Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Idee Maastricht 2025: de High Line

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Breur
    replied
    9 maart 2022 werd het symbolisch startschot gegeven voor de bouw van de fietsersbrug tussen Borgharen en Boschpoort. In de vorm van een bouwbord, waarvan de onthulling op de sluisdijk plaatsvond.

    https://rtvmaastricht.nl/nieuws/arti...-en-boschpoort

    https://www.vandenbiggelaar.nl/proje...rug-borgharen/

    Einde Spoorbrug?

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Nou, inderdaad. Als je de inleiding leest, denk je: daar valt echt niks meer aan te verbeteren. Maar goed, dan zijn er altijd nog "the global goals" (p. 20) om naar te streven.
    Is dit nu het document waaraan men op het laatste moment nog een paragraaf Woonstad moest toevoegen, of ben ik in de war?
    Waar ik ook nieuwsgierig naar ben: is dat de achtertuin van Krabbendam in Itteren op p. 10?

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    Lijkt wel een reclamefolder (en dat is het ook), maar vaag in concretisering.
    Nou, inderdaad. Als je de inleiding leest, denk je: daar valt echt niks meer aan te verbeteren. Maar goed, dan zijn er altijd nog "the global goals" (p. 20) om naar te streven.
    Is dit nu het document waaraan men op het laatste moment nog een paragraaf Woonstad moest toevoegen, of ben ik in de war?
    Waar ik ook nieuwsgierig naar ben: is dat de achtertuin van Krabbendam in Itteren op p. 10?

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    https://maastricht.parlaeus.nl/user/...11690/type=pdf

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    Dan maar een kabelbaan vanaf de Griend aanlandend bij de Lage Fronten en vise versa. Geef ook weinig schaduw begane grond en doorzicht. Kunnen de pijlers nog gebruikt worden voorzien van slanke torens.
    Misschien is de kabelbaan van het opgedoekte pretpark De Valkenier nog beschikbaar? Of bestond die al niet meer? Het is lang geleden dat ik er voor het laatst was...

    hier
    Last edited by El Loco; 27 januari 2022, 12:44.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Ja dat zal zeker nog wat Maaswater verdragen dat voorbij moet stromen.
    Je ziet echter dat men heel snel verkeerde aannames doet en/of maakt.

    Wie is de eigenaar van die brug? De Gemeente die het als Monument confisqueert?
    De plannenmakers die zomaar een groene brug ervan maken? (Bruls en Verbeek)
    De Politieke fracties?

    Prorail zou zo maar de Gemeente kunnen uitlokken dat stuk staal te kopen.
    Het is echt niet zo fotogeniek als de Eifeltoren El Loco

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    In de gemeenteraad hebben zich voorlopig al 3 partijen geroerd.
    Naast D66, zoals reeds eerder gemeld, hebben vandaag, 26 januari 2022, ook de PVM en de PvdA vragen ex. art. 47 RvO (Reglement van Orde) gesteld over de sloopaanvraag van de Spoorwegbrug over de Maas.
    Ik ben benieuwd naar het antwoord van de portefeuillehouder in deze, Gert-Jan Krabbendam (GL).
    Ik vrees dat dit wel even op zich zal laten wachten.

    Helaas lukt het niet om een directe link te kopieeren naar deze vragen afzonderlijk.
    Dus helaas moet ik verwijzen naar de algemene link met alle schriftelijke vragen: https://www.gemeentemaastricht.nl/fo...lijke%20Vragen

    De dossiersnummers van deze vragen zijn:
    D66: no. 2022.02058 d.d. 24 jan. 2022
    PvdA: no. 2022.02307 d.d. 26 jan. 2022 en
    PVM: no. 2022.02305 d.d. 26 jan. 2022

    Ik wil nog even een stuk publiceren uit de brief van de PvdA zoals hierboven vermeld:
    " "

    Ik denk dat dit nog een vervolg krijgt

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Dan maar een kabelbaan vanaf de Griend aanlandend bij de Lage Fronten en vise versa. Geef ook weinig schaduw begane grond en doorzicht. Kunnen de pijlers nog gebruikt worden voorzien van slanke torens.

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Hebben we niet toevallig een bekende Maastrichtse staatssecretaris in Den Haag die over infrastructuur en Waterstaat gaat?
    Ja, die hebben we. Volgens De Limburger heeft ze al vragen hierover gehad:

    PvdA-Tweede Kamerleden Lilianne Ploumen en Habtamu de Hoop willen opheldering van staatssecretaris Vivianne Heijnen van Infrastructuur en Waterstaat.
    Bron: https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220126_94398374
    Punt is dat Rijkswaterstaat oppermachtig is. Die zouden het liefst alle bruggen in Maastricht afbreken.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Vrijwel exact 11 jaar geleden (2 januari 2011) kwam El Loco met zijn High-line idee terug uit New York en schreef hij hierover op MestreechOnline.
    (Zie de start van deze topic)

    Nu lijkt het erop dat de spoorbrug over de Maas op (korte) termijn gesloopt gaat worden.
    Alleen de D66-fractie in onze gemeenteraad, zo maak ik op uit het krantenartikel van vandaag in DDL, spartelt (terecht!) nog wat tegen.

    Het idee van een Maastrichtse High-line, met de High-line van New York als voorbeeld, is op een prachtige manier door El Loco verwoord cq gefotografeerd (zie o.a. posting # 3, https://forum.mestreechonline.nl/for...6658#post26658).

    Zou dit idee ooit gezien zijn door de D66-fractie?
    Ik ben zo vrij om deze topic maar eens onder de aandacht te brengen van D66.

    Ik vrees dat het uiteindelijk niet veel zal uitmaken, maar niet geschoten is altijd mis, toch??

    Los van het High-line concept - wat ik overigens prachtig vind - betekent het slopen van de spoorbrug ook dat alle ambities om ooit een fatsoenlijke goederen/personen-spoorlijn tussen Maastricht en Vlaanderen te realiseren definitief in de ijskast kunnen.
    Persoonlijk zie ik dat als de belangrijkste optie, al wil ik dit ook wel inruilen voor de High-line.

    Hebben we niet toevallig een bekende Maastrichtse staatssecretaris in Den Haag die over infrastructuur en Waterstaat gaat?

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Dat zou ik toch wel jammer vinden. Het is een fotogeniek object.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Ik zou daaraan nog willen toevoegen dat dit weghalen van dit stuk staal het stadsaanzicht zeer zeker te goede zal komen.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Bestanden bijvoegen

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Bedankt Breur voor de extra informatie.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Breur, ik denk dat je Rijkswaterstaat moet vragen inzake corrosie bescherming. Die brug is enkele jaren geleden weer eens in de nieuwe verf gezet en dat zal toch bij regelmaat moeten gebeuren. Dus met bomen en boomgrond aggregaat en ook nog een voetpad/fietspad niet echt een haalbaar prentje wat ze ons voorschotelen.

    Het Landbouwbelang is met die nieuwbouw plannen veel interessanter. Zijn er links te vinden naar die plannen van die nieuwbouw?
    Antonius: https://maastricht.pvda.nl/nieuws/la...-raadsbesluit/

    Deze "folder" is ook wel aardig:
    https://www.mijngroeneloper.nl/appli...MBITIENOTA.pdf

    Leave a comment:

Bezig...
X