Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

NATO Joint Operations Center - commandobunker Cannerberg - 4/371

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #76
    Daanke

    Opmerking


    • #77
      Om aan te tonen op welke wijze mensen in fora, foto's en artikelen plaatsen, heb ik aan de hand van onderstaande postings de zaak eens uitgeplozen en op een rij gezet.

      In posting 2 van dit draadje plaatst Equinox een artikel van de site van www.dichtbij.nl over de Cannerberg. Het artikel wordt opgefleurd met een digitale foto van de toegang tot het gangenstelsel schitterend.
      In posting 77, maar dan van Markie, tref ik dezelfde digitale foto aan, maar nu met een hogere resolutie, die op zijn beurt afkomstig is van de site van www.boekje-pienter.nl . Markie maakt hier namelijk een verwijzing naar.
      Vreemde zaak, wie heeft nu van wie gekopieerd? Of kunnen we stellen, dat Equinox / Markie de maker van de foto en tevens de beheerder of medebeheerder van de site van www.boekje-pienter.nl is/zijn? Als deze bewering klopt dan heeft www.dichtbij.nl de digitale foto van Equinox en/of Markie gekopieerd.
      Het is dus erg belangrijk altijd de bron te weten waar een foto vandaan komt, dit om juridische haarkloverijen van klagers uit te sluiten.
      Kompleminte

      Toller

      Opmerking


      • #78
        Rondleidingen in de Cannerberg.

        Armand Rameckers van Stichting Limburgs Landschap over rondleidingen in de Cannerberg:

        http://www.l1.nl/audio/cannerberg-gi...rs-19-okt-2013

        Opmerking


        • #79
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton
          Is het niet simpeler om vast te stellen of deze twee namen een en de zelfde persoon zijn.
          Of is dat te moeilijk.???

          Hint (Auto brug// verkeersburg)
          tweede hint (tongerseplein)
          Nee Ton, moderators moet je niet trachten te sturen.
          Publiekelijk worden dit soort zaken niet afgehandeld.

          Opmerking


          • #80
            PTT zendmast Wolder

            Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
            Offtopic vraag: Weet iemand wanneer de zendtoren van Daalhof is gebouwd? Aangezien deze een belangrijke functie had bij dit complex.
            De vroegste vermelding die ik in de KB Krantenbank kon vinden was 1964. Men heeft het dan over de PTT-zendtoren ten westen van Maastricht, in Wolder. Tegenwoordig zouden we het hebben over Mariaberg.

            Opmerking


            • #81
              Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
              De vroegste vermelding die ik in de KB Krantenbank kon vinden was 1964. Men heeft het dan over de PTT-zendtoren ten westen van Maastricht, in Wolder. Tegenwoordig zouden we het hebben over Mariaberg.
              ah dat lijkt te kloppen met dit bericht op http://11vbdbat.nl/verhalen/vnd.html

              PTT toren Maastricht
              Begin januari 1967 kreeg ik plots de opdracht om me te melden bij een verbindingspost aan de Trichterbaan 170 in Maastricht. Ik belde het opgegeven telefoonnummer en kreeg een sergeant Jeuken aan de telefoon. Zij hadden ook een bericht gekregen dat ik me bij hen zou melden.
              De PTT toren in Wolder-Maastricht bleek een verbindingstoren van de PTT te zijn, maar tevens twee NATO verbindingsposten te bevatten.

              volgens wikipedia is hij in 1967 voltooid

              37 TV toren Maastricht 149,5 m 1967 Maastricht
              Fallor ergo sum

              Opmerking


              • #82
                L-band ataf levert via google http://en.wikipedia.org/wiki/L_band
                eigenlijk zo geheim dat er maar weinig over te vinden is wat de NATO ermee uitspookte, behalve communicatie

                UHF, reflectie via de luchtlagen en herkennen van verstoringen in die reflecties (early warning)
                alsook missile guidance (telemetrie = besturing van eigen raketten)

                Maar misschien wel relevant gezien de luisterposten + stuur centrales die overal over europa verdeeld werden tijdens de koude oorlog.

                goed verstopt en beschut.

                een netwerk dat een onderdeel was van een "shield of early warning devices" tegen de dreigende kernbom aanval.

                dat behoeft echter nader onderzoek...
                (bovendien staat MO nu ook bekend bij langley USA )
                ik ben verguisd

                Opmerking


                • #83
                  foto`s

                  hoi ik heb van 1969-1974 als scars operator gewerkt heb geen foto`s van mijn werkplek heeft iemand tips hoe ik aan eventuele foto`s kom alvast bedankt grts karel.(werkplek was dicht bij joc)

                  Opmerking


                  • #84
                    Oorspronkelijk geplaatst door Yannick Bekijk bericht
                    Het was een zeer interessante rondleiding!

                    Tijdens de rondleiding in de nato grot, in de grote commandoruimte, werd vertelt dat er ook een overzichtje was gemaakt met mogelijke nucleaire doelen in Nederland. Hierbij dit overzicht.
                    Ik zal eens kijken, heb vorig jaar ergens een kaart Van de Poolse krijgsmacht gezien en die zag er heel anders uit dan deze. Daar lag het zwaartepunt in midden Nederland. *zoekt de kaart opt*

                    De http://vorige.nrc.nl/multimedia/dyna...n_o_82586a.jpg
                    Trust me, I know what I am doing

                    Opmerking


                    • #85
                      Het geheime verleden van de Cannerberg.

                      Het geheime verleden van de Cannerberg. Bron: uitzending gemist EenVandaag 26 september 2013 vanaf 17:50.

                      http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1367947

                      Opmerking


                      • #86
                        interessant, natuurlijk wel weinig nieuws te zien behalve de kapper dan
                        Fallor ergo sum

                        Opmerking

                        Bezig...
                        X