Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De nieuwe engel van Maastricht.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • De nieuwe engel van Maastricht.

    Koning Willem Alexander onthulde op 29 maart 2018 ter gelegenheid van de opening van de Groene Loper boven de A2-tunnel in Maastricht op de rotonde bij de Scharnerweg een bronzen engel 'De nieuwe engel van Maastricht'. Het beeld werd gemaakt door kunstenaar Wil van der Laan.



    ?
    Last edited by Breur; 29 maart 2018, 19:51.

  • #2
    Ik ben gisteravond nog even gaan kijken op de Groene Loper en heb uiteraard ook naar het beeld van 'De nieuwe engel van Maastricht' gekeken.
    Op zich een imposant beeld, maar.......
    ...... ben ik nu de enige die constateert dat er anatomisch - voor zover er een anatomie voor engelen bestaat - iets niet klopt in dat beeld?

    Voor zover ik weet hebben alle "oude" (Stads)engelen gewoon armen EN vleugels.

    Deze engel heeft wel een schouder met ogenschijnlijk een menselijk sleutelbeen en "daarachter" wordt de bovenarm plotseling een vleugel.

    Dat maakt dat ik, toen ik naar het beeld keek, het eigenlijk helemaal niet zo mooi enthousiast was.
    Eerlijk gezegd ben ik nooit erg enthousiast van de beelden en/of schilderijen van Wil van der Laan.
    Daarbij moet vermeld worden dat ik weinig verstand heb van kunst. Dus mijn mening doet er verder niet toe. Toch wilde ik dat even kwijt.

    Voor de rest ben ik nu al helemaal weg van de Groene Loper. Super project
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #3
      Last edited by Breur; 30 maart 2018, 17:32.

      Opmerking

      Bezig...
      X