Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kommiezen en Grenskantoren

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Harm
    replied
    Goedenmiddag

    Ik heb belangstelling in foto's van douanewerk en met name in de jaren 1948/ 1957 in de regio zuid Limburg , mijn vader heeft namelijk in die periode daar dienst gedaan

    Met vriendelijke groet
    H.Snippe

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Alle beetjes helpen: hartelijk dank!

    Leave a comment:


  • Paul Vrijens
    replied
    Dit is wel een heel late reactie: de onbekende eerste van links is douanier van Neercanne Ad Bastiaanse

    Leave a comment:


  • denie
    replied
    Update postings #1 en #3 van dit draadje

    De postings #1 en #3 van dit draadje zijn nu meer dan 3 jaar oud.
    Het is me gelukt om in die afgelopen jaren nog wat meer namen van grenskommiezen op de foto te achterhalen.
    Deze foto is rond 23 november 1945 gemaakt tijdens de laatste Neercanne-dienst van dienstgeleider Hoogma; hij werd overgeplaatst.
    Collega’s kwamen afscheid van hem nemen en er werd een foto gemaakt. Zeer waarschijnlijk waren daar ook een of meer collega’s van grenskantoor Smeermaas bij.
    Ik zoek nu nog de namen van 2 kommiezen, op deze foto:

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door denie Bekijk bericht
    Gezellig douane-plaatje in posting #67, Breur!
    Dank!!

    we zien hier het uniform van de douanier, dat de douane-"battle-dress" van 1947 opvolgde.

    ik schat in dat deze foto ergens in de 50-jaren is genomen.
    weet jij de preciezere datum, Breur?
    en de naam van de grenskommies?

    de kerstbomen werden uit België geïmporteerd?
    Ik vond deze foto nog in een mapje, verder zonder gegevens. De kerstbomen waren waarschijnlijk goedkoper in België en accijnsvrij.

    Leave a comment:


  • denie
    replied
    douane Smeermaas

    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    Brusselseweg (Smeermaas) omtrent Kerst.
    Gezellig douane-plaatje in posting #67, Breur!
    Dank!!

    we zien hier het uniform van de douanier, dat de douane-"battle-dress" van 1947 opvolgde.

    ik schat in dat deze foto ergens in de 50-jaren is genomen.
    weet jij de preciezere datum, Breur?
    en de naam van de grenskommies?

    de kerstbomen werden uit België geïmporteerd?

    Leave a comment:


  • Mulder
    replied
    Bedankt voor je reactie.

    Foto geregeld via Dropbox.

    Leave a comment:


  • denie
    replied
    douanekantoor St. Pieter

    Oorspronkelijk geplaatst door Mulder Bekijk bericht
    OK bedankt voor nu. Het zal welweer even duren voor dat ik in de gelegenheid ben een keertje naar Maastricht te komen. Wellicht dat ik daar een keertje ga kijken.
    Welkom in dit draadje, Mulder, en hartelijk dank voor de zwart/wit foto van het grenskantoor St.Pieter, in posting #70 van dit draadje!
    Kende ik nog niet....

    Al snuffelend zie ik, dat deze z/w foto ook in de Beeldbank van het RHCL zit.

    (Wellicht ken je die Beeldbank van het RHCL al? Indien niet: ga naar de RHCL-site, klik links op "Onderzoek" en vervolgens op "Beeldbank (vernieuwd)".
    dan op "Zoeken in de HCL Beeldbank" klikken en op "douane" zoeken)

    Zoeken op "pietersberg" levert 110 hits op.

    Ik heb wel eens bij de RHCL-balie gevraagd om inzage van een foto, waarvan ik wist dat die bestond, en die ik kon omschrijven, maar die (nog) niet in de beeldbank zat.
    binnen een paar minuten had ik die foto in handen; prima geregeld daar en ik kan je aanbevelen toch 'n keer naar die balie te gaan!

    PS hoe heb jij die foto's uit posting #70 zo mooi en zo groot op MO gekregen? via ImageShack?? maar dan moet je toch betalen?

    Leave a comment:


  • Mulder
    replied
    OK bedankt voor nu. Het zal welweer even duren voor dat ik in de gelegenheid ben een keertje naar Maastricht te komen. Wellicht dat ik daar een keertje ga kijken.

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Misschien, maar dan moet ik diep gaan graven in de kelder, en daar heb ik nu geen tijd voor. Je zou het eens kunnen proberen bij het RHCL (Pieterstraat 7) ,misschien meer speciaal de GAM-collectie.

    Leave a comment:


  • Mulder
    replied
    @Clio, Weet jij of er nog andere foto's van zijn?

    Leave a comment:


  • Mulder
    replied
    In dit geval gaat het mij om dit kantoor.

    Op deze plek hebben verschillende gebouwen gestaan. Van de meeste heb ik wel foto's. Maar foto's van dit gebouw zijn volgens mij zeldzaam.

    Verder ben ik geinteresserd in alles wat met de pietersberg te maken heeft.

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Douanekantoor Petit Lanaye / Ternaaien

    Ik vroeg mij af welk kantoor je bedoelde, op welke locatie. Op basis van je foto's zoek je naar het kantoor voor het wegverkeer, tegen de berg aan.

    Maar er was ook een douanekantoor voor het scheepvaartverkeer, vandaar mijn vraag.

    En ben je alleen geïnteresseerd in de meer recente periode, of ook in foto's uit de tijd van het Kanaal Luik-Maastricht?

    Leave a comment:


  • Mulder
    replied
    Als je dat zo zegt klink het of je er een heleboel van hebt...

    De eerste foto is eerder in dit topic geplaatst.



    Leave a comment:


  • Mulder
    replied
    Ik heb even een vraag voor jullie over het douanekantoor dat op de grens heeft gestaan tussen st Pieter en Klein-Ternaaien. Ik bedoel dan het gebouw uit de jaren 60. Is er iemand die hier nog andere foto's van heeft? Ik heb het idee dat deze zeer zeldzaam zijn.
    Ik heb er nu twee foto's van gezien maar ben opzoek naar ander.

    Ik hoor het graag van jullie.

    Leave a comment:

Bezig...
X