Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Beste frituur in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Ik ben de afgelopen weken noodgedwongen een paar keer naar de frituur moeten uitwijken. Die aan de Pieterstraat. Ze heeft al heel wat eigenaren en namen gehad en heeft momenteel de naam "frituur de Jeker".

    Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door de kwaliteit. Prima frieten.

    Opmerking


    • #17
      Echt verse aardappels geschild / gelijk groot gesneden / gewaterd / gedroogd en als patat op juiste temperatuur gefrituurd, dat zie je direct.
      Tenminste ik zie het, aan de toonbank wachtende.

      Van een expert die ik ken en bijna 3x per week een frietje haalt is de beste frituur net buiten Maastricht
      Smeermaas bij Lucienne

      zeer binnenkort ga ik dat eens persoonlijk onderzoeken
      als het niet waar is zal ik het ook melden.

      mvg
      ik ben verguisd

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
        Echt verse aardappels geschild / gelijk groot gesneden / gewaterd / gedroogd en als patat op juiste temperatuur gefrituurd, dat zie je direct.
        Tenminste ik zie het, aan de toonbank wachtende.

        Van een expert die ik ken en bijna 3x per week een frietje haalt is de beste frituur net buiten Maastricht
        Smeermaas bij Lucienne

        zeer binnenkort ga ik dat eens persoonlijk onderzoeken
        als het niet waar is zal ik het ook melden.

        mvg
        De friete daor zien inderdaad neet verkierd, mèr um noe gans daor naor tow te reije is miech vaanoet WVV gèt te wied.
        Kompleminte, Pieke

        Opmerking


        • #19
          Allemaal leuk en aardig maar...eh... de beste pattakes komen nog altijd uit Belsj en wel uit Riemst, even de grens over.

          In Maastricht is het bij alle fritures behelpen. Helaas.

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
            Allemaal leuk en aardig maar...eh... de beste pattakes komen nog altijd uit Belsj en wel uit Riemst, even de grens over.

            In Maastricht is het bij alle fritures behelpen. Helaas.
            Daarom heet het topic ook "beste frituur van Maastricht"

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Robboxxx Bekijk bericht
              Daarom heet het topic ook "beste frituur van Maastricht"
              Heel simpel; er is geen beste frituur in Maastricht.

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                Heel simpel; er is geen beste frituur in Maastricht.
                Toch wel, Meatball aon de Eburonenweg en Beij Ton aan de Frankenstraat, altied gooj friet en lekker zoervleis, lekker flinkedelle, miestal drök tijdens etenstied.
                Kompleminte, Pieke

                Opmerking


                • #23
                  Smaken verschillen.

                  Opmerking


                  • #24
                    Friture Reitz eindigt onderaan in de AD-fritestest

                    Opvallend is dat de wellicht bekendste friture van Maastricht, REITZ, op de Markt in Maastricht door niemand wordt genoemd als kandidaat voor "Beste frituur in Maastricht".

                    Dat friture REITZ niet genoemd wordt verbaast mij persoonlijk niets. Ik heb mij jarenlang een schreeuwende in de woestijn gevoeld wanneer ik desgevraagd vertelde dat ik de frites van REITZ "niet speciaal" vond.
                    Dat "niet speciaal" was een cryptische omschrijving voor hetgeen ik eigenlijk wilde zeggen. Ik wilde, maar durfde tegenover een overmacht van kennelijke liefhebbers, namelijk nooit te zeggen dat ik ze gewoonweg niet lekker vond.
                    Zelfs door te melden dat ik ze "niet speciaal" vond maakte ik al geen vrienden......

                    Nu zie ik, analoog aan de bijbelse "40 jaar woestijn", een oase.

                    Wat blijkt.
                    Dagblad De Limburger meldt vandaag in de rubriek "allebonneur" dat het AD-smaakpanel 85 fritures in Nederland heeft onderzocht en dat REITZ is geeindigd op de 77ste plaats!!!

                    Een citaat uit het juryrapport:

                    ‘Beroemde friture. Puntzak frites wordt met onnavolgbare beweging
                    geheel gedempt met laag mayonaise. Vette vingers onvermijdelijk. Frites zelf is slap en smakeloos’.

                    Overigens, de uitslag van het AD is nog geheim.
                    De uitslag mag pas op 12 mei 2012 bekend worden gemaakt.
                    Ik heb nog een kleine week om mijn oase te bereiken....
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • #25
                      Ik dacht dat jij Tuutsje van Teuntje geweldig vond!
                      Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                      Opmerking


                      • #26
                        Die is in elk geval beter dat die troep van Reitz. Ook ik ben bepaald geen fan van dat spul.

                        Als ik op vrijdag friet wil eten op de markt,hoef ik nog geen 20 meter verder te lopen om WEL een smakelijke hap te kunnen krijgen.


                        Dat mensen nog steeds in de rij staan voor Reitz, komt alleen maar omdat iedereen het geproefd wil hebben. Ik ben er 2 keer geweest, de tweede keer in de hoop dat de eerste keer een vergissing van de frietenbakker was. Dat was het dus niet.
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                          Opvallend is dat de wellicht bekendste friture van Maastricht, REITZ, op de Markt in Maastricht door niemand wordt genoemd als kandidaat voor "Beste frituur in Maastricht".

                          Dat friture REITZ niet genoemd wordt verbaast mij persoonlijk niets. Ik heb mij jarenlang een schreeuwende in de woestijn gevoeld wanneer ik desgevraagd vertelde dat ik de frites van REITZ "niet speciaal" vond.
                          Dat "niet speciaal" was een cryptische omschrijving voor hetgeen ik eigenlijk wilde zeggen. Ik wilde, maar durfde tegenover een overmacht van kennelijke liefhebbers, namelijk nooit te zeggen dat ik ze gewoonweg niet lekker vond.
                          Zelfs door te melden dat ik ze "niet speciaal" vond maakte ik al geen vrienden......

                          Nu zie ik, analoog aan de bijbelse "40 jaar woestijn", een oase.

                          Wat blijkt.
                          Dagblad De Limburger meldt vandaag in de rubriek "allebonneur" dat het AD-smaakpanel 85 fritures in Nederland heeft onderzocht en dat REITZ is geeindigd op de 77ste plaats!!!

                          Een citaat uit het juryrapport:

                          ‘Beroemde friture. Puntzak frites wordt met onnavolgbare beweging
                          geheel gedempt met laag mayonaise. Vette vingers onvermijdelijk. Frites zelf is slap en smakeloos’.


                          Overigens, de uitslag van het AD is nog geheim.
                          De uitslag mag pas op 12 mei 2012 bekend worden gemaakt.
                          Ik heb nog een kleine week om mijn oase te bereiken....
                          Dan ben je toch niet alleen Pier,mijn friettentje is het ook nooit geweest.

                          Opmerking


                          • #28
                            Is Reitz trouwens de enige onderzochte frituur in Maastricht?
                            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                              Ik dacht dat jij Tuutsje van Teuntje geweldig vond!
                              Dat zou heel goed kunnen......., maar op Koninginnedag, na 1 uur gezellig op het terras te hebben gezeten, bleek dat Tuutsje van Teuntje zo ontzettend vol was, dat we toch maar besloten om ergens anders te gaan eten. Helaas :(

                              Oorspronkelijk geplaatst door elletje
                              Is Reitz trouwens de enige onderzochte frituur in Maastricht?
                              Geen idee. De onderzochte fritures mogen pas op 12 mei 2012 daarover iets zeggen.
                              Alleen Ronald Consten, eigenaar van friture REITZ, houdt zich niet aan die afspraak.
                              Spreekt voor zich dat hij het niet eens is met het AD-smaakpanel, Wim54, Haas en ondergetekende.
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • #30
                                Geef miech mér Chinees

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X