Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

A2 tunnel Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    Jean Pierre Geusens, een fotograaf!
    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

    Opmerking


    • #62
      Impressie nieuw knooppunt Geusselt.



      De relaties A2-noord <-> lokaal verkeer-tunnel, A2-noord <-> doorgaand verkeer-tunnel, A2-noord <-> Viaductweg/Noorderbrug zijn allemaal geheel confictvrij (in beide richtingen). Van en naar de Terblijterweg zal verkeer wel met verkeerslichten te maken krijgen, net als verkeer dat vanuit de tunnel voor lokaal verkeer naar de Noorderbrug wil (en omgekeerd).wegenforum.nl

      Opmerking


      • #63
        De voldoening van een geklaarde klus en een onvermijdelijke verhuizing



        Het verkeer van de A2 na de ombouw van het
        kruispunt Geusselt vanaf het noorden gezien.

        Daar waar een technicus van Imtech tevreden terugkijkt op de succesvolle ombouw van het kruispunt Geusselt, tracht een bewoner van de flat die nu vlakbij grenst aan de A2 de moed er in te houden. En benadrukt: “Geen negatief woord over het werk dat hier wordt gedaan. We worden zo goed als mogelijk geholpen.”
        Een technicus van Imtech, verantwoordelijk voor de verkeerslichten van de ombouw van het kruispunt

        Vooral de eerste flat van de Kasteel Hillenraadweg ligt zeer dichtbij het voorbij komende verkeer. In het appartement geheel rechtsonder woont John Peters

        A2 bij de Geusselt, is maandagochtend bezig met de laatste handelingen te verrichten. We begroeten elkaar met een vrolijke maandagochtend. Naast ons tracht een drukke ochtendspits zijn weg te vinden in de nieuwe situatie. Op de vraag of alles naar behoren functioneert klinkt een volmondig ja. Voor ons ligt de Viaductweg. Die is een dikke twintig meter naar het zuiden verschoven. We kijken om ons heen staand op een flinke ruimte vrij asfalt. De geklaarde klus geeft voldoening aan de ruim honderd man die een weekend lang aan de slag zijn geweest. Dat valt op te merken uit de woorden van de Imtech medewerker. “Dit zijn geen dagelijkse klusjes. Mooi werk. En de komende jaren volgt nog veel meer.”

        Een kleine 100 meter ten noorden van waar de technicus de puntjes op de i zet staat de eerste flat van een reeks aan de Kasteel Hillenraadweg. In de woning die het dichts reikt aan het verkeer op de A2 woont John Peters. De lamellen half open krijgen we oogcontact. Hij zwaait naar me en steekt zijn duim omhoog. Met gebarentaal vraag ik hem of ik even bij

        De verkeerslichten functioneren. De maandagochtendspits is wel zichtbaar drukker dan normaal.

        hem naar binnen mag. Kom maar zwaait hij. De zoemer van de ingang klinkt en een trapje omhoog staat de heer Peters al op mij te wachten. Het knusse gezellig ingerichte appartement heeft twee ramen die uitkijken op A2. Het zicht op het noorden is afgesloten door de lamellen. Die op het zuiden staan op een kier. De klus is geklaard laat ik John Peters weten. “Ja, die mannen hebben hard gewerkt. Dat is indrukwekkend, “ zegt hij

        Het uitzicht door het raam van Peters' appartement richting noorden. Na het maken van de foto's gaan de lamellen weer dicht.

        met oprechte bewondering. Maar hoe is het nu voor hem en zijn vrouw? “Tja het is niet anders. Het werk moet gedaan worden. Dat snappen wij ook. Alleen voor ons is het een hard gelag. Het raam op het noorden kunnen we niet meer openhouden. De automobilisten zien ons zo op de bank zitten. Hier verder blijven wonen is voor ons geen optie meer. Gelukkig krijgen we alle steun van de gemeente Maastricht, de woningbouwcorporatie en het Projectbureau A2. Wethouder Albert Nuss is hier geweest, we hebben gesprekken gehad met Avenue2 en Woonpunt. Vandaag (maandag) krijgen we bezoek van een consulente. De verwachting is dat we binnenkort gaan verhuizen.”
        Dat hij moet gaan verhuizen vindt de bewoner van het appartement dat zo dicht tegen de A2 aanligt best jammer. Hij woont graag in Nazareth. Maar zijn gezondheid speelt hem behoorlijk parten en verhuizen is alleen daarom al een absolute must. Ik neem afscheid van John Peters. Wellicht kan hij binnen afzienbare tijd zijn ramen in het voorjaar wagenwijd openzetten. maastrichtaktueel.nl

        Opmerking


        • #64
          Maastricht is de liftersplaats kwijt.

          Hierbij slechts een klein berichtje van een voorheen heel enthousiaste en fanatieke duimreiziger, een Einzelganger die nooit alleen aan de gang ging.

          Afgelopen weekeinde is Maastricht met de werkzaamheden aan het Geusselt-kruispunt ook de liftersplaats kwijt geraakt. De liftplaats werd ongeveer 20 jaar geleden ingericht, met name ten dienste van de studenten die destijds - in de pre-OV-studentenkaart-tijd - nog op vrijdagmiddag al liftend richting het ouderlijk huis en waar al niet meer gingen.

          Het vierkante bord met opschrift Liftersplaats is in het kader van het A2-project een paar maanden geleden verwijderd. Ook de afvalbakken op de liftplaats, waar de lifters voorheen netjes hun afgedankte liftborden in konden deponeren, zijn toen verwijderd. De liftplaats lag er verder ongewijzigd bij, maar werd niet meer als zodanig aangeduid.

          Nu loopt de rijstrook strak langs een vangrail waardoor stoppen na het kruispunt niet meer mogelijk is. Pas enige honderden meters verder, na het bord 'begin autosnelweg', waar de auto's inmiddels tenminste 80 kmh rijden, is er pas weer een theoretische stopgelegenheid.

          Maastricht in noordelijke richting per liftduim verlaten is er sinds afgelopen weekeinde een flink stuk moeilijker op geworden.

          Het valt te bezien of de voorziening of althans de fysieke ruimte om de duim te strekken nog terugkeert. Enkele jaren geleden verdween de liftplaats in Enschede door de aanleg van een extra rijstrook voor het autoverkeer.

          Ik vond en vind het principieel onjuist als een vervoerswijze, al is deze marginaal, door dit soort ontwikkelingen wordt gefrustreerd!

          Opmerking


          • #65
            Bewoners Burgemeester Bauduinstraat radeloos

            Geplaatst op 23 January 2012


            Plotseling afvallend pleisterwerk in woonkamer, scheuren in muren en loslatende stenen. Schade aan huisinrichting, autos, fietsen en brommers.
            Afgelopen donderdag zijn, tijdens een openbare avond van het buurtplatform Wittevrouwenveld, door bewoners ernstige klachten geuit over de gevolgen van de A2 werkzaamheden.
            De bewoners zijn met name boos omdat ze al weken bij alles en iedereen meldingen hebben gedaan, maar dat er onvoldoende serieus en adequaat gereageerd is geworden. Het bekende ‘van het kastje naar de muur’ doorverwijzen heeft de bewoners radeloos gemaakt. Het is naar de mening van de SP terecht dat bewoners boos reageren. Inmiddels voelen ze zich niet meer veilig in hun huizen. Ze vinden dat ze in de steek gelaten worden omdat niemand iets doet.
            De bewoners van de Burgemeester Bauduinstraat klagen al geruime tijd over toenemende beschadigingen aan hun huizen waardoor gevaarlijke situaties zijn ontstaan. Zoals plotseling afvallend pleisterwerk in de woonkamer, scheuren in muren en loslatende stenen. Verder is er nog schade aan auto’s, fietsen, brommers en huisinrichting.En dit terwijl het nog maar het begin is van de werkzaamheden ten behoeve van de A2. Het graven van de tunnel zelf moet nog beginnen. De voorspelling van Avenue2 is dat het dreunen en trillen van de grond nog erger wordt als de echte graafwerkzaamheden voor de tunnel starten.
            De SP heeft enkele vragen aan het College van Maastricht gesteld over de huidige toestand in Wittevrouwenveld. Voorafgaand aan de werkzaamheden in de Burgemeester Bauduinstraat zijn de woningen geïnspecteerd. De fractie vraagt naar de rede voor de inspectie en wie deze inspectie heeft verricht. Waarom was niet voorspelbaar dat de woningen niet bestand zijn tegen de werkzaamheden met zwaar materieel?
            Verder geeft de fractie aan dat Woonpunt geen compensatieregeling heeft voor mensen die willen verhuizen. Er is hier sprake van noodgedwongen verhuizing zegt de SP en geeft aan dat Woonpunt een regeling dient te treffen met de mensen.
            http://www.maastrichtaktueel.nl/bewo...raat-radeloos/

            En het echte werk moet nog beginnen, gaat wat beloven je zult er maar wonen.

            Opmerking


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Roserije Bekijk bericht
              Maastricht is de liftersplaats kwijt.

              Hierbij slechts een klein berichtje van een voorheen heel enthousiaste en fanatieke duimreiziger, een Einzelganger die nooit alleen aan de gang ging.

              Afgelopen weekeinde is Maastricht met de werkzaamheden aan het Geusselt-kruispunt ook de liftersplaats kwijt geraakt. De liftplaats werd ongeveer 20 jaar geleden ingericht, met name ten dienste van de studenten die destijds - in de pre-OV-studentenkaart-tijd - nog op vrijdagmiddag al liftend richting het ouderlijk huis en waar al niet meer gingen.

              Het vierkante bord met opschrift Liftersplaats is in het kader van het A2-project een paar maanden geleden verwijderd. Ook de afvalbakken op de liftplaats, waar de lifters voorheen netjes hun afgedankte liftborden in konden deponeren, zijn toen verwijderd. De liftplaats lag er verder ongewijzigd bij, maar werd niet meer als zodanig aangeduid.

              Nu loopt de rijstrook strak langs een vangrail waardoor stoppen na het kruispunt niet meer mogelijk is. Pas enige honderden meters verder, na het bord 'begin autosnelweg', waar de auto's inmiddels tenminste 80 kmh rijden, is er pas weer een theoretische stopgelegenheid.

              Maastricht in noordelijke richting per liftduim verlaten is er sinds afgelopen weekeinde een flink stuk moeilijker op geworden.

              Het valt te bezien of de voorziening of althans de fysieke ruimte om de duim te strekken nog terugkeert. Enkele jaren geleden verdween de liftplaats in Enschede door de aanleg van een extra rijstrook voor het autoverkeer.

              Ik vond en vind het principieel onjuist als een vervoerswijze, al is deze marginaal, door dit soort ontwikkelingen wordt gefrustreerd!

              Een tip m.b.t. de verkeersveiligheid voor de situatie na de ondertunneling;

              niet alleen de "liftresplaats" richting het noorden ( A'dam) herstellen, maar ook een dergelijke plaats in het zuiden maken; zodat die gevaarlijke toestanden bij de A2 onder de Kennedybrug richting Luik niet meer ( in het nieuwe plan dan weliswaar iets verder) voorkomen!

              Opmerking


              • #67
                Welke gevaarlijke toestanden..? Hm..?

                Weet je, ik heb daar ook eens op 1 april met een bordje "liege" gestaan.
                Nee, da's geen grap en niet gelogen (liege-liegen).

                Heb over het onderwerp liftersplaats Maastricht wel eens wat aangekaart bij de gemeente en bij het projectbureau, maar erg warm werd men niet van het onderwerp.

                Och ik spreek voor mezelf dan, heb Maastricht toch wel een keer of 70 liftend verlaten, en ik geef eerlijk toe: daarin ben ik redelijk uniek (en wat is daar mis mee). Zonder liftersplaats wordt dat toch wel wat lastig, maar het eindoordeel is pas op zijn plaats als de infrastructuur gereed is (en dat duurt nog wel even).

                Een tijdelijke vervangende liftersplaats, dat was ook wel heel sjiek geweest!

                (oranje hesje verplicht)

                Opmerking


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Roserije Bekijk bericht
                  Welke gevaarlijke toestanden..? Hm..?

                  Weet je, ik heb daar ook eens op 1 april met een bordje "liege" gestaan.
                  Nee, da's geen grap en niet gelogen (liege-liegen).

                  Heb over het onderwerp liftersplaats Maastricht wel eens wat aangekaart bij de gemeente en bij het projectbureau, maar erg warm werd men niet van het onderwerp.

                  Och ik spreek voor mezelf dan, heb Maastricht toch wel een keer of 70 liftend verlaten, en ik geef eerlijk toe: daarin ben ik redelijk uniek (en wat is daar mis mee). Zonder liftersplaats wordt dat toch wel wat lastig, maar het eindoordeel is pas op zijn plaats als de infrastructuur gereed is (en dat duurt nog wel even).

                  Een tijdelijke vervangende liftersplaats, dat was ook wel heel sjiek geweest!

                  (oranje hesje verplicht)
                  Roserije de lifters plaats richting Eindhoven is mij bekend maar een lifters plaats richting luik waar is of was deze ?

                  Opmerking


                  • #69
                    Het was zeker geen 1 april-grapje!

                    Richting het zuiden was er geen officiele liftersplaats. Maar er was wel een beste plek voor lifters in die richting en die is er (ook nu tijdens de A2-werken) nog, namelijk de oprit op Europaplein aan het einde van de Sint Gerardusweg.

                    Opmerking


                    • #70
                      We geraken een beetje off topic hier.

                      Wellicht een apart draadje voor "liftersplaatsen" Maastricht maken?

                      Opmerking


                      • #71
                        Doch wie het kleine niet eert!

                        Opmerking


                        • #72
                          Bouw A2: er is hinder en er komt nog meer hinder




                          Wethouder A. Nuss (verkeer) noemt het onvermijdelijk dat de bewoners langs de A2 de komende jaren te maken krijgen met nog veel meer hinder als gevolg van de bouw van de tunnel. Hij pleitte voor optimale communicatie met de bewoners. "De tunnel wordt hier niet in een weidelandschap gebouwd, maar midden in de stad. Dat eist een actieve manier van communiceren." zei de wethouder op een speciale persconferentie over de stand van zaken rond de tunnel.

                          Bewoners van de Kasteel Hillenraadweg die alsnog willen verhuizen krijgen daartoe de mogelijkheid. De gemeente is met woningcorporatie Woonpunt in overleg over de verhuizing van een aantal gezinnen. Door het verleggen van het knooppunt bij de Geusselt ligt de autoweg nu op nauwelijks drie meter van de flatwoningen. De wethouder bezocht enkele bewoners afgelopen zaterdag. Daar kreeg hij te horen dat de bewoners van de eerste flat weg willen. De gemeente werkt daar aan mee. maastrichtdichtbij.nl

                          [ame]http://www.youtube.com/watch?v=ueyWVbwbJUY&feature=player_embedded[/ame]

                          Opmerking


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                            Bouw A2: er is hinder en er komt nog meer hinder


                            Hij pleitte voor optimale communicatie met de bewoners. "De tunnel wordt hier niet in een weidelandschap gebouwd, maar midden in de stad. Dat eist een actieve manier van communiceren." zei de wethouder op een speciale persconferentie over de stand van zaken rond de tunnel.
                            Voor Kerstmis heb ik een vraag gesteld aan het projectbureauA2 Maastricht. Ik wacht nog altijd op antwoord.

                            Opmerking


                            • #74
                              Begin februari 2012
                              Vanaf begin februari 2012 wordt gestart met de bouw van de zogenaamde Paardentunnel. Deze tunnel komt onder de Terblijterweg in het verlengde van de Burgemeester Bauduinstraat te liggen. De bouw duurt ongeveer 4 maanden. De tunnel is in eerste instantie bedoeld voor bouwverkeer. Later - in de definitieve situatie - is de tunnel toegankelijk voor langzaam verkeer.



                              Visualisatie van de Paardentunnel in de definitieve situatie / a2maastricht.nl

                              Opmerking


                              • #75
                                Hopelijk slaan alle betrokkenen twee vliegen in een klap, met name de gemeente Maastricht als eigenaar en uitbater van de Geusselt !

                                Wat bedoel ik?

                                eenvoudig: aan de beperkte parkeerplaats (en daarmee voortdurend aanwezige irritaties & frustraties van & voor alle betrokkenen en niet te vergeten inwoners van WVV) bij stadion de Geusselt een einde te maken, door eindelijk eens een goede parkeerplaats (gebouw?) neer te zetten die voldoene en afdekkende capaciteit biedt aan :

                                - lange afstands (reis)bussen
                                - mensen die per auto komen en van deze bovenstaande bussen gebruik maken en hun auto er 1 - 2 weken laten staan
                                - kandidaten voor (en andere betrokkenen) bij het rij examen
                                - bezoekers van de bedrijven vlak in de buurt
                                - bezoekers van sporthal "de Geusselt" ( Kimbria)
                                - last but not least eindelijk een "fetsoenlikke en genog" parkerplaatsen voor de bezoekers van us MVVke ( nu gemiddeld 5.000 en conform plannen van het bestuur minmaal 7.500 binnen enkele jaren)

                                Moet toch niet al te moeilijk zijn en aangezien er nu vol gegraven en gebouwd wordt....

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X