Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

A2 tunnel Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Kruispunt N2 Scharnerweg.

    Het is even wennen, vooral voor voetgangers, fietsers en bromfietsers. Hoe kom ik aan de overkant? Verkeersborden zat, evenals omleidingsborden. Velen kijken en lezen niet en men probeert soms door de afzettingen heen te rijden. Vele kwade gezichten. Ook sommige "werklui" kwamen gestresst over.

    Opmerking


    • [ame]http://www.youtube.com/watch?v=qrOwrgHkAn0[/ame]

      Opmerking





















































































      • Foto's a2maastricht.nl

        Opmerking


        • collectie foto's

          petje af Equinox,
          mooie collectie foto's
          mvg.
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • Klopt mooie foto's. Equinox heeft wellicht een helicoptertje als vervoermiddel. . Het links- en rechts afslaan kruising Scharnerweg N2, gaat maar door helaas.

            Opmerking


            • Maastrichtaktueel.nl;

              Heeft u het al gezien? Dat grote doek tegen de loods op het werkterrein bij Geusselt-Zuid? Verkeer op de Terblijterweg zal het niet zo snel ontgaan. Op het doek is een stukje toekomst te zien: de tunnelmonden bij Geusselt met de daaromheen liggende wegen.

              Wilt u weten hoe het verkeer eind 2016 precies gaat rijden? Breng dan eens een bezoek aan het Informatiecentrum A2 Maastricht. Ook in de vakantieperiode bent u van harte welkom!

              Het Informatiecentrum A2 Maastricht is gevestigd in het stadion de Geusselt, hoekgebouw D (de bewegwijzering naar het Informatiecentrum A2 Maastricht wordt aangegeven met witte beeldmerken op de grond). U bent van harte welkom!

              Adres: Stadionplein 6D, 3de etage, 6225 XW Maastricht.

              Openingstijden In het Informatiecentrum zijn medewerkers aanwezig die uw vragen kunnen beantwoorden. Het informatiecentrum is elke dinsdag en woensdag van 10.00 tot 16.00 uur geopend. Iedere eerste dinsdag van de maand is er een avondopening en kunt u het Informatiecentrum bezoeken van 10.00 tot 19.00 uur.

              De eerstvolgende avondopeningen zijn:

              dinsdag 7 augustus 2012 dinsdag 4 september 2012 dinsdag 2 oktober 2012 dinsdag 6 november 2012 dinsdag 4 december 2012 dinsdag 8 januari 2013 Verenigingen, scholen of bedrijven kunnen ook buiten de reguliere openingstijden in het informatiecentrum terecht. U kunt een afspraak maken via telefoonnummer 043 – 351 63 51.

              Opmerking


              • Tips van de GGD bij stofoverlast

                Binnen het project A2 Maastricht zijn ook medisch milieukundigen van de GGD Zuid-Limburg betrokken. Zij bewaken de gezondheid van de omwonenden en adviseren burgers en projectorganisatie. Bijvoorbeeld als het gaat om stofoverlast. Avenue2 zet tijdens de uitvoering sproei-installaties of waterwagens in. Maar u kunt zelf ook maatregelen treffen.

                Blijven ventileren Zo adviseert de GGD om tijdens de werkzaamheden de ramen, deuren en ventilatieroosters aan de kant van de werkzaamheden zoveel mogelijk gesloten te houden. Tegelijkertijd is ventilatie van uw woning belangrijk voor een gezonde binnenlucht. Zet daarom een raam, deur of ventilatierooster open aan de kant van de woning waar geen werkzaamheden plaatsvinden. Kan dat niet, dan adviseert de GGD om tijdens de avond- en nachturen en als niet wordt gewerkt uw woning extra goed te luchten.

                Vochtige doek Ook helpt het om in huis regelmatig schoon te maken met een vochtige doek. Zo kan er minder stof opdwarrelen in uw woning, waardoor minder stof kan worden ingeademd.

                Filters schoonmaken De GGD raadt daarnaast aan om vaker te controleren of ventilatieroosters en filters in de mechanische ventilatie zichtbaar vies zijn. Bij sloop- en bouwwerkzaamheden wordt geadviseerd om de filters vaker schoon te maken. a2maastricht.nl

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                  Zo adviseert de GGD om tijdens de werkzaamheden de ramen, deuren en ventilatieroosters aan de kant van de werkzaamheden zoveel mogelijk gesloten te houden. Tegelijkertijd is ventilatie van uw woning belangrijk voor een gezonde binnenlucht. Zet daarom een raam, deur of ventilatierooster open aan de kant van de woning waar geen werkzaamheden plaatsvinden. Kan dat niet, dan adviseert de GGD om tijdens de avond- en nachturen en als niet wordt gewerkt uw woning extra goed te luchten.

                  Vochtige doek Ook helpt het om in huis regelmatig schoon te maken met een vochtige doek. Zo kan er minder stof opdwarrelen in uw woning, waardoor minder stof kan worden ingeademd.

                  Filters schoonmaken De GGD raadt daarnaast aan om vaker te controleren of ventilatieroosters en filters in de mechanische ventilatie zichtbaar vies zijn. Bij sloop- en bouwwerkzaamheden wordt geadviseerd om de filters vaker schoon te maken. a2maastricht.nl
                  Ik zou zeggen: kom maar langs met de poetsploeg .

                  Opmerking


                  • Prijsvraag voor naam A2-tunnel

                    De naam van de nieuwe tunnel onder de A2 wordt zo goed als zeker gekozen via een prijsvraag.

                    Maastricht
                    Van onze verslaggever Dagblad De Limburger van 1 augustus 2012:


                    Rijkswaterstaat en de stuurgroep A2 zullen dit adviseren aan het stadsbestuur, zo staat in een verslag van de commissie naamgeving van de gemeente Maastricht. Deze commissie had geadviseerd de tunnel de naam ‘Maastricht-tunnel’ te geven. De commissie naamgeving vindt dat de tunnel vooral herkenbaar moet zijn door de naam. Bij een prijsvraag is het niet zeker dat dat lukt, reden waarom de commissie de voorkeur geeft aan ‘Maastricht-tunnel’. Rijkswaterstaat en de A2stuurgroep gaan echter voorbij aan dat advies. Nadere details over de prijsvraag zijn nog niet bekend.

                    Opmerking


                    • En ik heb meteen een suggestie:

                      De Eugène Dubois tunnel. Dé Limburgse onderzoeker en graver. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eug%C3%A8ne_Dubois.

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                        De naam van de nieuwe tunnel onder de A2 wordt zo goed als zeker gekozen via een prijsvraag.

                        Maastricht
                        Van onze verslaggever Dagblad De Limburger van 1 augustus 2012:


                        Rijkswaterstaat en de stuurgroep A2 zullen dit adviseren aan het stadsbestuur, zo staat in een verslag van de commissie naamgeving van de gemeente Maastricht. Deze commissie had geadviseerd de tunnel de naam ‘Maastricht-tunnel’ te geven. De commissie naamgeving vindt dat de tunnel vooral herkenbaar moet zijn door de naam. Bij een prijsvraag is het niet zeker dat dat lukt, reden waarom de commissie de voorkeur geeft aan ‘Maastricht-tunnel’. Rijkswaterstaat en de A2stuurgroep gaan echter voorbij aan dat advies. Nadere details over de prijsvraag zijn nog niet bekend.
                        Bijzonder nalatig van De Limburger dat ze een foute foto bij dat artikel hebben geplaatst. De geplaatste foto is nl. niet de toekomstige tunnelmond bij de Geusselt, deze impressie is van een ander - afgevallen - tunnelplan.

                        M.b.t. de naamgeving: ik ben geen voorstander van een persoon uit de regio als naamgever, buiten een paar mensen hier uit de buurt en Wiki kent niemand deze persoon.

                        Bij een tunnel van deze grootte in het meest belangrijke Noord-Zuid traject van Nederland hoort een neutralere naam die beter past bij de uitstraling die Maastricht heeft. Ik vind derhalve de naam Maastricht-tunnel nog niet zo slecht.
                        Last edited by ; 1 augustus 2012, 17:07.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                          M.b.t. de naamgeving: ik ben geen voorstander van een persoon uit de regio als naamgever, buiten een paar mensen hier uit de buurt en Wiki kent niemand deze persoon.

                          Bij een tunnel van deze grootte in het meest belangrijke Noord-Zuid traject van Nederland hoort een neutralere naam die beter past bij de uitstraling die Maastricht heeft. Ik vind derhalve de naam Maastricht-tunnel nog niet zo slecht.
                          M.u.v. de laatste zin, kan ik me wel vinden in deze redenering. Ik kies dan wel eerder voor Roosevelttunnel. Enerzijds vanwege het behoud van de naam (de Rooseveltlaan wordt waarschijnlijk Parklaan), anderzijds vanwege het door Equinox genoemde neutrale en regio-overstijgende aspect. Roosevelt is en blijft een sleutelfiguur in de twintigste eeuwse geschiedenis, ook die van Maastricht. Zonder zijn beslissing om Amerikaanse troepen in te zetten aan het Europese front, zaten we hier nog met de Pruus opgescheept...

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht

                            De Eugène Dubois tunnel. Dé Limburgse onderzoeker en graver.
                            Geen gekke suggestie, maar Dubois heeft nu net bijzonder weinig van doen met Maastricht zelf. Wat dacht je van 'De Mijngalerij'; ter herinnering aan de ondergrondse verdedigingswerken van Maastricht.

                            Klinkt wellicht iets te 'Heerlens', maar een andere term schiet me niet te binnen. Wellicht dat er nog mooiere termen te vinden zijn.

                            Roosevelttunnel krijgt mijn zege zeker! Er meent in ieder geval iemand dat het dat gaat worden: http://roosevelttunnel.nl/ .

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                              Er meent in ieder geval iemand dat het dat gaat worden: http://roosevelttunnel.nl/ .
                              Ook toevallig. Ben ik niet trouwens!

                              Op het forum Skyscrapercity bestaat een draadje over alle A2-werkzaamheden van Amsterdam tot Maastricht. Maar over de Maastrichtse tunnel lees je vrijwel nooit iets. Ik heb helaas momenteel weinig tijd, maar misschien iets voor Equinoxske om de rest van het land op de hoogte te houden van de werkzaamheden hier?

                              Opmerking


                              • In Maastricht hebben we meerdere tunnels o.a. de Maasboulevardtunnel. "D'n Tunnel" zal wel altijd blijven verwijzen naar de tunnel onder het spoor. De Van Schaïk tunnel is - ik kan mij vergissen - de grootste tunnel in lengte die we tot nu toe kennen in Maastricht, maar deze tunnel is bij velen totaal onbekend. Dan hebben we nog het tunneltje bij Nazareth, Randwijck etc.: kleine onderdoorgangen met wijkbenamingen.

                                Wat betreft de nieuwe tunnel A2: in de volksmond zal dat wel de A2 tunnel (Maastricht) blijven in Maastricht.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X