Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Pokémon in Maastricht

Sluiten
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Pokémon in Maastricht

Een week geleden had ik niet verwacht dat er van mijn hand ooit een posting op MestreechOnline zou verschijnen over Pokémons.
    In één week kan echter veel veranderen. In één week is Pokémon Go, hoewel nog niet in Nederland officieel verkrijgbaar, het meest gedownload spel aller tijde.
    Pokémon Go is momenteel DE nieuwe rage onder de jeugd en - ik vrees - van een groot aantal volwassenen.
    Weet je nog niet waarover ik het nu heb, kijk dan HIER voor de wikipedia-uitleg.

In Maastricht kom je blijkbaar overal Pokémons tegen.
    L1 wijdde gisteren, woensdag 13 juli 2016, zelfs een heel nieuws item aan jongeren die in het Maastrichtse Stadspark op zoek waren naar Pokémons.
    Er werden zo waar Pokémons gesignaleerd en gevonden in ons Stadspark.
    Het kan verkeren. Ooit zette D’Artagnan zijn (laatste) voetstappen in ons huidige Stadspark en nu lopen er (Japanse) Pokémons rond.

Het is aannemelijk dat wij MO’ers een beetje verstoken blijven van het laatste Pokémonnieuws in Maastricht.
    Velen van ons beschikken wellicht nog niet eens over een smartphone geschikt voor het spelen van Pokémon Go, laat staan dat wij - op voorhand - geïnteresseerd zijn in het wel en wee van Pokémon (in Maastricht).

Maar misschien moeten wij als MO met de tijd meegaan.
    Dus mocht een MO’er een Pokémon signaleren of vangen in Maastricht, hij kan op MO zijn verslag kwijt.

MestreechOnline gaat met zijn tijd mee.......
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Ik geloof dat het meervoud van Pokémon Pokémon is, zonder S; Zoiets als het Engelse 'sheep' (1 schaap) en 'sheep' (meerdere schapen). Als we dan toch met de tijd mee moeten...

Opmerking

Hoe je het ook schrijft... de eerste die een Pokémon uit mijn BH denk te kunnen vissen, krijgt een watsj. De "Bananenbokser" toverde een aantal van deze snertfiguren uit zijn voorraad op de vrijdagmarkt.
      De leefs mer eine kier .

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers
        Ik geloof dat het meervoud van Pokémon Pokémon is, zonder S; Zoiets als het Engelse 'sheep' (1 schaap) en 'sheep' (meerdere schapen). Als we dan toch met de tijd mee moeten...
        Het zou héél goed kunnen dat het meervoud van Pokémon inderdaad Pokémon is!
        Ik moet echter bekennen dat dit stukje grammatica mij te boven gaat.
        Ik zie inderdaad dat op WIKIPEDIA gesproken wordt over Pokémon-wezens en niet over "Pokémons".
        Daar staat echter tegenover dat de zgn. mainstreammedia in haar artikelen wel schrijft over Pokémons.

Wie had ooit gedacht dat we hier over de (grammaticale regels) van Pokémon zouden schrijven......
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

per toeval werd ik door collega's er op gewezen wat die gekte is en ben eens gaan kijken
          het koste ons ook tijd in ons bureau daar sommige dat mobieltje aan hebben

een leuk concept maar ook gevaarlijk daar we nu weten dat mensen gewoon weg automatisch te sturen zijn via hun app op de smartphone
          retrospectief zou je compassie met die mensen moeten hebben, maar het is een probleem als die wezens een echte, reeele verkeersader kruisen
          doden en gewonden zijn al bekend

wat virtueel en reeel op elkaar treft beseft het spelend kind niet (nog niet)

iets te oud voor re-educatie
          iets te jong voor afschrijving
          m.a.w. stoere Maastrichtenaar in buitendienst

Opmerking

Bezig...
          X