Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Het voormalige Internaat Huize St. Joseph te Heer

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Het voormalige Internaat Huize St. Joseph te Heer



    Op de homepage V.O.L.H. wordt de geschiedenis van het voormalige internaat Huize St. Joseph te Heer behandeld.

    Het tijdschrift "De Berggalm" beschrijft de dagelijkse gang van zaken uit de periode 1936-1970.
    Het blad werd wereldwijd verstuurd naar missionarissen van de congregatie s.c.j. in de missie en naar oud bewoners die als soldaten hun plicht in de "Oost" deden.

    De Joepel is een tijdschrift wat is uitgegeven in de periode 1979-1999. Dit tijdschrift heeft minder historische waarde omdat de nadruk meer op het personeel ligt.

    De Berggalm staat geheel in tekst on-line, geregistreerde bezoeker kunnen de optie "zoeken" gebruiken.
    De Joepel staat in PDF bestanden ter beschikking, zoeken in dit tijdschrift is niet mogelijk.

    Vereniging Oud Leerlingen Huize St. Joseph (VOLH)
    Last edited by Pier; 5 september 2018, 20:33.

  • #2
    De homepage VOLH heb ik in 2016 offline gehaald.
    Ca.8000 afbeeldingen en ca.18000 bladzijdes tekst in digitale vorm heb ik overgedragen aan het museum, met de mededeling die de komende 30 jaar niet openbaar te maken.
    Informatie over oud bewoners kan en wil ik niet meer verstrekken.

    Zo nu en dan krijg ik aanvragen van familieleden van oud bewoners.
    Aan deze aanvragen heb ik zelden en dan nog in uitzonderlijke gevallen gehoor gegeven.
    Als oud bewoners zelfs op latere leeftijd nog over hun verblijf op het internaat zwijgen, ben ik van mening dat familieleden, eventueel zonder medeweten van de oud bewoner, na een scheiding of na hun overlijden dit moeten respecteren.

    Eduard Roest
    Eigenaar http://www.volh.nl

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        In Juli 2019 heb ik mijn gehele collectie overgedragen aan het Regionaal Historisch Centrum Limburg. Een schenkingsovereenkomst is getekend.
        Daarin staat dat de digitale kopieen van historische fotoalbums binnen het RHCL mogen worden ingezien.
        Het tijdschriften "De berggalm"
        en de Joepel welke ook op de afgespekte homepage www.volh.nl te zien zijn kunnen worden ingezien bij het RHCL.
        Een groot deel van recentere afbeeldingen blijven tot 2066 besloten.
        Mocht zich iemand in de geschiedenis van Huize St. Joseph op de Heerderberg interesseren ben ik bereid te helpen.
        Last edited by Joepeling; 4 december 2019, 03:45.

        Opmerking


        • #5
          Mooi als leesvoer!
          ik ben verguisd

          Opmerking

          Bezig...
          X