Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadhuis Maastricht

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Stadhuis Maastricht

    Schitterend, een verzoekje?"
    Laat ook wat foto's zien van de ramen van het stadhuis. De gebrandschilderde voorstellingen.
    Herman.

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Herman Bekijk bericht
      Schitterend, een verzoekje?"
      Laat ook wat foto's zien van de ramen van het stadhuis. De gebrandschilderde voorstellingen.
      Herman.
      Dit is een erg mooie fotoreeks.
      Wat de gebrandschilderde ramen betreft. De ramen van de oud-wethouders op de Prinsen(?)kamer waren twee jaar geleden toen ik ze tijdens het Genealogisch congres in september 1912 bekeek nogal door elkaar gehusseld. De biervaten die bij onze familie horen waren onder vreemden geplaatst en ons werd onder meer een wapen Paulussen toebedacht, mooi wapen overigens.
      Boed

      Opmerking


      • #33
        De ramen van het stadhuis.

        De ramen van het stadhuis kunnen jullie bewonderen via http://www.glasmalerei-ev.de/pages/b2235/b2235.shtml

        Opmerking


        • #34
          Leuke verzameling glas (en externe site).
          Een beetje jammer dat de fotograaf geen scherptediepte manipuleren gebruikt heeft.


          Het fotograferen van 't stadhuis is inmiddels lastiger geworden dan vroeger, je moet al een hoge ladder op de rug meenemen om over de vis en groenten kramen weg te kunnen kijken...
          Dat vind ik toch wel jammer. Destijds kon je 's avonds en heel vroeg 's ochtends zonder obstructies het stadhuis van alle kanten in de zoeker krijgen.
          (mensen wennen snel aan eigenlijk storende elementen op een beroemd plein en die viezigheid van alle vreetpaleizen erom heen)
          grumpy old man salutes
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • #35
            Rondleiding Stadhuis Maastricht (2).

            Ceremoniƫle zwaarden, (glas)beschilderingen, balusters, diverse voorwerpen, dessus-de-portes, torenuurwerk, een ondergrondse personeelstunnel en nog andere zaken passeren de revue.
            De vaart zit er in; je kunt de reeks stoppen om de afzonderlijke foto's goed te bekijken uiteraard.

            [ame]http://www.youtube.com/watch?v=xS-DkpDHaOM[/ame]

            Opmerking


            • #36
              P.s. noteer "de dubbelen". Kan van pas komen later dit jaar ...

              Opmerking


              • #37
                Dit is een heel mooie reeks foto's van 'ons' stadhuis. Mijn bewondering voor de samenstellers.
                Boed

                Opmerking


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                  P.s. noteer "de dubbelen". Kan van pas komen later dit jaar ...
                  En de omissies, er ontbreken wethouders met hun wapen of embleem.
                  En dat de dictator Napoleon in vier richtingen, ja zelfs zijn holle achterkant, getoond wordt lijkt mij te overdadig.
                  Boed

                  Opmerking

                  Bezig...
                  X