Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Cabaret gezelschap "Vergeet uw zorgen"

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Cabaret gezelschap "Vergeet uw zorgen"

    Dit is een gezelschap dat in de afgelopen oorlog begonnen is met is de schuilkelders in het Blauw Dorp de mensen een beetje vertier te bieden.
    De stukken die ze speelde werd door mijn oom eerst helemaal herschreven in het maastrichts. Vervolgens was hij ook de regisseur van dit gezelschap.
    Na de oorlog traden ze ook naar buiten en speelde toen vaak in het 3e orde gebouw.
    Tot mijn verrassing werd ik met de naam van mijn oom ( Michel Veenhof) geconfronteerd bij het aantekenen is het stadje Oudewater bij de pastoor van de katholieke parochie aldaar voor mijn huwelijk met de opmerking dat is voor mij een bekende familienaam, waarop ik reageerde met te zeggen dat het mijn oom was. Mijn nichtje (Mia helaas overleden) heeft daar haar latere man ook leren kennen in dat gezelschap en heeft 2 zoons gekregen met Chrit.

  • #2
    Harry altijd leuk en met veel belangstelling lees ik je post, hoe je schrijft zie ik het zo voor mij, bedankt
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
      Zijn er ook foto's van dat gezelschap Harrie ? Dan zou 't leuk zijn als je die hier wilt plaatsen
      Die zullen er wel moeten zijn, maar ik heb ze niet.
      Je zou het kunnen navragen bij C.Murrer de echtgenoot van mijn overleden nicht Mia. Die heeft ook in dat cabaret gespeeld zoals ik al vermeld heb. Waar die precies woont is mij onbekend, maar vermoedelijk op Caberg. Je zou het eventueel nog na kunnen vragen bij een neef van mij. J.Vertommen Ponjaardruwe 131C waar Chrit Murrer woont.
      Mia was de dochter van mijn vader zijn broer en John Vertommen de zoon van het jongste zuster van mijn vader.

      Opmerking


      • #4
        Is dit familie? [ame="http://www.youtube.com/watch?v=QRlmwtQuiAI"]dit [/ame]

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
          Is dit familie? dit
          Is mij niet bekend. Er wonen ook mensen met de naam Veenhof die niet tot onze familie behoren.
          De in Maastricht wonende mmet de naam Veenhof zijn of de RK tak, waar ik uit kom, of de protestante tak waar ik niets van weet.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
            Ik ging er van uit dat je misschien 'n schoenendoos vol foto's ergens had staan..
            Leuke gedachten van je. Ik heb wel veel foto's in albums zitten maar van dit gezelschap niets, ook geen dia's..

            Opmerking


            • #7
              Foto's

              Olijfje,

              Jij had het over schoendozen vol met oude foto's he, toen je het had over dat cabaret gezelschap.

              Ik ben wel in bezit van oude foto's (ansichtkaarten) van de stad. Te weten :

              1 't Vrijthof met de door de duitsers gesloopte muziekkiosk,hoofdwacht en de St. Janskerk en St. Servaaskerk.

              2 Hoek Vrijthof recht tegenover de Helmstraat met het verkeerlichten regel-
              hokje met een agent erin.

              3 Het NS station dat er stond voor het huidige station.

              4 het gouvernementsgebouw dat er was VOOR dat op de Boullionstraat.
              5 de oude ENCI op St. Pieter.

              6 de oude Groete Staat.

              Alleen weet ik nog niet hoe ik die moet overbrengen op Maastricht-on line

              Opmerking


              • #8
                Olijfje geeft goede raad. Ik denk dat dit allemaal bekende prentbriefkaarten (ansichtkaarten) zijn. Maar foto's van de personen die meededen aan dat cabaret: dát is andere koek. Ik heb inmiddels een beetje rondgeneusd en er (nog) niets over gevonden.

                U heeft ook elders op MO gepubliceerd en een beetje op beide ´draadjes´ inhakend zou ik u willen wijzen op Paul Bronzwaers Vier jaar zwijgen, Maastricht 1940-1944, (Maastricht 1994). Een uitgave met vooral dagboekfragmenten uit de Tweede Wereldoorlog. Ook over het luchtbombardement in augustus 1944. Maar misschien kent u die titel al?

                Mag ik u verder danken voor uw eigen bijdrage aan de herinnering van die dagen?

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                  Harrie, voordat je een hoop spullen gaat scannen, zoek eerst even of ze er niet al staan. We hebben inmiddels al heel wat oude afbeeldingen.

                  Gebruik de functie "Zoeken" bovenin de blauwe balk en type het woord dat je zoekt, dan moet je alle draadjes die aangeboden worden gaan doorspitten om te zien of de afbeelding (of het onderwerp) al op 't forum staat. Daar ben je een paar uur zoet mee.
                  Als je doet: zoeken in 'berichten' en niet in 'discussies' hoef je helemaal geen draadjes door te spitten hoor, dan kom je meteen bij de posts waar het gezochte woord in voorkomt.
                  Don't PRESS me....

                  Opmerking

                  Bezig...
                  X