Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

A2 tunnel Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
    Een pier, ofwel regenworm heeft (regen/grond) water nodig om te bestaan.

    Omdat ik niet hoop dat er water, ofwel regen in de tunnel komt is bij deze die naam afgekeurd.
    :(:(...... een motie om Nokske als MO-lid te royeren is in de maak en zo goed als onderweg naar de moderatoren......

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Een pier, ofwel regenworm heeft (regen/grond) water nodig om te bestaan.

    Omdat ik niet hoop dat er water, ofwel regen in de tunnel komt is bij deze die naam afgekeurd.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    De Piertunnel

    Beste MO'ers,

    Het overleg kan gestaakt worden!

    Welke dier en welke MO'er wroet zich nu altijd dor de ondergrond heen....?

    Dus ze zijn het er over eens?

    De Piertunnel

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
    Wat denken jullie van de 'Maastricht Onderdoor Tunnel' (MO Tunnel) ?
    We zijn er uit!

    Leave a comment:


  • Wigo
    replied
    Wat denken jullie van de 'Maastricht Onderdoor Tunnel' (MO Tunnel) ?

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    Laat maar Knokske, Roosevelttunnel heeft mijn voorkeur!

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
    Oké, daar ben ik het mee eens!
    Elletjes-tunnel klinkt niet echt hé?
    Op zich wel mooi en een pure MO-naam.

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    Oké, daar ben ik het mee eens!
    Elletjes-tunnel klinkt niet echt hé?

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
    Beetje hoogmoedig Knokske!
    Ik heb mijn naam ontleed aan iets moois uit het heelal dus niks persoonlijks en ook niet hoogmoedig

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    Beetje hoogmoedig Knokske!

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Ook toevallig. Ben ik niet trouwens!

    Op het forum Skyscrapercity bestaat een draadje over alle A2-werkzaamheden van Amsterdam tot Maastricht. Maar over de Maastrichtse tunnel lees je vrijwel nooit iets. Ik heb helaas momenteel weinig tijd, maar misschien iets voor Equinoxske om de rest van het land op de hoogte te houden van de werkzaamheden hier?
    Zal ik die eer op mij nemen, morgen eens kijken voor registratie.

    Misschien is Equinoxtunnel wel een mooie naam..

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    In Maastricht hebben we meerdere tunnels o.a. de Maasboulevardtunnel. "D'n Tunnel" zal wel altijd blijven verwijzen naar de tunnel onder het spoor. De Van Schaïk tunnel is - ik kan mij vergissen - de grootste tunnel in lengte die we tot nu toe kennen in Maastricht, maar deze tunnel is bij velen totaal onbekend. Dan hebben we nog het tunneltje bij Nazareth, Randwijck etc.: kleine onderdoorgangen met wijkbenamingen.

    Wat betreft de nieuwe tunnel A2: in de volksmond zal dat wel de A2 tunnel (Maastricht) blijven in Maastricht.

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
    Er meent in ieder geval iemand dat het dat gaat worden: http://roosevelttunnel.nl/ .
    Ook toevallig. Ben ik niet trouwens!

    Op het forum Skyscrapercity bestaat een draadje over alle A2-werkzaamheden van Amsterdam tot Maastricht. Maar over de Maastrichtse tunnel lees je vrijwel nooit iets. Ik heb helaas momenteel weinig tijd, maar misschien iets voor Equinoxske om de rest van het land op de hoogte te houden van de werkzaamheden hier?

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht

    De Eugène Dubois tunnel. Dé Limburgse onderzoeker en graver.
    Geen gekke suggestie, maar Dubois heeft nu net bijzonder weinig van doen met Maastricht zelf. Wat dacht je van 'De Mijngalerij'; ter herinnering aan de ondergrondse verdedigingswerken van Maastricht.

    Klinkt wellicht iets te 'Heerlens', maar een andere term schiet me niet te binnen. Wellicht dat er nog mooiere termen te vinden zijn.

    Roosevelttunnel krijgt mijn zege zeker! Er meent in ieder geval iemand dat het dat gaat worden: http://roosevelttunnel.nl/ .

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
    M.b.t. de naamgeving: ik ben geen voorstander van een persoon uit de regio als naamgever, buiten een paar mensen hier uit de buurt en Wiki kent niemand deze persoon.

    Bij een tunnel van deze grootte in het meest belangrijke Noord-Zuid traject van Nederland hoort een neutralere naam die beter past bij de uitstraling die Maastricht heeft. Ik vind derhalve de naam Maastricht-tunnel nog niet zo slecht.
    M.u.v. de laatste zin, kan ik me wel vinden in deze redenering. Ik kies dan wel eerder voor Roosevelttunnel. Enerzijds vanwege het behoud van de naam (de Rooseveltlaan wordt waarschijnlijk Parklaan), anderzijds vanwege het door Equinox genoemde neutrale en regio-overstijgende aspect. Roosevelt is en blijft een sleutelfiguur in de twintigste eeuwse geschiedenis, ook die van Maastricht. Zonder zijn beslissing om Amerikaanse troepen in te zetten aan het Europese front, zaten we hier nog met de Pruus opgescheept...

    Leave a comment:

Bezig...
X