Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Eerste stadswal H.B.S.-fietsenstalling

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • elletje
    replied
    Ik zat niet daar op school, dus..... helaas!

    Leave a comment:


  • Toller
    replied
    Wie herkent nog zijn eigen fiets?

    Leave a comment:


  • Harry Veenhof
    replied
    Stadswal

    Wat er zo tussen de fietsen gebeurde was, vluchtige scharrelpartijen, duwen en trekken.
    Heeft mij ooit een grote slag in mijn voorwiel van mijn fiets gekost.






    Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bakker Bekijk bericht
    En wat er zoal tussen die fietsen gebeurde kan beter ook niet gedigitaliseerd worden, neem ik zo maar aan.

    Leave a comment:


  • Theo Bakker
    replied
    fietsenstalling

    En wat er zoal tussen die fietsen gebeurde kan beter ook niet gedigitaliseerd worden, neem ik zo maar aan.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door th.bakker Bekijk bericht
    Dames en heren, ik ben onder de indruk. Bedankt voor deze respons.
    Ik moet bekennen dat het zoeken van specifieke afbeeldingen van Maastricht altijd wat moeizaam gaat. Het wordt hoog tijd dat het archief gedigitaliseerd op het internet beschikbaar komt. Moet toch te doen zijn? Wat denken jullie?
    Beste Theo,

    wij hebben nog niet verteld wat er allemaal gebeurde onder die bogen en tussen de fietsen. En voor digitaliseren is niet voldoende geld beschikbaar, helaas.

    Leave a comment:


  • Theo Bakker
    replied
    Dat is snel!

    Dames en heren, ik ben onder de indruk. Bedankt voor deze respons.
    Ik moet bekennen dat het zoeken van specifieke afbeeldingen van Maastricht altijd wat moeizaam gaat. Het wordt hoog tijd dat het archief gedigitaliseerd op het internet beschikbaar komt. Moet toch te doen zijn? Wat denken jullie?

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Zo zag het er kort geleden uit, maar die zul je wel niet bedoelen.

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    En nog eentje.....
    Bestanden bijvoegen

    Leave a comment:


  • Theo Bakker
    started a topic Eerste stadswal H.B.S.-fietsenstalling

    Eerste stadswal H.B.S.-fietsenstalling

    Beste forumleden, ik heb ooit een foto gezien van het stuk stadsmuur dat op het terrein van de voormalige H.B.S. aan de Helmstraat was blijven staan. Dat is tevens ook het terrein van het Dominicanenklooster.
    Volgens mijn kennis Bèr Gidding, die vlak na WO2 op de H.B.S. schoolging stond de fietsenstalling tegen die oude stadsmuur. Ik geloof dat ik hem als eerste vertelde dat deze muur uit het tweede kwart 13e eeuw stamde. In elk geval had hij zich dat nooit gerealiseerd.
    Als iemand van jullie de bewuste foto kent of bezit hoor ik dat graag. Ik zou hem namelijk graag als illustratie bij een artikel gebruiken.
    Bedankt vast. Theo Bakker
Bezig...
X