Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Expositie: Van Stokstraat naar A2

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Expositie: Van Stokstraat naar A2

    Toevallig passeerde ik in de doorloop van het station -tegenover de verdwenen stationsrestauratie- deze week langs een poster die aangaf dat er een expositie werd gehouden op de zolder van het NS station. Ik hou van die gekke stukjes maastricht waar je normaal niet komt. Niet vreemd dus dat ik vandaag besloot om eens even een kijkje te gaan nemen.

    De expositie heet 'Van Stokstraat naar A2' en wil ons een kijkje gunnen in herbestemmingsplannen in Maastricht. Meer informatie heeft gestaan op Maastrichtaktueel en is te vinden op de website van de organisator van de expositie: Biennale Leegstand en Herbestemming Maastricht 2011. Maastricht Aktueel meldt: Suppoosten ( vrijwilligers van de Harmonie Wilhelmina uit Wolder) zijn dagelijks aanwezig om toezicht te houden. Entree is gratis.

    Het klopt dat er zeer vriendelijke vrijwilligers van de Harmonie toezicht houden, maar het klopt niet dat de toegang gratis is (2,50) en dat expositie dagelijks geopend is (niet op zondag).

    Is het de moeite waard om te gaan kijken? Ja! Tenminste; als je houdt van oude Maastrichtse zolders en opmerkelijke Maastrichtse maquettes.

    Even wat impressies.



    Zolder station Maastricht

    En dan de maquettes. Hoewel niet alles even interessant was vond ik deze twee toch wel heel mooi - ik wist ook niet dat ze bestonden.


    Maquette van het stokstraatkwartier voor de restauratie. Herkomst is mij onbekend. Let vooral even op de dichte bebouwing bij "Op de thermen"


    Maquette van het zijdelijke deel van het stationsgebouw. Het poortgebouw links heeft moeten wijken voor het busstation.

    Overigens was er ook een maquette te zien van de woning van Parel. Wellicht dat die dus ook binnenkort een kijkje gaat nemen? Voor de overige Mestreech die-hards: heel leuk om dit even mee te pikken!
Bezig...
X