Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

A2 tunnel Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • A2 tunnel Maastricht

    Vandaag, 16-11-2008, werden officieel de 3 plannen kenbaar gemaakt over de A2 traverse in Maastricht en de ondertunneling daarvan.
    Dagblad De Limburger heeft er speciaal een webpagina voor geopend, waar de 3 plannen met bijbehorende foto's zijn te zien.
    Meer informatie: klik hier om de betreffende pagina te openen.
    Het project A2-Maastricht, heeft ook een eigen webpagina; klik hier om de pagina te openen.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

  • #2
    Plannen A2 openbaar

    GeĂŻnteresseerden kunnen de drie plannen bekijken in het Consultatiecentrum in stadion de Geusselt, Stadionplein 6B t/m 6D (voorzijde).
    Tijdens de Consultatiemarkten zijn plannenmakers en specialisten van de drie marktpartijen aanwezig, die uitleg geven en vragen beantwoorden over hun eigen plan.
    De Consultatiemarkten vinden plaats op zondag 16 november, zaterdag 22 november, dinsdag 2 december, zaterdag 13 december, dinsdag 6 januari en dinsdag 13 januari, telkens van 15.00 tot 19.00 uur.

    Daarnaast kunnen geĂŻnteresseerden op dinsdagen en woensdagen (16 november t/m 20 december Ă©n 5 januari t/m 16 januari) van 15.00 tot 19.00 uur in het Consultatiecentrum terecht om zelf de plannen te bekijken.

    Tot en met 16 januari 2009 kunnen geĂŻnteresseerden en belanghebbenden via internet aangeven wat zij van elk plan afzonderlijk vinden.
    Daarmee wordt geen keuze gemaakt.
    Met de reacties kunnen de marktpartijen hun conceptplannen verder aanscherpen, waarna zij elk hun definitieve plan indienen.
    Volgens de huidige planning wordt in juli 2009 de beslissende keuze gemaakt.

    In de Projectorganisatie A2 Maastricht werken Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Gemeente Maastricht, Provincie Limburg en Gemeente Meerssen samen aan een betere doorstroming, leefomgeving en bereikbaarheid van Maastricht en regio.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • #3
      En die onrust ontstaat omdat mensen geen juiste informatie lezen, geen vergaderingen bezoeken van buurtplatforms, maar zich baseren op "horen zeggen".
      VoilĂ ; zo ontstaan de geruchten en vooroordelen en op basis van die geruchten en onjuist geĂŻnformeerd te zijn ontstaat dan die onrust, die in feite geen onrust hoeft te zijn.
      Last edited by SJEF †; 21 november 2008, 12:06.
      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
      Thomas More

      Opmerking


      • #4
        Avenue2 mag A2-tunnel gaan bouwen.

        Het consortium Avenue2 mag de A2-tunnel in Maastricht bouwen.
        Dat is donderdag 25 juni 2009 bekendgemaakt.
        Avenue2 heeft de enig overgebleven concurrent, Unie van Maastricht, afgetroefd bij de gunningsprocedure.
        Voornaamste elementen van het Avenue2-plan:
        • Gestapelde tunnel: 2 x 2 buizen boven elkaar.
        • Een loper van lindenbomen op de stadstraverse, die als een groen lint door de stad slingert, met centraal een breed recreatiepad.
        • 1043 nieuwe woningen, voornamelijk 'statige panden', waarvoor sloop van 448 huizen nodig is.
        • Monument Gemeenteflat blijft behouden.
        • Tunnel klaar in 2017, verknoping A2/A79 in 2014, afrit Beatrixhaven in 2013, Europalein klaar in 2018, alle vastgoed opgeleverd in 2028.
        • Bij Nazareth fietsbrug over de A2 naar Geusseltpark en Heuvelland.




        Het consortium Avenue2 bestaat uit Strukton en Ballast Nedam.
        Het wordt ondersteund door: West8, ARCADIS Nederland, 4Cast, DGMR, Humblé Architecten, Imtech, Peek Traffic, Fakton, Made by Mistake en Bex*communicatie.

        Voor meer informatie, klik hier of open de webpagina A2 Maastricht.
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #5
          Goed nieuws. De tunnel zelf interesseert me niet zo (zal best nodig zijn), wel hoe 't er op maaiveldniveau uit gaat zien en dan is West 8, samen met Humblé, een goeie keuze. Ik kijk zelf vanuit mijn raam uit over Borneo-Sporenburg, misschien wel het meest geapplaudiseerde project van West 8 (met het Schouwburgplein in Rotterdam). Ik heb er wel vertrouwen in.

          Als die jongens van Strukton en Ballast Nedam er voor zorgen dat die tunnel niet gaan lekken o.i.d., dan zal West 8 daar zeker een mooie laan bovenop leggen.

          En de jongens (en vast ook meisjes) van Humblé hebben oa in Amby, Scharn en Hazendans bewezen dat ze mooie, niet-kitscherige huizen kunnen bouwen, dus zij zullen zeker hun best doen om de helaas te slopen delen van de A2-wand op een stijlvolle manier te helen.

          We shall see!

          Opmerking


          • #6
            subsidie A2 ondertunneling

            De Europese Commissie trekt geld uit voor de ondertunneling van de A2 onder Maastricht.
            Voor de A2/E25 stelt Brussel 15 miljoen euro beschikbaar.

            Het project profiteert van het economische herstelplan dat de Europese Commissie begin dit jaar opstelde.
            Minister Camiel Eurlings van Verkeer reageerde woensdag zeer verheugd.
            Gezien het grote aantal projecten dat meedong, 'is dit voor Nederland een zeer goed resultaat'.

            Met het herstelplan wil Brussel investeringen in de infrastructuur stimuleren en versnellen en zo de kwakkelende economie aanzwengelen.
            In totaal is voor dit fonds 500 miljoen euro beschikbaar.

            Eurlings prees de 'bijzonder effectieve' lobby vanuit zijn departement, en die van de gemeente Maastricht en van burgemeester Gerd Leers.
            EU-commissaris van transport Antonio Tajani zal volgens hem daarom later dit jaar de eerste schop in de grond steken voor het A2-project.
            Op zijn beurt bedankte Leers de bewindsman uitbundig voor zijn inzet en betrokkenheid bij het project.

            Dankzij de tunnel (van tweemaal twee buizen boven elkaar) rijdt het verkeer over de A2/E25 vanaf 2016 onder Maastricht door in plaats van door de stad.
            Het project zorgt ook voor een betere doorstroming van het verkeer naar België en Duitsland.
            Maastricht zelf wordt verder beter bereikbaar.
            Eind juni werd bekend dat het consortium Avenue2, met onder meer Ballast Nedam en Strukton, het project uitvoert.
            De totale kosten belopen ruim 680 miljoen euro, inclusief de bouw van ruim duizend woningen.
            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
            Thomas More

            Opmerking


            • #7
              Actiegroep A2

              A2 TUNNEL

              Wijken zetten politiek onder druk.
              Stemwijzer actiegroep A2.


              Bewoners van zes Maastrichtse wijken langs de stadstraverse hebben een actiegroep geformeerd die de aanleg van een filter in de nieuwe A2-tunnel wil afdwingen.
              Dat gebeurt onder meer via een burgerinitiatief en een 'filter-stemwijzer'.
              De groep is afkomstig uit de wijken Heer, Scharn, Randwyck, Wyckerpoort, Nazareth en Wittevrouwenveld.
              Daar wonen 29.000 mensen.
              "We schatten dat de helft daarvan last kan krijgen van fijnstof-uitstoot bij de tunnelmonden," zegt Erwin Hartogsveld namens filter de tunnel .
              De groep is in het zadel geholpen door actiegroep Klaor Loch.
              "Wij hoorden pas recent dat er geen tunnelfiltering zou komen," verklaart Paul Jeurissen.
              "Veel wijkbewoners weten dat nog steeds niet.
              Het is van groot belang hen te informeren, voor hun gezondheid en die van hun kinderen."
              De gemeente vindt de A2-filter niet nodig.
              Ze stelt dat fijnstof-uitstoot wordt verspreid doordat de vier tunnelmonden uit elkaar liggen. liggen.
              Bovendien verdwijnen straks de files (met veel uitstoot) bij de Geusselt en het Europaplein en rijden auto’s steeds schoner.
              Kortom: fijnstofuitstoot blijft volgens de gemeente binnen Europese normen.
              Daarbij komt dat de gemeente geen risico wil nemen met een experimenteel filtersysteem dat veertig miljoen euro kost; ook al zou dat binnen een jaar of vijf terugverdiend kunnen worden door tunnelwarmte te leveren aan woningen.
              Voor de bewoners van de zes wijken is dat alles geen geruststelling.
              Ze werpen tegen dat vaststaat dat er steeds meer verkeer komt, dat straks ook nog harder rijdt.
              De negen kernleden van filter de tunnel bereiden dan ook een burgerinitiatief voor, zodat de gemeenteraad zich over het onderwerp moet buigen.
              De benodigde driehonderd handtekeningen vormen geen enkel probleem," zegt Jeurissen.
              Daarnaast gaan ze elke politieke partij vragen om een standpunt over de tunnelfilter.
              "We maken een filter-stemwijzer.
              Zodat de mensen daar op 3 maart in het stemhokje rekening mee kunnen houden."
              De druk op de politiek wordt zo vergroot.

              © Joos Philippens
              gazet De Limburger
              28-12-2009
              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
              Thomas More

              Opmerking


              • #8
                A2 tunnel Maastricht

                A2-plan ook ter inzage op internet.

                Van 6 juli tot en met 16 augustus zijn het ontwerptracébesluit en de milieu-effectenrapportage op zeven adressen in te zien.
                • A2-infocentrum aan de President Rooseveltlaan (http://www.a2maastricht.nl/page.aspx?id=358 .);
                • het gemeentehuis (Mosae Forum);
                • het gouvernement;
                • het Rijkswaterstaatkantoor (Avenue Ceramique);
                • de stadsbibliotheek (Centre CĂ©ramique);
                • het gemeentehuis van Meerssen (Beekstraat);
                • ministeries van VROM en Verkeer en Waterstaat in Den Haag.

                Daarnaast zijn de stukken te downloaden via het Centrum Publieksparticipatie.

                http://www.centrumpp.nl/projecten/pr...richt2010.aspx
                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                Thomas More

                Opmerking


                • #9
                  wat een hoop documenten

                  Dank je wel Sjef,
                  daar gaat je vakantie, als je alles wilt/moet lezen
                  dus reageren is ook niet makkelijk.
                  mvg
                  ik ben verguisd

                  Opmerking


                  • #10
                    't Is wat tegenwoordig...

                    Opmerking


                    • #11
                      Geen gezeur hoor. Die vleermuizen hadden moeten weten dat ze in kraakpanden trokken!

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                        't Is wat tegenwoordig...
                        ik zeg vliegverbod bordje ophangen
                        of we roepen The Joker erbij

                        Fallor ergo sum

                        Opmerking


                        • #13
                          Jakkes, wat een engerd! Ik hoop dat ze eieren voor hun geld kiezen. Misschien moeten we allemaal maar wat van die vleermuisin- en uitvliegkastjes tegen de gevel hangen?

                          Opmerking


                          • #14
                            Allemaal? Speak for yourself!
                            Gewoon verdelven die hap.
                            Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

                            Opmerking


                            • #15
                              Testsleuven.

                              Het grote avontuur gaat beginnen. Ik hou mijn hart vast:
                              Bestanden bijvoegen

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X