Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

NATO Joint Operations Center - commandobunker Cannerberg - 4/371

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Dat D Y zal wel day zijn!
    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

    Opmerking


    • #32
      Ik kon alleen een link met Egypte vinden op die dag.
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #33
        En iets met Edward Heath!
        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
          En iets met Edward Heath!
          Weet je nog iets meer in welke context deze meneer werd genoemd?
          Fallor ergo sum

          Opmerking


          • #35
            Een betere foto
            Bestanden bijvoegen
            Kompleminte

            Toller

            Opmerking


            • #36
              De woordspeling in de mergel is erg summier/vaag.
              Gaat het over een persoon, een ding, een benaming van iets; bv. een grote oefening, etc.

              Waar staan de letters D en Y voor?
              Alle te lezen letters zijn overduidelijk aanwezig, hoogstwaarschijnlijk ontbreekt er geen letter, maw. er zal géén klinker tussen hebben gestaan.
              Betreft het een initiaal, 'koude oorlog geheimtaal' , etc.
              Wat ik zie is dat de D wel mooi gecentreerd staat boven 28.2 en de Y staat netjes boven het jaartal, wellicht Date en Year.
              Deze 2 letters staan ook onder het woord Ascension, als ze aan dit woord zouden toebehoren, waren deze wel erachter geschreven.

              <tekstdeel door mij (Sjefke) verwijderd, dit was niet relevant>

              Het kan de codenaam en datum zijn een grootschalige oefening of de start/beëindiging van een samenwerking.

              Zelf heb ik het vermoeden dat de oplossing veel meer voor de hand moet liggen, daar direct links van de inscriptie een (mooie) tekening staat en de overige mergelblokken niet zijn voorzien van inscripties/tekeningen.

              Door de inscriptie in combinatie met de tekening samen te voegen denk ik zelf meer richting 'het in de lucht gaan' of juist het opheffen van de toenmalige 'Radio Relay' binnen ATAF, om in een andere vorm verder te gaan.
              Last edited by Sjefke; 16 april 2013, 20:12.
              Logic will get you from A to Z,
              Imagination will get you everywhere !

              Opmerking


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Sjefke Bekijk bericht
                Door de inscriptie in combinatie met de tekening samen te voegen denk ik zelf meer richting 'het in de lucht gaan' of juist het opheffen van de toenmalige 'Radio Relay' binnen ATAF, om in een andere vorm verder te gaan.
                Dit lijkt me ook de meest logische conclusie. Helaas is verder informatie hierover niet te vinden op internet, zeker nog steeds top secret.
                Fallor ergo sum

                Opmerking


                • #38
                  ASCENSION D Y heeft een ontbrekende letter.


                  Het betekent letterlijk Hemelvaartsdag. Derhalve denk ik dat de letters D en Y gecompleteerd moeten worden met de A.


                  Maar Hemelvaart in Februari? Je hebt Maria ten Hemelopnemeing op 15 augustus, Hemelvaartsdag, en verder geen enkele christelijke feestdag waarin het begrip Hemelvaart ter sprake komt.


                  Dan moet de woordspeling slaan op het in de lucht gaan van een (verbindings-)systeem.
                  Last edited by Haas; 15 april 2013, 17:09.
                  I am not a complete idiot. Some parts are missing

                  Opmerking


                  • #39
                    Ik denk ook dat men niet verder moet kijken dan een gebeurtenis die direct met de nato-grot te maken heeft. Een goede mogelijkheid is inderdaad het in gebruik nemen van een (nieuwe) radio relay. De vier vlaggen zijn in ieder geval van de vier actieve leden, echter het embleem is niet van de 2ataf. Het symbool met de vier windstreken (kom even niet op de precieze naam van dit symbool) kan staan voor alle windstreken en de twee 'bliksemschichten' staan voor de radiografische golven van de radio relay.



                    Op onderstaande link staan foto's die gemaakt zijn voor de grote schoonmaak.
                    http://www.troglocaris.com/verslag_joc.htm

                    Opmerking


                    • #40
                      2 Ataf

                      De term '2ataf' zei mij niets, dus een beetje gegoogeld. Het blijkt '2[spatie]ATAF' te zijn: Second Allied Tactical Airforce. Op bijgaande website onder meer een indringend verhaal vanaf de zijlijn.

                      Opmerking


                      • #41
                        Ascension

                        Dit heeft in ieder geval niets met hemelvaartsdag te maken, die viel in 1974 op 23 mei.

                        In die muren zijn wel meer boodschappen achtergelaten door mensen die daar gewerkt hebben. Ik twijfel daarom of er wel een of andere diepe boodschap achter zit.

                        De RAF (onderdeel van ATAF) had ook een basis op het eiland Ascension. Is iemand met de initialen D Y op 28 februari 1974 vertrokken naar Ascension?

                        Opmerking


                        • #42
                          Hierbij de plattegrond waar Rubke naar vroeg. Wie nog een beter bruikbare heeft: be my guest.
                          Bestanden bijvoegen
                          I am not a complete idiot. Some parts are missing

                          Opmerking


                          • #43
                            Defensie overhandigt ‘geheime’ NAVO-bunker



                            bron: http://www.mergelgrotten.com/defensi...er-maastricht/
                            Fallor ergo sum

                            Opmerking


                            • #44
                              Ondergrondse geheugen van een waanzinnige wedloop

                              Vanuit een grottenstelsel bij Maastricht bewaakte de Navo jarenlang het luchtruim boven Europa. Oud-medewerkers willen de spionagetechnologie bewaren en zijn aan het verzamelen geslagen. Zondag besteden de radioprogramma´s OVT en Vroege Vogels aandacht aan het ondergrondse mergelgrottenstelsel. Sync.nl zet alvast wat feiten op een rij.
                              Lees meer op : http://sync.nl/ondergrondse-geheugen...innige-wedloop

                              vroege vogels docu : http://www.geschiedenis24.nl/nieuws/...et-geluid.html

                              war room in de mergel(radio): http://www.radio1.nl/items/52832-war-room-in-de-mergel

                              Het asbestschandaal van de Cannerberg (SP): http://www.sp.nl/nieuws/tribune/9703/cannerbg.stm
                              Last edited by Rubke; 16 april 2013, 20:47.
                              Fallor ergo sum

                              Opmerking


                              • #45
                                Om een datum weer te geven, kan men volstaan met de cijfers. Nu ik de afbeelding nog eens terugzie, is ook heel duidelijk te zien dat er niet per ongeluk een A is vervaagd. Wellicht is die vergeten of nooit geplaatst.


                                Interessanter is de afbeelding met de ster.

                                Jos Notermans vroeg of iemand iets bijzonders opviel aan die afbeelding. Ik stond een meter bij hem vandaan, en gaf aan dat mij opviel dat in de afbeeling de amerikaanse vlag ontbreekt. Dat was het antwoord waar hij naar zocht.


                                Zou die datum een breekpunt aangeven? Ook hier kom ik niet echt verder mee.
                                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X