Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Winkelcentrum Brusselse Poort

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Winkelcentrum

    Ik zou anders eens kontakt opnemen met de buurtvereniging (dhr. Tempelaar). Ihk van het verleggen van de Noorderbrug meen ik schetsen te hebben gezien van de nieuwe situatie rond het winkelcentrum. Mijn focus lag bij een ander deel van het plan, dus ik weet niet hoe gedetailleerd e.e.a. was/is.
    Groet Jean d'n 1ste

    Opmerking


    • #32
      Het enige ''zichtbare'' in de plannen, is het hekwerk dat sinds enkele weken geplaatst is op de plek waar voorheen het GAK-kantoor stond. Overigens heeft dat hekwerk nu een dubbele functie. Behalve als mogelijke voorbode voor de aanstaande bouw, worden ook automoblisten geweerd die te beroerd zijn 50 cent tot 2 euro te betalen voor een parkeerplaats.

      De illegaal geparkeerde auto's zorgden regelmatig voor ergernis bij de omwonenden. Niet in het minst omdat hierdoor ook ongewenst volk werd aangetrokken.
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Jean 1ste Bekijk bericht
        Ik zou anders eens kontakt opnemen met de buurtvereniging (dhr. Tempelaar). Ihk van het verleggen van de Noorderbrug meen ik schetsen te hebben gezien van de nieuwe situatie rond het winkelcentrum. Mijn focus lag bij een ander deel van het plan, dus ik weet niet hoe gedetailleerd e.e.a. was/is.
        Bedankt. Ik kan me echter niet voorstellen dat WC Brupo onderdeel is van het plan Noorderbrug.

        Ik kan me wel voorstellen dat er gekeken wordt/is naar de verkeersstromen richting Brusselse poort (=de wijk)/Malberg/Caberg/Pottenberg en verkeersdruk op de Via Regia/Cabergerweg/Brusselsweg maar een dusdanige wijziging ivm bouwplan bij Winkelcentrum Brupo zal hier los van staan (of wordt dit verweven met evt detailhandel Belvedere)?

        Het is erg stil omtrent een eventuele datum van start bouw bij Brupo maar de hekken die Haas gezien heeft zijn wellicht een goed teken.

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
          Bedankt. Ik kan me echter niet voorstellen dat WC Brupo onderdeel is van het plan Noorderbrug.

          Ik kan me wel voorstellen dat er gekeken wordt/is naar de verkeersstromen richting Brusselse poort (=de wijk)/Malberg/Caberg/Pottenberg en verkeersdruk op de Via Regia/Cabergerweg/Brusselsweg maar een dusdanige wijziging ivm bouwplan bij Winkelcentrum Brupo zal hier los van staan (of wordt dit verweven met evt detailhandel Belvedere)?

          Het is erg stil omtrent een eventuele datum van start bouw bij Brupo maar de hekken die Haas gezien heeft zijn wellicht een goed teken.
          Okee. Ik dacht dat dhr Tempelaar eind vorig jaar kontakt heeft gehad met de gemeente hierover....
          Groet Jean d'n 1ste

          Opmerking


          • #35
            Toeval?

            http://www.dichtbij.nl/maastricht/re...lse-poort.aspx

            Opmerking


            • #36
              Ik zat vorige week op een van de terrassen binnen het Winkelcentrum, ik sprak heel even met iemand van het management die daar ook een hapje zat te eten.

              Ik kon het niet nalaten om te vragen naar de stand van zaken, wanneer de eerste schop de grond in zou gaan.


              Als antwoord kreeg ik te horen: ''Onbekend, nog niets over bekend, ALS de plannen al doorgaan....."


              Zou me dat een scoop zijn: eerst die festiviteiten, dan het ontvouwen van de moderniseringsplannen, en dan het nieuws dat de hele verbouwing van de baan zou zijn.

              Enigszns in de lijn van de huidige economische malaise is het natuurlijk wel, als het klopt.
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #37
                Wel grappig dan: ik hoorde vorige week iets over het mogelijk schrappen van de verbouw-plannen, staat er vandaag in de krant dat de schop alsnog de grond in gaat, zij het: volgend jaar pas.


                Zouden de projekt-ontwikkelaars stiekem hier hebben zitten meelezen?
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #38
                  Het management van de winkels of een winkel (HUURDER) is toch wel iets anders dan het management van dat onroerend goed complex Brusselse Poort (EIGENAAR).

                  Die houden elkander echt niet op de hoogte van wat gaat komen.

                  En daarom spreek ik nu een glazenbol waarzegging uit; er gebeurd voorlopig helemaal niets.
                  Alleszins omdat er een impasse is, de economie, de gemeente, de buurtcomités.
                  Geen van de spelers heeft nog de moed nog de visie!

                  Mag ik een analyse geven van wat ik gedurende 4 jaar gezien heb?
                  -het parkeren is voor die grote golf auto afhankelijken een drama
                  -de bevoorrading is een doorn in het oog van omwonenden wegens de geluid-overlast
                  -de entree's moesten toegankelijker gemaakt worden (ja enkele rvan zijn gewoon een zoekplaatje en sommigen zijn altijd gesloten ~ AH monopolie ~)
                  -de winkelwagentjes zouden kleiner kunnen, makkelijker toegankelijk en inpaktafels zouden erg wenselijk zijn.
                  -de extra reclame is weggegooid geld daar er twee meter naast de winkels van franchisers alles zichtbaar is uitgestald

                  Alleszins marcheert de Brusselse Poort best wel hoor, enkel een paar zaken liggen ongunstig en in het duister / donker weggestoken en er zijn iets teveel soortgelijke winkels.

                  Licht en lucht ontbreekt in het winkelcentrum. > de black boxes van zogenaamde ontwikkelaars en eigenaar.
                  En een heldere aanvoer/afvoer en parkeer optie ontbreekt. > de gemeente is handen en voeten gebonden inzake grondbezit en kosten betreffende aanpassingen
                  De straatwegen om de Brusselse poort hebben overmatig last van congestie. > de buurtcomités of bewoner kan zijn klacht nergens poneren en/of vatbaar maken.

                  Stroomlijnen en infrastructuur is het eerste dat men samen zou moeten aanpakken.
                  Vooral omdat een beter winkelcentrum ook nog meer bezoekers zal / zou trekken dus vergeet je de infrastructuur en neemt niet die kosten om dat waar te maken komt er niets van terecht.

                  Maar de via regia is wel al een slagader die gedotterd moet worden of men maakt bypasses.
                  mvg Antonius
                  ik ben verguisd

                  Opmerking


                  • #39
                    Uitbreiding Brusselsepoort met 3de supermarkt

                    Gisteren, donderdag 22 december 2022, is er een RIB (RaadsInformatieBrief), no.2022.18410, verstuurd door het college van B&W.
                    Zie HIER.

                    Kern van deze RIB is dat de eigenaar van het winkelcentrum Brusselse Poort wil uitbreiden om het aanbod compleet te maken op het gebied van vers en non-food. Winkelcentrum de Brusselsepoort wordt (waarschijnlijk) uitgebreid met een 3de supermarkt.
                    Deze supermarkt zou een discounter zijn. Ik denk dus dat we moeten denken aan de Aldi, dan wel de Lidl.
                    Maar een naam van de derde supermarkt wordt in het RIB niet genoemd!

                    Na een (onafhankelijk) onderzoek zou naar verwachting deze uitbreiding geen negatieve gevolgen hebben voor andere supermarkten in Maastricht-West in de vorm van verdringing.
                    Kwalitatief draagt een derde supermarkt bij aan de versterking van de basis van het winkelcentrum.



                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • #40
                      Joeghoe!
                      Spannend weer een uitbreiding.
                      Het is er de laatste weken en vooral nu al sinds dagen stampvol met consumenten.
                      Je mag als omwonende wel iets meer verwachten van de Gemeente om dat ook buiten de kavels en parkeerterreinen in goede banen te leiden.

                      Op het terrein wordt schoongemaakt en opgeruimd behalve dan bij die geprefabriceerde afhaal keukens waar je over pizza's, drankblikjes en sigarettenpeuken struikelt.
                      Maar in de buurt dumpt men afval waar ook ongedierte op af komt. Rent to KILL staat er vaak genoeg met de auto's en de ratten vallen.
                      En ook die grijze afvalzakken die "de Belg" voor die weg gaat met z'n auto nog even snel in de straatgoot dumpt maakt het er niet mooier op.
                      (ik zie het gebeuren dat ik foto's maak van de kentekens en de daders en dan een mes in mijn rug krijg)

                      Maar je vraagt je toch af hoe het zo kon komen, of hoe zich dit winkelcentrum heeft ontwikkeld gedurende 40 jaar. Ik had er al vragen over gesteld.

                      Tot nog toe is winkelen een heel ontspannend moment voor de Pensionado's en een gestrest moment voor de drukke werkende burger met twee of drie banen.
                      Twee of drie kinderen in het sleeptouw hebbende als consument is helemaal winkelstress puur.
                      - 1 Mij ontbreekt de Kerstman en zijn hulp nichten alsook de kinderopvang in dit winkelcentrum.
                      - 2 En flitspalen met een duidelijk niet meer dan 30 kilometer Statement! Ook voor brommers.

                      ik ben verguisd

                      Opmerking

                      Bezig...
                      X