Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Om en in het voormalige Kruisherenklooster Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Om en in het voormalige Kruisherenklooster Maastricht

    Om en in het voormalige Kruisherenklooster te Maastricht.

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=KuuiG2k-pTs[/ame]

  • #2
    Dank

    Mooie film met muziek! Dank voor het plaatsen van de film!

    Joep.

    Opmerking


    • #3
      Vraag m.b.t. het kommelplein, is dit eigendom van Chateau hotels of van de gemeente?
      Waarom vraag ik dit, het plein zou autovrij zijn, echter zie daar steeds vaker gasten van het hotel hun auto parkeren, als dat is voor in en uitladen heb ik daar vrede mee, maar er staan auto's de hele dag en nacht geparkeerd.
      Wie kan mij helpen met deze vraag m.b.t. het kruisherenhotel?
      Kompleminte, Pieke

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed Bekijk bericht
        Vraag m.b.t. het kommelplein, is dit eigendom van Chateau hotels of van de gemeente?
        Waarom vraag ik dit, het plein zou autovrij zijn, echter zie daar steeds vaker gasten van het hotel hun auto parkeren, als dat is voor in en uitladen heb ik daar vrede mee, maar er staan auto's de hele dag en nacht geparkeerd.
        Wie kan mij helpen met deze vraag m.b.t. het kruisherenhotel?
        Volgens mij zijn er enkele plekken bestemd voor ontheffingshouders hotel, maar niet voor op het plein.

        Opmerking


        • #5
          Als je erlangs komt, moet je maar eens kijken, ze parkeren onder de bomen en op het stuk waar men inrijdt, aan de ingang van het hotel, tot aan de stoep van de kommel.
          Dit is echt een aanfluiting, een mooi pleintje, waar men vroeger fijn kon parkeren, nu mooi aangekleed en goed onderhouden, word ontsiert door geparkeerde auto's. Ik heb geen moeite ermee dat dit voor even is, maar constant?
          Verder lokt het aan, zelf al gezien dat er toeristen waren die even snel over de stoep van de kommel daar hun auto parkeerden.
          Kompleminte, Pieke

          Opmerking


          • #6
            Pieke dat kan natuurlijk niet. Beboeten die handel. Niet dat kort stoppen, moet kunnen. Of er zou een stopverbod ter plekke moeten zijn. Overigens lappen steeds meer mensen parkeerverboden aan hun laars. Kijk maar eens op hoeken van straten, op stoepen, grasvelden, bermen en gereserveerde plekken voor vergunninghouders, gehandicapten, uitritten etc. Meer parkeergarages: daar willen sommigen niet over praten (b.v. Tapijnkazerne). En als men er een bij toestaat b.v. bij de Colonel dan maken ze de in/uitrit zo gevaarlijk dat er regelmatig ongelukken gebeuren. Kortom: in een alinea heel wat knelpunten, soms letterlijk.

            Opmerking


            • #7
              We hebben nog steeds ons onvolprezen P+R-station c.a transferium in Maastricht Noord. Volgens mij zijn daar vrije parkeerplaatsen in overvloed.
              De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

              Max Dendermonde

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Karel de Kale Bekijk bericht
                We hebben nog steeds ons onvolprezen P+R-station c.a transferium in Maastricht Noord. Volgens mij zijn daar vrije parkeerplaatsen in overvloed.
                We dwalen wat af van de plek rondom het Kruisherenhotel. Er is in Maastricht een categorie mensen die hun auto niet op een parkeerplek van een transferium willen plaatsen en zich dan verder willen verplaatsen met openbaar vervoer, te voet of op een andere manier. De auto of taxi dient standby te staan. Wellicht heeft dit iets te maken met "veiligheidsgevoel" of simpel gemakzucht en verwennerij. En als geld geen rol speelt of als er privileges in het spel zijn, dan zijn boetes peanuts.

                Opmerking


                • #9
                  Gistermiddag stond er een auto geparkeerd van een tattoo-shop die vlakbij ligt, dus er klopt hier iets niet, misschien illegaal verhuur?
                  Kompleminte, Pieke

                  Opmerking


                  • #10
                    In de jaren 60 en 70 werden praktisch alle pleinen door de auto opgeëist.
                    Hoewel pleinen in eerste instantie een heel andere bedoeling hadden. Ze gaven ruimte en hadden tijdelijke functies zoals markten of bijeenkomsten. Steden en historische centra werden er niet fraaier op.

                    Bezoekers en bewoners met de auto hebben een dubbelzinnige wens, men wil een bereikbare stad maar ook genieten van al het fraais. Hiervoor is maar een remedie het autovrij maken van pleinen en het terugdringen van het autoverkeer. Dit geeft lucht aan de stad en het maakt de stad juist aantrekkelijker en prettiger om in te wonen.
                    Bij dergelijke keuzes horen soms pijnlijke beslissingen maar ga er dan geen inspraakcircus omheen organiseren. (als doekje voor het bloeden...)
                    Last edited by ; 23 juni 2014, 11:54. Reden: aanv

                    Opmerking


                    • #11
                      Anderzijds is het zo dat de buitenwijken - buiten de parkeerzones - gevuld worden met parkeerders die de binnenstad bezoeken en hun troep achterlaten op weg naar, op weg terug en bij aankomst en vertrek. Maar dat heeft niets meer te maken met Om en in het voormalige Kruisherenklooster Maastricht. Wel worden veel onnodige kilometers gereden met alle gevolgen van dien. Zelfs kloosterlingen houden zich vaak niet aan regels

                      Opmerking


                      • #12
                        Het Kommelplein is fraai, maar ook een beetje defensief en doods (als ik op de foto afga). Het pleintje ontbeert een publieksgerichte inrichting, zoals zitjes. De groenvoorziening benadrukt het monumentale karakter. Er staat nog net geen omheining omheen. Had daar dan inspraak over georganiseerd.

                        (De parkeerproblematiek zal steden nog wel even parten spelen. Het meeste blik staat nutteloos te wachten en in de weg. Het is wachten op de zelfrijdende auto. Deze hoeft niet meer in de stad geparkeerd te worden, op afroep beschikbaar en weg te sturen...)
                        Last edited by ; 23 juni 2014, 12:30.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik zal natuurlijk niet erg vaak één van die hotelkamers te zien krijgen als Maastrichtenaar, dus meepraten over de kwaliteit van het hotel kan ik niet echt.

                          Maar wel over hoe je als gast in een vreemde stad het best die stad ontdekt... dat is namelijk per definitie lopend met de benenwagen.
                          Een andere vorm van het opsnuiven van alle geuren van de stad en zien van alle bezienswaardigheden is er niet.
                          Ook het besef van afstanden in een stad beleef je dan.

                          Het Kommelplein is ver gekomen, van geparkeerde auto's 1971 tot stoepgroente 2014. Het wordt steeds mooier.
                          Nu nog een paar nette zitgelegenheden a.u.b. waar men niet verplicht is een drankje te bestellen.
                          Je mag tegenwoordig nergens meer even gratis gaan zitten of wel het is zo vies dat je liever verder loopt naar je hotelkamer of auto. (dan begrijp ik de wens voor die auto dichtbij)
                          ik ben verguisd

                          Opmerking

                          Bezig...
                          X