Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

het Bassin

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • het Bassin

    Ik ben opzoek naar foto's van het Bassin, liefst van rond de 19e eeuw. Ik herinner mij nog een foto van toen het Bassin met de hand door talloze mensen werd verbreed. Ook ben ik opzoek naar foto's van toen het Bassin nog een echte haven was. Ik wil ze gebruiken voor een filmproject over het Sphinxkwartier. Ik ben op zoek naar foto's in hoge resolutie.

    MvG

    Paul Hanssen

  • #2
    Hoi Hans. Je zou de fotocollectie van het RHCL kunnen raadplegen. De tarievenlijst: http://www.rhcl.nl/files/3614/1579/5...zicht_rhcl.pdf

    Opmerking


    • #3
      Foto's in hoge resolutie zullen niet zo snel worden afgegeven en die tarievenlijst is nogal ontmoedigend. U doet er het beste aan u eerst eens te oriënteren bij het RHCL [Regionaal Historisch Centrum Limburg]. Als u weet wat u wilt hebben, kunt u altijd een schriftelijk verzoek indienen voor aanpassing van de kosten. Wie weet is het RHCL geïnteresseerd in uw project.

      Opmerking


      • #4
        Hebt u eraan gedacht om eens te zoeken naar oude prentbriefkaarten van het Bassin, het Kanaal Luik-Maastricht en de Zuid-Willemsvaart? Te vinden bij het RHCL maar ook digitaal in lage resolutie op site als Delcampe, Qoop en Marktplaats.

        Opmerking


        • #5
          Dag Paul,

          de foto als bijlage (bassin 1935 - luchtfoto K.L.M.) heeft slechts een resolutie van 1mb... Ik heb ze gemaakt adhv een boek (archief N.V. De Sphinx). Ik denk ook dat je via SHCL/RHCL veel kans maakt. Ad Knotter, directeur SHCL, staat zeer positief tov projecten die rechtstreeks of onrechtstreeks betrekking hebben op de Sphinx. Je kan eventueel ook mensen contacteren via volgende facebookpagina´s:
          - Maastricht onder de berg verzonken
          - Historia Traiecti ad Mosam
          - Aait Mestreech

          Succes en houd ons op de hoogte van jouw project!
          Karsten

          Click image for larger version

Name:	binnenhaven.jpg
Views:	168
Size:	18,1 KB
ID:	99045

          Opmerking

          Bezig...
          X