Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Sneltram Maastricht - Hasselt

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Misschien aardig ter herinnering deze link weer eens op te halen.

    Opmerking


    • sneltram maastricht hasselt

      Als die tram of trein er dan al moet komen,de belgen hebben hier de meeste profijt van,dan natuurlijk over de bestaande rails,al het andere kan de prullebak in omdat het overbodig is van overijverige ambtenaren zeker als het de gemeente Maastricht ook nog geld gaat kosten,ik vind dat de volledige kosten op rekening van de belgen moeten komen niet in de laatste plaats omdat het een verrijking is van hun bereikbaarheid omdat er meer belgen naar Maastricht komen dan dat er Nederlanders naar Hasselt gaan.

      Opmerking


      • Reizigersvereniging Rover steunt tramtracé


        De Limburgse afdeling van reizigersvereniging Rover (Reizigers Openbaar VERvoer) staat positief tegenover de uitvoering van de tramverbinding tussen Hasselt en Maastricht.

        Van onze verslaggever
        Maastricht

        Dat laat Ol van Iersel, voorzitter van de Limburgse afdeling van Rover, weten. „We hadden weliswaar liever gezien dat de tram op de Markt zou stoppen in plaats van op de Maasboulevard, maar we hebben ons in het plan geschikt.”
        Volgens Van Iersel wil Rover met deze steunbetuiging ook een signaal afgeven richting het burgerinitiatief, een samenwerking tussen onder andere comité Op het Goede Spoor, stichting Vrienden Binnenstad Maastricht, StuurGroepdeMaas en de Fietsersbond, tegen de komst van de tram dat donderdag in het stadhuis van Maastricht zal worden aangeboden.

        Lees in de papieren krant van dinsdag en op Krant Digitaal meer nieuws over het tramtracé tussen Hasselt en Maastricht


        Limburger.nl

        Opmerking


        • http://www.hbvl.be/dossiers/spartacu...-rendabel.aspx

          " 06:16 Spartacus De Spartacus-tramlijn Hasselt-Maastricht is de helft minder rendabel dan in 2011 door De Lijn berekend. Met een jaarkost van 29,2 miljoen euro zullen de 6 miljoen euro aan inkomsten slechts 20 procent van de kosten dekken, de helft van de geschatte 38,5 procent in 2011, toen men uitging van 10,5 miljoen euro aan inkomsten. Dit blijkt uit een regeringsnota van Vlaams minister Hilde Crevits.

          De werken aan de tramlijn starten in het voorjaar van 2015 en zullen alles samen 217 miljoen euro kosten. Dat de kostendekkingsgraad plots is gehalveerd, heeft volgens de minister een reden: “De keuze voor elektrische tramstellen heeft de kostprijs verhoogd. De daling van de geschatte jaarinkomsten van 10,5 miljoen euro (in 2011) naar 6 miljoen euro nu is het gevolg van een foute berekening: De Lijn had de inkomsten van de 6,8 miljoen te verwachten ritten foutief berekend.”
          Vlaams parlementslid Lode Vereeck (LDD) wijst erop dat 80 procent van de exploitatie zal worden gedragen door de Vlaamse belastingbetaler. "Deze financiële aderlating is het gevolg van de jarenlange onwil van de federale NMBS om ook Limburg structureel via het spoor te ontsluiten."
          Lees vandaag meer in Het Belang van Limburg.
          "

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
            Zoals ik al eerder zij, zie tv Maastricht.:(
            Staat dit in het goede draadje? Ik weet niet waar het overgaat, ik denk dat SAPPI gaat inkrimpen?
            Kompleminte

            Toller

            Opmerking


            • de nachtelijke ritten worden al gereduceerd
              voor het ding er is (milieu onderzoek en rapportage)
              heel merkwaardig!!!!!!!!!!!!

              gewoon weer geld weg gegooid
              je gaat uit van een "worst case cenario"
              doe het dan alsjeblieft niet.

              mvg
              ik ben verguisd

              Opmerking


              • Ik ben geen specifieke voor- of tegenstander van de tram. Wat mij opvalt, is dat er ritten worden geschrapt terwijl er vlak na middernacht nog tientallen passagiers met de trein binnenkomen. Niet allemaal passagiers voor de tram, maar als er buslijnen vervallen, zou het toch wel eens voller in die tram kunnen worden dan veel mensen denken.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • Haas,
                  dat zou zo maar kunnen gebeuren dat je lekker slapend in die tram van Maastricht naar Hasselt kunt en retour daar er geen andere reizigers naast jou aanwezig zijn.

                  het wordt gepland het wordt uitgevoerd hij gaat rijden

                  -de betrokken partijen hebben nut en noodzaak van de tram vastgesteld PUNT
                  (de potentiële consument / reiziger kan die noodzaak niet echt op volgen en is ook geen betrokken partij)
                  -de gemeente Maastricht en Provinciale Staten zijn betrokken partij
                  -de voornemens zijn onder de crisis en herstel wet vastgesteld en daarmede is Bestemmingsplan / M.E.R. en mogelijkheden om in beroep te gaan tegen een TVM nu al een wassen neus...

                  -de kwestie was me vooraf niet zo duidelijk dat ik dat kon stellen, maar nader lezen over de; te nemen besluiten en voornemens en onder welke voorwaarden, zoals ook recent in de Gemeenteraad naar voren kwamen en besloten werden geven toch een opheldering.

                  "gepasseerd station dus"
                  tracee en gedeeld weggebruik staat vast
                  overlast staat vast

                  de WOZ zou aan het tracee omlaag moeten.

                  mvg
                  ik ben verguisd

                  Opmerking


                  • Die laatste passages snap ik niet helemaal. De WOZ zou aan het trace omlaag moeten?

                    Maar waarom dan? Er rijdt toch al verkeer langs die woningen? Dan zijn de omwonenden er toch aan gewend? En overlast? Maakt het dan zoveel uit dat een voertuig zich via een rail, danwel via gewone wielen verplaatst?

                    Ik heb jarenlang vlakbij het spoor gewoond. Op een gegeven moment hoor je die treinen niet meer. Tenzij je je iedere dag erover blijft opwinden.
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • De woz wordt tevens aan de verkoop van gelijkwaardige panden in de buurt gekoppeld
                      top locaties nu en t.z.t. slechte locaties.

                      Die verkoopwaarde van jou Onroerend Goed gaat zeer zeker 1op1 door de trillingen en het geluid overlast probleem omlaag (wordt minder waard qua locatie)

                      dan moet die woz met dat aspect "locatie" ook anders benadert worden

                      m.a.w. jij kunt nu al geen inspraak of beroep meer doen
                      maar HOPELIJK krijg je ter compensatie via de woz aanslag een iets lagere aanslag en kunt je woning geluid technisch beter isoleren
                      - voor wat hoort wat -

                      het besluit de TVM langs en via de Wilhelminabrug en Maarstenslaan te leiden zonder inspraak van aanwonenden is een onrecht. (alsook al die andere straten)

                      men had juist de Kinderkopjes bestrating op de oprit vd Wilhelminabrug vervangen
                      men had juist de nachtelijke taxies met oude luide dieselmotoren vervangen
                      men had ook al gemengde gelegenheden in de buurt wegens geluidproblemen een boete en dwangsom opgelegd / behalve de studentenhuisvesting

                      nu mag alles weer lekker luidruchtig en onbeschaamd de buurtbewoners belasten.
                      zo heeft de Gemeente en Provincie toch besloten
                      de A2 wordt een tunnel en elders wordt men met voeten getreden


                      je bent mooi de pineut als je onder de crisis en herstel wet tracés valt
                      ik ben verguisd

                      Opmerking


                      • Het is toch heel simpel.

                        Niets staat sneltram tussen Limburgen nog in de weg. Spartacustramlijn 1 komt er officieel. Gisterenavond heeft ook de gemeenteraad in Maastricht definitief zijn goedkeuring gegeven. De tram gaat vanaf 2018 rijden tussen Hasselt en Maastricht. Uitleg van Sonja Loos, woordvoerder van de Lijn hier

                        Opmerking


                        • Tram Vlaanderen-Maastricht (TVM) komt er niet!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                          Niets staat sneltram tussen Limburgen nog in de weg. Spartacustramlijn 1 komt er officieel. Gisterenavond heeft ook de gemeenteraad in Maastricht definitief zijn goedkeuring gegeven. De tram gaat vanaf 2018 rijden tussen Hasselt en Maastricht. Uitleg van Sonja Loos, woordvoerder van de Lijn hier
                          ELDERS op MestreechOnline, in de thread Stadsbestuur 2010-2014, wordt op pagina 67 (!!), verhaalt hoe de "laatste" stemming over het bestemmingsplan van de Tram Vlaanderen-Maastricht (TVM) op 18 februari 2014 in de gemeenteraad van Maastricht is verlopen.

                          De einduitkomst is dat de tram er gewoon zou moeten komen en vanaf 2018 daadwerkelijk in gebruik zal zijn.
                          Laat ik voorop stellen dat ik persoonlijk blij ben met de komst van de tram.
                          Als ik het voor het zeggen had gehad was het tracé toch enigszins aangepast, maar grosso modo ben ik blij met het besluit van de meerderheid van de gemeenteraad.

                          Toch voorspel ik dat die tram er niet zal komen!
                          Hoewel formeel nu alle seinen op groen staan en niets de komst van de TVM in de weg zou moeten staan, zullen er natuurlijk nog problemen opdoemen rond de budgettering en/of de infrastructuur.
                          Juist dat zal er toe leiden dat die tram er uiteindelijk niet komt, want na 19 maart 2014 hebben de partijen die tegen de TVM hebben gestemd waarschijnlijk een meerderheid in de Maastrichtse coalitie.

                          Toch hoop ik dat ik in 2019, zittend in de tram van Maastricht naar Hasselt, zoevend door het prachtige Belgische achterland van Maastricht, deze posting toevallig nog eens lees en dan zal concluderen dat ik er (weer) eens naast zat met mijn voorspelling
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Deze krijgt u al van me cadeau Pier.
                            bent u beter geoutilleerd.

                            Ton,
                            Ja.
                            Halte spoorbrug Bosserveld en tpv de Jumbo / Oud Plem gebouw dan heb je massa's mogelijkheden gecreerd voor de Bosstraat en Bassin (timmerfabriek en de Spinx) en de Parallelweg Station en met Van Gend en Loos als nieuw kansen gebied ertussen.

                            Sommige denken dat "het aan de deur afzetten" belangrijker is dan de gebieden opnieuw impulsen en ontwikkelingen doen toekomen. Dat is denk ik jammer, omdat deze lijn eerder werkgelegenheid moet scheppen en werkplekken moet verbinden waar dat in het verleden opgedoekt is geworden.
                            (het afmaken en herbeleven van routes is belangrijker)

                            we wachten af wat de glazen bol gaat zeggen.
                            mvg
                            Bestanden bijvoegen
                            ik ben verguisd

                            Opmerking


                            • Foto,s tram Hasselt Maastricht

                              http://album.hbvl.be/foto/de-spartac...otos.aspx#foto
                              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                              Opmerking


                              • Ik ben geen voorstander van de tram. Ik betwijfel of een tram wel die (vervoer)waarde heeft die het thans wordt toegedicht. En als ik de "artist-impressions" van De Lijn zie, krijg ik al helemaal bange voorgevoelens. Ik hoop van harte dat dit toekomstbeeld ons bespaard blijft.
                                De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                                Max Dendermonde

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X