Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Winnaars Betonprijs Vitaal Beton bekend

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Winnaars Betonprijs Vitaal Beton bekend



    Welszijnscluster De Spil, Eindhoven

    Vandaag zijn de winnaars bekend gemaakt van de Betonprijs Vitaal Beton. De prijzen zijn uitgereikt in de categorieën, Renovatie, Restauratie, Reparatie en in 'Growing old gracefully', een constructie die de tand des tijds glorieus heeft doorstaan.


    Uit de 61 inzendingen zijn als winnaar geselecteerd:
    - Renovatie: Welszijnscluster De Spil, Eindhoven
    - Restauratie: Landgoed Zonnestraal, Hilversum Karenhuis, Alkmaar
    - Reparatie: Seinhuis Post T, Maastricht
    - Growing old Gracefully: Koepelkerk, Maastricht

    Jury

    De jury van de Betonprijs Vitaal Beton bestaat uit: Cees Kleinman (voorzitter), TU Eindhoven, Toine van Casteren, Directeur B|A|S Research & Technology, Jo Coenen, Jo Coenen Architects & Urbanists, Anton Koomen , Partner Provast, Raphaël Steenbergen , TNO Bouw en Ondergrond, voorzitter Youcon, Anja Vissers , Architectenburo Anja Vissers, Jos van Vreeswijk , Beeldend Kunstenaar, Bart van der Woerd, voorzitter VBR Frens Pries (secretaris), directeur Betonvereniging.


    De winnaars in beeld | 4 foto's

    Bron: http://www.dearchitect.nl/nieuws/201...12-bekend.html

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    - Reparatie: Seinhuis Post T, Maastricht
    - Growing old Gracefully: Koepelkerk, Maastricht
    Die laatste vind ik wel mooi: niks aan doen, gewoon prettig oud laten worden (geldt ook voor mensen )
    Van het seinhuis wist ik niet dat het gerestaureerd/gerepareerd is. Ik geloof dat Paul Tieman daar een tijd zijn atelier heeft gehad.

    Opmerking


    • #3
      oud post T in Maastricht

      Ha! Na een heeeeel lange tijd maar weer eens op het forum kijken. Tegenwoordig zet ik veel op Facebook. (is er niet op de een of andere manier een koppeling te maken??) Maar even dat seinhuis: Van 1995 tot 1998 had ik daar mijn atelier. Toen werd ik slachtoffer van de opzegclausule die op mijn aandrang in het 10-jarig huurcontract was gezet: het werd opgezegd omdat NS van het gebouw af wilde, en dat zit een kenner van zo'n gebouw natuurlijk héél vervelend in de weg... Ik heb toen ik het gebouw gebruikte de letters Post T opgehaald. Die zijn bij de restauratie weer netjes teruggezet. De T staat overigens niet voor de eerste letter van mijn achternaam maar voor 'treindienstleiding'.

      Opmerking

      Bezig...
      X