluisteren: https://www.burgernet.nl/sites/defau.../mp3/63028.mp3

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                Burgernet: Pol. Mstr is op zk naar 2 daders straatroof, blank,kort hr, 1 korte brk. de dikkere mn een grij. trui. dikkere mn strompelt agv letsel. Tips? Bel nu 112.

                Eén van de tasjesdieven is inmiddels aangehouden.

                Opmerking


                • #9
                  Autobranden Maastricht.
                  Wij willen u via deze mail op de hoogte stellen van ontwikkelingen in het onderzoek naar de autobranden in Maastricht.

                  Beloning van € 5000,-

                  Vandaag heeft het Openbaar Ministerie bekend gemaakt dat zij een beloning van maximaal € 5000,- uitlooft in verband met de autobranden in Maastricht .
                  Iemand die een tip heeft die leidt tot de aanhouding en/of vervolging van één of meer verdachten komt voor beloning in aanmerking. De hoogte van de beloning is afhankelijk van de bijdrage van de tip voor het onderzoek.

                  Flyers en posters

                  De politie heeft uw hulp als ogen en oren in de wijk hard nodig om de autobranden te stoppen. Het Openbaar Ministerie hoopt dat de beloning hieraan kan bijdragen. Daarnaast worden vanaf vandaag flyers en posters verspreid door Maastricht. Dit doet de politie in samenwerking met de gemeente, die natuurlijk ook graag wil dat er een einde komt aan de autobranden. Via de flyer en poster wordt aan de mensen in Maastricht gevraagd op te letten en informatie, hoe klein ook, te delen met de politie.

                  Informatie via burgernet

                  U als burgernetdeelnemer in Maastricht krijgt momenteel bericht wanneer er in uw wijk of omgeving een belangrijk incident is, zoals een autobrand. Misschien heeft u ook toestemming gegeven om ’s nachts een bericht te krijgen als in uw omgeving een autobrand is geweest. Dat waarderen wij zeer, misschien komt via deze weg informatie bij de politie die kan helpen de autobranden te stoppen.

                  Nachtelijke uren

                  Krijgt u ’s nachts nog geen bericht maar zou u dat alsnog willen? U kunt dit eenvoudig regelen door een email te sturen naar burgernet@gmzl.nl. Daarin kunt u aangeven dat u akkoord gaat om voor de duur van het onderzoek tussen de genoemde tijdstippen (22.00 – 08.00 uur) bereikbaar te willen zijn voor Burgernetberichten over de autobranden in Maastricht.
                  Om deze berichten te kunnen ontvangen tussen 22.00 en 08.00 uur wordt uw “afwezigheidsrooster” aangepast. U ontvangt na de aanpassing een email waarin dit wordt bevestigd.

                  Heeft u nog vragen, dan kunt u contact met ons opnemen.

                  Met vriendelijke groet,
                  Bureau Burgernet Limburg.
                  Tel. 043-4006962

                  Opmerking


                  • #10
                    Opmerkelijk jonge agressieve bestuurder!?!

                    In het wijkblad 't Beläöfke van deze week (2016 - nummer 2) een héél opmerkelijk verhaal van een (zéér) jonge agressieve automobilist!
                    Onderstaand het verhaal van het anoniem slachtoffer zoals het in 't Belhäöfke (Daalhof-Belfort-Hazendans) verscheen.

                    "Dinsdag 19 januari 2016, even na kwart voor negen ’s avonds, stapte ik bij de halte Herculeshof uit lijn 6, en ging op weg naar mijn woning. Ik stak achter de bus de straat
                    over en meende genoeg tijd te hebben om rustig over te steken, hoewel er ongeveer ter hoogte van de friture een auto naderde.
                    De bestuurder van die auto gaf echter plotseling flink gas, zodat ik opzij moest springen om niet door hem omver te worden gereden. De bestuurder draaide zijn raampje open,
                    en riep: "He ouwe zak, moet ik je overhoop rijden?"
                    In eerste instantie negeerde ik hem en vervolgde mijn weg via de trappen achter de bushalte bij het winkelcentrum.
                    Klaarblijkelijk nam hij daar geen genoegen mee. Hij parkeerde zijn auto nabij de bakker en stapte uit. En weer:
                    «ouwe zak, moet ik je kapot rijden?»
                    Daarop reageerde ik door te zeggen dat hij moest ophoepelen, dat HIJ degene
                    was die een verkeersfout maakte en niet ik. Hij was het immers die daar veel te hard reed en mij bijna ondersteboven reed. Had hij zich aan de snelheid gehouden, dan was er niets aan de hand geweest.
                    Ik was erg geschrokken en besloot het Chinees restaurant binnen te gaan om mijn verhaal te doen. De aanwezigen (personeel van het restaurant) liepen met me mee naar de deur en we zagen vervolgens de auto met hoge snelheid wegscheuren, langs de apotheek, de Penatenhof op. Toen ik er zeker van was dat hij niet zou omkeren, besloot ik mijn weg naar huis te vervolgen.
                    Ondanks het feit dat ik geen kenteken had en maar een vage beschrijving van de auto plus de bestuurder, besloot ik 0900-8844 te bellen, maar zij gaven aan zonder kenteken
                    niets voor mij te kunnen doen.
                    Toch wil ik het er niet bij laten zitten en daarom heb ik dit verhaal op papier gezet. Ik hoop dat de bestuurder dit onder ogen krijgt en zich het voorval herinnert. Mijn bedoeling is hem te laten weten dat dit soort misdragingen echt niet kunnen en dat het belachelijk is dat hij een door hemzelf gemaakte verkeersfout op mij als voetganger probeerde af te wentelen terwijl ik niets fout deed.
                    Ik weet dat het niet veel is, maar het ging om een blauwe of grijsblauwe auto met kofferbak. Zoals ik kon inschatten was deze een jaar of 10 oud, maar dat weet ik niet zeker.
                    De bestuurder had donkere kleren aan, donkergekleurde gekrulde haren en voor zover ik op afstand kon zien, was hij ongeveer 1.80 meter lang.
                    "

                    Een tienjarige (!!) bestuurder met donkergekleurde gekrulde haardos van ongeveer 1.80m !?!
                    Ik mag hopen dat het een typefout is van het slachtoffer, anders zou het wel héél opmerkelijk zijn
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking

                    Bezig...
                    X