Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Maastricht onder de sloophamer...

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Maastricht onder de sloophamer...

    In 2002/2003 ging Maastricht op de schop. Het Vrijthof, Mosae Forum en de Hoeg Brök. Met dank aan Stefan Jansen.

    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=HUPbN4-hOiA"]http://www.youtube.com/watch?v=HUPbN4-hOiA[/ame]

  • #2
    Ik denk dat niemand een traan heeft gelaten om de sloop van die kantoren. Maar iemand moet het toen toch mooi hebben gevonden anders waren ze er nooit gekomen.

    Opmerking


    • #3
      Ik heb er 6 weken stage gelopen. Wat mij het meeste is bijgebleven, is dat ik in opdracht van mijn stagebegeleiders eens van de afdeling Bevolking naar de afdeling Onderwijs moest voor een dossier te brengen. Ik stond in de lift, en op een tussenverdieping wilde iemand instappen, die mij eruit wilde hebben. Hij duldde namelijk geen onbekenden in de lift, wanneer hij er gebruik van wilde maken.

      Ik ruik NOG zijn stinksigaar, en zag hem rood aanlopen van woede, toen ik de lift niet wilde verlaten.


      Om wie het ging? Volgens mij heb ik zijn naam hier ooit eens genoemd in dit verband.

      Voor de rest: de kantoortjes waren klein, benauwend soms. We hadden het er deze week nog over: hoe hebben in die kantoortjes mensen hun werk kunnen doen?
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #4
        Mooie reportage van Stefan Jansen van twaalf jaar projecten in de binnenstad.

        Wat kun je ervan zeggen? Zijn de nieuwe Marktwand en de spagaat van de Wilhelminabrug een aanwinst voor de ruimtelijke beleving van de stad? Voor de architectuur? Voor de beheersing van de verkeerstromen? (etc.) Ik kan er niet over oordelen.

        De vervanging van de enkellaagse parkeergarage op het Vrijthof lijkt mij op zichzelf een verbetering: hogere capaciteit, verbeterde technieken, ruimere plaatsen, een kunstgalerij en de liftkoker geen storend element op het plein. Maar of de gedachte erachter (meer auto's in een historische binnenstad) voldoende doordacht is, blijft de vraag.

        Wat betreft de Hoge Brug: persoonlijk vind ik het een mooi ontwerp. De boog en de hoogte dan. Als je op de Servaasbrug staat, valt de Kennedybrug eigenlijk weg achter de Hoge Brug, één storend element in de Maasvallei minder. Over de trappenpartijen aan weerszijden laat ik me maar niet uit.

        Opmerking


        • #5
          @ Haas. Zelf ben ik vaak geweest in de kantoren van de Gemeente/Rijkswaterstaat/Belastingdienst. Vele besprekingen daar gevoerd. Als je niet beter weet, valt het niet op in welke omstandigheden je dan werkt. Wel waren er problemen met de klimaatbeheersing in het gebouw. Maar ook dat moet je in de tijd zien. Er waren arbeidsplekken indertijd waar het slechter vertoeven was.
          @ Ingrid: wat betreft die trappartijen bij de "Hoeg Brök", ik kan mij voorstellen wat je bedoelt.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
            Wat betreft de Hoge Brug: persoonlijk vind ik het een mooi ontwerp. De boog en de hoogte dan. Als je op de Servaasbrug staat, valt de Kennedybrug eigenlijk weg achter de Hoge Brug, één storend element in de Maasvallei minder. Over de trappenpartijen aan weerszijden laat ik me maar niet uit.
            Ik heb mij laten vertellen dat dit "langzame traptreden" zijn. Ik kan met een stap twee treden tegelijk nemen, maar ja dat is niet iedereen gegeven.
            Kompleminte

            Toller

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
              Mooie reportage van Stefan Jansen van twaalf jaar projecten in de binnenstad.


              Over de trappenpartijen aan weerszijden laat ik me maar niet uit.
              Tandartsen zijn er minder rouwig om.
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking

              Bezig...
              X