Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Sociale onrust in Maastricht vanaf 2011

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Roserije Bekijk bericht

    De occupyers trekken op dit moment met hun lichtjesmars door Maastricht. Het lijkt mij wat ver gaan om dit als grote sociale onrust te bezien. Maar ik ben benieuwd genoeg naar een verslagje met wat foto's.

    Voldoende ontopic zo?
    Het is gewoon de perfectie zelve

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Roserije Bekijk bericht

      De occupyers trekken op dit moment met hun lichtjesmars door Maastricht. Het lijkt mij wat ver gaan om dit als grote sociale onrust te bezien. Maar ik ben benieuwd genoeg naar een verslagje met wat foto's.

      Voldoende ontopic zo?
      De foto's staan net op m'n pc, vanavond ga ik ze bewerken.

      Opmerking


      • #33
        Een kort verslag van vanavond.

        Rond 17u verzamelden zo'n 50 demonstranten zich op de Markt. De Occupy groep uit Heerlen had een forse delegatie gestuurd. Op het appel ontbaken veel studenten, er vond op de universiteit een lezing plaats van de Sloveense filosoof Slavoj Zizek, die de Occupy beweging sterk beinvloed heeft. De start van de demonstratie werd wat vertraagd doordat een van de aanwezige kinderen nog voorzien moest worden van droge kleren.


        Planning vooraf, afgelopen dinsdag









































        Opmerking


        • #34
          Goede reportage Ivo M!
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #35
            er vond op de universiteit een lezing plaats van de Sloveense filosoof Slavoj Zizek
            Slavoj Zizek sprak gisteren in Maastricht? 'n Week geleden had ik nog nooit van de beste man gehoord. Deze week heb ik via Youtube liefst drie voordrachten van hem gevolgd! Zizek heeft bij Occupy Wall Street een voordracht gehouden tenmidden van de demonstranten.



            http://www.janvaneyck.nl/0_2_3_event...111_zizek.html

            Opmerking


            • #36
              Ik hoorde dat ook donderdagavond pas. Toen was de demonstratie al georganiseerd en aangevraagd.

              Opmerking


              • #37
                Even een blik buiten Maastricht.

                Bron: AD van 19 december 2011.

                De penningmeester van Occupy in Dordrecht is er vermoedelijk met de kas vandoor. Sinds twee weken ontbreekt ieder spoor van de man die de donaties aan de Dordtse Occupy-beweging beheerde. Dit schrijft het AD. De protestanten tegen de graaicultuur in de bankenwereld willen vooralsnog niet geloven dat hij het geld heeft gestolen, maar vrezen wel voor dit pijnlijke scenario. 'We willen niet speculeren. Feit is dat Michael de administratie en ongeveer 50 euro aan donaties in zijn bezit heeft en al twee weken onbereikbaar is,' vertelt occupy'er Dominick Grist.

                De penningmeester reageert niet op sms'jes en beantwoord zijn telefoon niet. De overige demonstranten hopen hem zaterdagavond met zijn verdwijning te confronteren in een Dordtse discotheek waar hij wekelijks werkt.

                Opmerking


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                  Vijftig euro ?? en daar moet je dan de benen mee nemen?
                  Mijn hemel wat 'n armoe
                  Hij is misschien gewoon naar de frituur.

                  Opmerking


                  • #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                    Vijftig euro ?? en daar moet je dan de benen mee nemen?
                    Mijn hemel wat 'n armoe
                    Vindt ik ook olijfje
                    Dan kun je beter europese afgevaardige zijn
                    dan kun je elke dag 284 euro mee nemen (legaal)

                    Opmerking

                    Bezig...
                    X