Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

A2 tunnel Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Roserije
    replied
    Doch wie het kleine niet eert!

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    We geraken een beetje off topic hier.

    Wellicht een apart draadje voor "liftersplaatsen" Maastricht maken?

    Leave a comment:


  • Roserije
    replied
    Het was zeker geen 1 april-grapje!

    Richting het zuiden was er geen officiele liftersplaats. Maar er was wel een beste plek voor lifters in die richting en die is er (ook nu tijdens de A2-werken) nog, namelijk de oprit op Europaplein aan het einde van de Sint Gerardusweg.

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Roserije Bekijk bericht
    Welke gevaarlijke toestanden..? Hm..?

    Weet je, ik heb daar ook eens op 1 april met een bordje "liege" gestaan.
    Nee, da's geen grap en niet gelogen (liege-liegen).

    Heb over het onderwerp liftersplaats Maastricht wel eens wat aangekaart bij de gemeente en bij het projectbureau, maar erg warm werd men niet van het onderwerp.

    Och ik spreek voor mezelf dan, heb Maastricht toch wel een keer of 70 liftend verlaten, en ik geef eerlijk toe: daarin ben ik redelijk uniek (en wat is daar mis mee). Zonder liftersplaats wordt dat toch wel wat lastig, maar het eindoordeel is pas op zijn plaats als de infrastructuur gereed is (en dat duurt nog wel even).

    Een tijdelijke vervangende liftersplaats, dat was ook wel heel sjiek geweest!

    (oranje hesje verplicht)
    Roserije de lifters plaats richting Eindhoven is mij bekend maar een lifters plaats richting luik waar is of was deze ?

    Leave a comment:


  • Roserije
    replied
    Welke gevaarlijke toestanden..? Hm..?

    Weet je, ik heb daar ook eens op 1 april met een bordje "liege" gestaan.
    Nee, da's geen grap en niet gelogen (liege-liegen).

    Heb over het onderwerp liftersplaats Maastricht wel eens wat aangekaart bij de gemeente en bij het projectbureau, maar erg warm werd men niet van het onderwerp.

    Och ik spreek voor mezelf dan, heb Maastricht toch wel een keer of 70 liftend verlaten, en ik geef eerlijk toe: daarin ben ik redelijk uniek (en wat is daar mis mee). Zonder liftersplaats wordt dat toch wel wat lastig, maar het eindoordeel is pas op zijn plaats als de infrastructuur gereed is (en dat duurt nog wel even).

    Een tijdelijke vervangende liftersplaats, dat was ook wel heel sjiek geweest!

    (oranje hesje verplicht)

    Leave a comment:


  • Harrie
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Roserije Bekijk bericht
    Maastricht is de liftersplaats kwijt.

    Hierbij slechts een klein berichtje van een voorheen heel enthousiaste en fanatieke duimreiziger, een Einzelganger die nooit alleen aan de gang ging.

    Afgelopen weekeinde is Maastricht met de werkzaamheden aan het Geusselt-kruispunt ook de liftersplaats kwijt geraakt. De liftplaats werd ongeveer 20 jaar geleden ingericht, met name ten dienste van de studenten die destijds - in de pre-OV-studentenkaart-tijd - nog op vrijdagmiddag al liftend richting het ouderlijk huis en waar al niet meer gingen.

    Het vierkante bord met opschrift Liftersplaats is in het kader van het A2-project een paar maanden geleden verwijderd. Ook de afvalbakken op de liftplaats, waar de lifters voorheen netjes hun afgedankte liftborden in konden deponeren, zijn toen verwijderd. De liftplaats lag er verder ongewijzigd bij, maar werd niet meer als zodanig aangeduid.

    Nu loopt de rijstrook strak langs een vangrail waardoor stoppen na het kruispunt niet meer mogelijk is. Pas enige honderden meters verder, na het bord 'begin autosnelweg', waar de auto's inmiddels tenminste 80 kmh rijden, is er pas weer een theoretische stopgelegenheid.

    Maastricht in noordelijke richting per liftduim verlaten is er sinds afgelopen weekeinde een flink stuk moeilijker op geworden.

    Het valt te bezien of de voorziening of althans de fysieke ruimte om de duim te strekken nog terugkeert. Enkele jaren geleden verdween de liftplaats in Enschede door de aanleg van een extra rijstrook voor het autoverkeer.

    Ik vond en vind het principieel onjuist als een vervoerswijze, al is deze marginaal, door dit soort ontwikkelingen wordt gefrustreerd!

    Een tip m.b.t. de verkeersveiligheid voor de situatie na de ondertunneling;

    niet alleen de "liftresplaats" richting het noorden ( A'dam) herstellen, maar ook een dergelijke plaats in het zuiden maken; zodat die gevaarlijke toestanden bij de A2 onder de Kennedybrug richting Luik niet meer ( in het nieuwe plan dan weliswaar iets verder) voorkomen!

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Bewoners Burgemeester Bauduinstraat radeloos

    Geplaatst op 23 January 2012


    Plotseling afvallend pleisterwerk in woonkamer, scheuren in muren en loslatende stenen. Schade aan huisinrichting, autos, fietsen en brommers.
    Afgelopen donderdag zijn, tijdens een openbare avond van het buurtplatform Wittevrouwenveld, door bewoners ernstige klachten geuit over de gevolgen van de A2 werkzaamheden.
    De bewoners zijn met name boos omdat ze al weken bij alles en iedereen meldingen hebben gedaan, maar dat er onvoldoende serieus en adequaat gereageerd is geworden. Het bekende ‘van het kastje naar de muur’ doorverwijzen heeft de bewoners radeloos gemaakt. Het is naar de mening van de SP terecht dat bewoners boos reageren. Inmiddels voelen ze zich niet meer veilig in hun huizen. Ze vinden dat ze in de steek gelaten worden omdat niemand iets doet.
    De bewoners van de Burgemeester Bauduinstraat klagen al geruime tijd over toenemende beschadigingen aan hun huizen waardoor gevaarlijke situaties zijn ontstaan. Zoals plotseling afvallend pleisterwerk in de woonkamer, scheuren in muren en loslatende stenen. Verder is er nog schade aan auto’s, fietsen, brommers en huisinrichting.En dit terwijl het nog maar het begin is van de werkzaamheden ten behoeve van de A2. Het graven van de tunnel zelf moet nog beginnen. De voorspelling van Avenue2 is dat het dreunen en trillen van de grond nog erger wordt als de echte graafwerkzaamheden voor de tunnel starten.
    De SP heeft enkele vragen aan het College van Maastricht gesteld over de huidige toestand in Wittevrouwenveld. Voorafgaand aan de werkzaamheden in de Burgemeester Bauduinstraat zijn de woningen geïnspecteerd. De fractie vraagt naar de rede voor de inspectie en wie deze inspectie heeft verricht. Waarom was niet voorspelbaar dat de woningen niet bestand zijn tegen de werkzaamheden met zwaar materieel?
    Verder geeft de fractie aan dat Woonpunt geen compensatieregeling heeft voor mensen die willen verhuizen. Er is hier sprake van noodgedwongen verhuizing zegt de SP en geeft aan dat Woonpunt een regeling dient te treffen met de mensen.
    http://www.maastrichtaktueel.nl/bewo...raat-radeloos/

    En het echte werk moet nog beginnen, gaat wat beloven je zult er maar wonen.

    Leave a comment:


  • Roserije
    replied
    Maastricht is de liftersplaats kwijt.

    Hierbij slechts een klein berichtje van een voorheen heel enthousiaste en fanatieke duimreiziger, een Einzelganger die nooit alleen aan de gang ging.

    Afgelopen weekeinde is Maastricht met de werkzaamheden aan het Geusselt-kruispunt ook de liftersplaats kwijt geraakt. De liftplaats werd ongeveer 20 jaar geleden ingericht, met name ten dienste van de studenten die destijds - in de pre-OV-studentenkaart-tijd - nog op vrijdagmiddag al liftend richting het ouderlijk huis en waar al niet meer gingen.

    Het vierkante bord met opschrift Liftersplaats is in het kader van het A2-project een paar maanden geleden verwijderd. Ook de afvalbakken op de liftplaats, waar de lifters voorheen netjes hun afgedankte liftborden in konden deponeren, zijn toen verwijderd. De liftplaats lag er verder ongewijzigd bij, maar werd niet meer als zodanig aangeduid.

    Nu loopt de rijstrook strak langs een vangrail waardoor stoppen na het kruispunt niet meer mogelijk is. Pas enige honderden meters verder, na het bord 'begin autosnelweg', waar de auto's inmiddels tenminste 80 kmh rijden, is er pas weer een theoretische stopgelegenheid.

    Maastricht in noordelijke richting per liftduim verlaten is er sinds afgelopen weekeinde een flink stuk moeilijker op geworden.

    Het valt te bezien of de voorziening of althans de fysieke ruimte om de duim te strekken nog terugkeert. Enkele jaren geleden verdween de liftplaats in Enschede door de aanleg van een extra rijstrook voor het autoverkeer.

    Ik vond en vind het principieel onjuist als een vervoerswijze, al is deze marginaal, door dit soort ontwikkelingen wordt gefrustreerd!

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    De voldoening van een geklaarde klus en een onvermijdelijke verhuizing



    Het verkeer van de A2 na de ombouw van het
    kruispunt Geusselt vanaf het noorden gezien.

    Daar waar een technicus van Imtech tevreden terugkijkt op de succesvolle ombouw van het kruispunt Geusselt, tracht een bewoner van de flat die nu vlakbij grenst aan de A2 de moed er in te houden. En benadrukt: “Geen negatief woord over het werk dat hier wordt gedaan. We worden zo goed als mogelijk geholpen.”
    Een technicus van Imtech, verantwoordelijk voor de verkeerslichten van de ombouw van het kruispunt

    Vooral de eerste flat van de Kasteel Hillenraadweg ligt zeer dichtbij het voorbij komende verkeer. In het appartement geheel rechtsonder woont John Peters

    A2 bij de Geusselt, is maandagochtend bezig met de laatste handelingen te verrichten. We begroeten elkaar met een vrolijke maandagochtend. Naast ons tracht een drukke ochtendspits zijn weg te vinden in de nieuwe situatie. Op de vraag of alles naar behoren functioneert klinkt een volmondig ja. Voor ons ligt de Viaductweg. Die is een dikke twintig meter naar het zuiden verschoven. We kijken om ons heen staand op een flinke ruimte vrij asfalt. De geklaarde klus geeft voldoening aan de ruim honderd man die een weekend lang aan de slag zijn geweest. Dat valt op te merken uit de woorden van de Imtech medewerker. “Dit zijn geen dagelijkse klusjes. Mooi werk. En de komende jaren volgt nog veel meer.”

    Een kleine 100 meter ten noorden van waar de technicus de puntjes op de i zet staat de eerste flat van een reeks aan de Kasteel Hillenraadweg. In de woning die het dichts reikt aan het verkeer op de A2 woont John Peters. De lamellen half open krijgen we oogcontact. Hij zwaait naar me en steekt zijn duim omhoog. Met gebarentaal vraag ik hem of ik even bij

    De verkeerslichten functioneren. De maandagochtendspits is wel zichtbaar drukker dan normaal.

    hem naar binnen mag. Kom maar zwaait hij. De zoemer van de ingang klinkt en een trapje omhoog staat de heer Peters al op mij te wachten. Het knusse gezellig ingerichte appartement heeft twee ramen die uitkijken op A2. Het zicht op het noorden is afgesloten door de lamellen. Die op het zuiden staan op een kier. De klus is geklaard laat ik John Peters weten. “Ja, die mannen hebben hard gewerkt. Dat is indrukwekkend, “ zegt hij

    Het uitzicht door het raam van Peters' appartement richting noorden. Na het maken van de foto's gaan de lamellen weer dicht.

    met oprechte bewondering. Maar hoe is het nu voor hem en zijn vrouw? “Tja het is niet anders. Het werk moet gedaan worden. Dat snappen wij ook. Alleen voor ons is het een hard gelag. Het raam op het noorden kunnen we niet meer openhouden. De automobilisten zien ons zo op de bank zitten. Hier verder blijven wonen is voor ons geen optie meer. Gelukkig krijgen we alle steun van de gemeente Maastricht, de woningbouwcorporatie en het Projectbureau A2. Wethouder Albert Nuss is hier geweest, we hebben gesprekken gehad met Avenue2 en Woonpunt. Vandaag (maandag) krijgen we bezoek van een consulente. De verwachting is dat we binnenkort gaan verhuizen.”
    Dat hij moet gaan verhuizen vindt de bewoner van het appartement dat zo dicht tegen de A2 aanligt best jammer. Hij woont graag in Nazareth. Maar zijn gezondheid speelt hem behoorlijk parten en verhuizen is alleen daarom al een absolute must. Ik neem afscheid van John Peters. Wellicht kan hij binnen afzienbare tijd zijn ramen in het voorjaar wagenwijd openzetten. maastrichtaktueel.nl

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Impressie nieuw knooppunt Geusselt.



    De relaties A2-noord <-> lokaal verkeer-tunnel, A2-noord <-> doorgaand verkeer-tunnel, A2-noord <-> Viaductweg/Noorderbrug zijn allemaal geheel confictvrij (in beide richtingen). Van en naar de Terblijterweg zal verkeer wel met verkeerslichten te maken krijgen, net als verkeer dat vanuit de tunnel voor lokaal verkeer naar de Noorderbrug wil (en omgekeerd).wegenforum.nl

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    Jean Pierre Geusens, een fotograaf!

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    ik zag Jean Pierre al weer om half 2 door de Wijcker Brugstraat lopen mét camera!

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    OK vind ik leuk om te doen Olijfje.

    Kruispunt Geusselt op z'n nieuwe plek

    De werkzaamheden voor de ombouw van kruispunt Geusselt liggen op schema. Hoewel de laatste aanpassingen vanavond en vannacht plaatsvinden en ook het verkeer nog moet worden omgezet, ligt het kruispunt nu zo?n 20 meter verderop. De N2 is verschoven in westelijke richting, en de Terblijterweg en Viaductweg liggen meer naar het zuiden. Allemaal om ruimte vrij te maken voor de bouw van de A2-tunnel.

    De werkzaamheden voor de ombouw van kruispunt Geusselt begonnen afgelopen vrijdagavond en duren nog tot maandagochtend 06.00 uur. Tijdens het hele weekend gelden wegafsluitingen en omleidingen.

    Vlotte start
    In de nacht van vrijdag op zaterdag was er volop bedrijvigheid. Ruim honderd werkmannen waren druk in de weer, onder andere met het verwijderen van verkeerlichten. Hiervoor moest het verkeer op de N2 tussentijds - voor zo?n tien minuten - worden stopgezet. Ook werd gewerkt aan het opbreken en aanbrengen van asfalt, weghalen en aanleggen van kabels en leidingen, verplaatsen van bewegwijzering en lichtmasten en aanbrengen van wegmarkering. Alles verhuist mee!

    Op koers
    Zaterdagochtend werd, met de Viaductweg weer open, opnieuw aan de slag gegaan. Nu ging het vooral om kabelklussen voor de verkeerslichten en grondwerk, zoals het aanbrengen van middengeleiders en de bouwinrit bij de Terblijterweg. Optimaal werkweer was het niet. Door de regen moest de belijning wachten tot ?s avonds. Toen kregen ook de ANWB-masten een nieuwe plek. Rond middernacht zijn de portalen met verkeerslichten op de A2 en N2 geplaatst. Net als de barriers langs verschillende wegen.

    Puntjes op de (VR)I
    Zondag is vooral gewerkt aan de verkeersregelinstallatie (VRI), die de stoplichten rondom Geusselt aanstuurt. In de avond gebeuren de laatste aanpassingen voor de wegmarkering. De verwachting is dat het verkeer in de loop van de nacht wordt omgezet. Volgens Ralf Blom, projectleider bij Avenue2, is de ombouw van kruispunt Geusselt - één van de grotere ?verkeersoperaties? binnen het project A2 Maastricht - vooralsnog voorspoedig verlopen. ?Hoewel het werk nog niet klaar is, kunnen we er wel vanuit gaan dat maandagochtend het verkeer weer als vanouds rijdt, maar toch net even anders. Precies volgens de tekening. ?

    Bouwen van tunnelmonden
    Na de eerste wegverleggingen bij kruispunt Geusselt, start Avenue2 met de bouw van de toerit Noord. Oftewel: de tunnelmonden bij Geusselt. Op deze plek rijden automobilisten eind 2016 de A2-tunnel in. Daarvoor wordt vanaf begin februari 2012 een bouwkuip gemaakt van zogenaamde damwanden en cement-bentonietwanden. a2maastricht.nl










    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Veel meldingen van chaos op A2, maar echte problemen blijven uit



    Planning en overleg, ja. Maar chaos? Foto Jean-Pierre Geusens

    Hoezo rampzalige drukte die niet te overzien is?Hoezo chaos?De sociale media zijn een prachtige uitvinding, maar de snelle boodschappen die via Twitter en Facebook de wereld worden ingeslingerd, blijken lang niet altijd even waar te zijn.

    Wie zich vanmiddag liet leiden door de talloze mensen die via internet beweerden dat ze, na uren wachten in de auto, eindelijk in het centrum van Maastricht waren aangekomen, moest er wel vanuit gaan dat het een onafzienbare bende was op en rond de Geusseltkruising, die dit weekend wordt verlegd. De schijn werd immers gewekt dat degenen die de zaak in goede banen moesten leiden de zaak niet onder controle hadden.
    Niet was minder waar, zo ontdekte onze fotograaf die de alarmerende berichten ook opgevangen had en snel in de auto sprong om een kijkje te gaan nemen. Want stel je voor dat hij een historisch beeld zou missen. Ter plekke aangekomen viel alles reuze mee, constateerde hij. Van chaos, zoals van verschillende kanten gemeld, was geen sprake. Er was nauwelijks bedrijvigheid van serieuze aard, wel van planning en overleg. Het verkeer werd zoals aangekondigd omgeleid.

    Een woordvoerder ter plekke gaf aan dat het allemaal goed te overzien was. De piek aan alarmerende twitterberichten heeft wellicht te maken met een moment waarop het net even iets drukker was.
    Rond de klok van 3 uur was het op de Geusseltkruising niet veel drukker dan op een normale zaterdag.

    Wethouder Albert Nuss (PvdA, Verkeer) die vanavond persoonlijk aanwezig was, twitterde rond tien uur dat de werkzaamheden verlopen volgens schema. Er zijn vanavond en vannacht zo'n 80 werkwerkers actief.

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=sFul7Yld1x8&feature=player_embedded[/ame]
    maastrichtdichtbij.nl

    Leave a comment:


  • wim54
    replied







    Beelden werk Geusselt-kruising vanuit de lucht


    De werkzaamheden aan het drukke Geusselt-kruispunt in de A2 bij Maastricht leiden niet tot problemen voor het verkeer.

    Het kruispunt wordt dit weekend verlegd. Dat gebeurt in verband met de werkzaamheden voor de aanleg van de A2-tunnel. In de nacht van vrijdag op zaterdag werd begonnen met het werk. Tot en met zondagavond gaan de werkzaamheden door. De weeromstandigheden zijn niet optimaal, maar het gaat net, zegt projectleider Arno Miltenberg.
    Luchtopnamen
    Cameraman Fer Traugott maakte voor L1 opnamen vanuit de lucht van het werk aan de kruising. Hij monteerde zijn camera aan een zogeheten hexakopter, een kleine helikopter die op afstand wordt bestuurd. Kijk links naar de beelden van bovenaf.
    http://www.l1.nl/nieuws/beelden-werk...g-vanuit-lucht

    Leave a comment:

Bezig...
X