Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Urinoirs in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • MICHIEL MUYRES
    Gast antwoordde
    Aller eerst wil ik jullie bedanken om jullie positieve reacties op mijn bericht. Ik heb dat beeld geplaatst in Maastricht en ik beloof jullie dat ik ook verder in ga op aan mij gestelde vragen. Ik vind het absoluut van belang dat er over gepraat kan worden. Ik heb er helaas alleen nog niet de tijd voor gevonden om een antwoord te hebben op elke vraag die me gesteld is na mijn laatste bericht. Ik zal de tijd nemen om elke reactie serieus te behandelen.

    Met vriendelijke groet,

    Michiel Muyres

    Leave a comment:


  • MICHIEL MUYRES
    Gast antwoordde
    Ik wil alle mensen die actief zijn op dit forum ten eerste alvast bedanken, voor de sportieve reacties. Ik beloof dat ik op de vragen die gesteld zijn dieper in zal gaan. Ik heb alleen niet altijd de tijd om actief te zijn op dit forum. Ondanks dat vind ik het zeer belangrijk dat nu dat ontwerp van mij geplaatst is, er ook over gepraat kan worden. Ik neem daarom ook elke reactie's serieus, en ik beloof ook dat ik op elke vraag die hier gesteld is antwoord ga gegeven. Ik heb er alleen even de tijd voor nodig.

    Met vriendelijke groet,

    Michiel Muyres

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Michiel, héél leuk dat je op dit forum reageert - en moedig bovendien.
    Chapeau.

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door MICHIEL MUYRES Bekijk bericht
    Wat er op dit forum verder gezegd word over de esthetische kwaliteiten van het urinoir kan ik 100% respecteren, kritiek is altijd welkom.
    Michiel, héél leuk dat je op dit forum reageert - en moedig bovendien, gezien ons (mijn) niet geheel prettige 'oordeel'. Ik wil je toch vooral feliciteren met je werk - ook al is het niet mijn ding. Je brengt in elk geval de tongen in beweging

    Hou ons op de hoogte van je volgende project. Misschien wordt dat (voor mij en voor anderen hier) een schot in de roos

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Ook mij intrigeert de vraag naar de gebruikte bronnen. Ik heb de heer Muyres een p-mailtje gestuurd om inlichtingen. Wat betreft 'moorden': ook in vroeger eeuwen maakte men onderscheid tussen doodslag en moord en alles wat daartussen zit. Soldaten gevallen op het slagveld waren precies dat: gevallen, niet 'vermoord'.

    Leave a comment:


  • MICHIEL MUYRES
    Gast antwoordde
    Ik ben de ontwerper/bedenker van het d'Artagnan urinoir, ik respecteer de reacties die jullie op het beeld hebben. En dat vind ik verder ook niet van belang.

    Alleen heb ik een vraag aan Breur. U zegt:
    Wat dat bezeiken betreft door d'Artagnan en Louis XIV: dat is grote onzin en totaal onjuist.

    Dat kan u mening zijn, maar tijdens het beleg van Maastricht in 1673 zijn duizenden mensen om het leven gekomen. Dat is niet onjuist maar een historisch bewezen feit. Mijn vraag is dan ook of u het goed vind dat een man die zoveel moorden op zijn geweten heeft, nu vereerd word met een beeld? Is het echt van belang dat dit soort mensen vereerd worden?

    Wat er op dit forum verder gezegd word over de esthetische kwaliteiten van het urinoir kan ik 100% respecteren, kritiek is altijd welkom.

    Met vriendelijke groet,

    Michiel Muyres

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Ik hoop dat er geen mensen van de Sphinx op dit forum zitten ... Overigens heb ik me dat ding nog eens goed bekeken (iemand stuurde wat foto's door) en ik kom net als olijfje tot de conclusie dat ook de constructie niet deugt: er is geen afvoer? Dat wordt wat met al die regen!

    Eigenlijk doet me deze halve eierdop meer denken aan een hangende leunstoel uit de jaren 1960/1970. En dan is een 'eigendomsnaam' - net als bij een regisseursstoel - natuurlijk wel handig.
    Last edited by Clio; 1 november 2010, 18:15.

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Sowieso vind ik het idee van zo'n zelfgeboetseerd urinoir in een stad waar minstens 50 jaar lang prima urinoirs zijn gefabriceerd, aan de magere kant.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Monteer dit ding toch onder water bij het Gouvernement. Doorspoelen is dan niet meer nodig.

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Ja, okay, maar het idee is natuurlijk om iets met die lege sokkel van D'Artagnan te doen. Net zoiets als 'the plinth' in Londen, een lege sokkel (wel iets groter) voor de National Gallery.

    Ik ben op zich niet tegen het idee om jonge kunstenaars zo'n kans te geven. Maar ja, het is natuurlijk 9x mis schieten voordat je er eentje hebt die raak schiet. Die Halfautomatische Troostmachine in de berekuil (ook een soort van hergebruikte sokkel) bijvoorbeeld, vind ik dan wèl gelukt.

    En ondertussen hebben wij toch maar fijn gespreksstof!

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Jawel, maar met al die stenen en hier en daar corresponderende kleuren detoneert dat ding daar minder dan in het park! En het valt op dat redelijk rustige plein aanzienlijk minder mensen op. Een expositie op de hoek van twee verkeersassen van de stad is echt teveel eer voor dit geval!

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    'Bad art' noem ik het. Ideeënarmoede. Vooral als zo'n jonge kunstenaar dan aan Marcel Duchamp gaat refereren. Meneer Duchamp zou hier echt niets mee te maken willen hebben (ik heb net even met hem getelefoneerd ).

    Maar goed, het leed is zo geleden, ik heb begrepen dat er over 3 maanden weer iets anders op/aan die sokkel komt te staan/hangen.

    En zeker niet verplaatsen naar het Herdenkingsplein, Clio! Daar wonen ook mensen...

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    d'Artagnan een misdadiger?

    Oorspronkelijk geplaatst door Breur
    En dat bezeiken door d' Artagnan c.q. het Franse leger onder Louis XIV, totale nonsens en niet juist.
    Ik heb ergens gelezen/gehoord dat de maker van dit urinoir het een eigen schuld dikke bult-kwestie vindt: "D'Artagnan is in mijn ogen een misdadiger". Ergo, hij (d'Artagnan) heeft het dus aan zichzelf te danken!

    Als die jongeman dat echt gezegd heeft c.q. denkt, heeft hij zijn huiswerk niet goed gedaan en dat is jammer als je een maatschappelijk statement wilt afgeven. Maar ik denk dat hij dit ding al had en toen op zoek moest naar een plaatsje waar hij het kwijt kon. En dan verzin je maar iets, want de mensen laten zich tóch van alles wijsmaken!

    Wat zijn 'kunstwerk' betreft: ik zag die rare schelp al enkele dagen geleden naast de sokkel hangen. Wat mij betreft stelt het niets voor en detoneert het ding in het park. Het zou beter functioneren in een versteende omgeving, het Herdenkingsplein bijvoorbeeld. Ik hoop dus op een verplaatsing en in het algemeen dat de beloofde drie maanden snel om zijn.

    Maak er verder maar geen woorden meer aan vuil. Ik erger me meer aan het afgeven van een vergunning hiervoor.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Ik ben het met olijfje eens, niet echt origineel.

    Bovendien is de kans groot dat Sjiek en Sjoen dit voorwerp meeneemt als zijnde gedumpt afval. Of het hangt op korte termijn in een studentenkroeg/kamer. Zou hij dat allemaal overleven, dan is de kans groot dat een of andere Zate Herremenie een nieuw vaandel ontdekt en dan wordt dit object gecradled to cradle.

    Wat dat bezeiken betreft door d'Artagnan en Louis XIV: dat is grote onzin en totaal onjuist.

    Leave a comment:


  • Harrie
    Gast antwoordde
    neuje pisbak in Mestreech....?

    Leave a comment:

Bezig...
X