Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

A2 in Wyckerpoort en Koningspark

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • A2 in Wyckerpoort en Koningspark

    In de definitieve versie van het Avenue2-plan wordt aangegeven dat, na ondertunneling van de A2, het tracee bovengronds wordt ingericht met een verkeersluwe 2-baans weg, de 'Parklaan', met de helft minder asfalt, een brede, parkachtige middenberm en statige, afwisselende bebouwing. In Wyckerpoort-Noord worden een groot aantal flats langs de huidige Rooseveltlaan gesloopt. Na herinrichting komt het er volgens de plannenmakers zo uit te zien:


    De toekomstige Parklaan ter hoogte van de Prof Cobbenhagenstraat. Links Wyckerpoort.


    De Parklaan vanuit het noorden gezien. Rechts Wyckerpoort.


    De Parklaan nabij het Koningsplein.

    Hoewel geen integraal onderdeel van het plan, stelt het Avenue2-consortium ook voor om het Koningsplein en Oranjeplein in te richten als park: het Koningspark. Zoals je ziet, zal het er altijd druk en gezellig zijn. Tjongejonge, wat wordt er veel gefietst, gejogd, geskated en geravot in het nieuwe Maastricht









    Bron: www.a2maastricht.nl

  • #2
    Central Park-achtige uitstraling.
    Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
      Hahaha, het ziet er inderdaad uit als 'n heerlijke plek om te wonen, wat 'n gezelligheid, bijna te mooi om waar te zijn !
      Hoezo te mooi om waar te zijn? Kijk nou eens naar al die lege parkeerplaatsen. En al die blije mensen, jonge mensen bovendien. O nee, daar zie ik onder de bomen toch nog twee oudjes met elkaar klessebessen. Eentje uit Wyckerpoort, die ander komt uit Wittevrouwenveld. Ze kennen mekaar nog van vroeger, maar jarenlang was er geen contact mogelijk vanwege die Berlijnse muur, de A2. Maar nu, dankzij Avenue2, hebben ze mekaar weer gevonden. Het leven is goed!
      Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht

      De Parklaan vanuit het noorden gezien. Rechts Wyckerpoort.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
        Waarom krijg ik zo'n vaag vermoeden dat jij aandelen bezit in die handel ?
        Zou ik er zo de draak mee steken als ik er ook maar iets mee te maken had? Nee hoor, ik heb nergens aandelen in.

        Nog een impressie van de toekomstige Parklaan in Wyckerpoort. Dit is het stuk net ietsje noordelijker ten opzichte van de eerste render hierboven. Chez Renee ligt op de hoek Prof. Cobbenhagenstraat/Rooseveltlaan. Mmm, capuccino! En kijk eens, daar staat zowaar één auto geparkeerd, maar nog plek zat

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
          Hoezo te mooi om waar te zijn? Kijk nou eens naar al die lege parkeerplaatsen. En al die blije mensen, jonge mensen bovendien. O nee, daar zie ik onder de bomen toch nog twee oudjes met elkaar klessebessen. Eentje uit Wyckerpoort, die ander komt uit Wittevrouwenveld. Ze kennen mekaar nog van vroeger, maar jarenlang was er geen contact mogelijk vanwege die Berlijnse muur, de A2. Maar nu, dankzij Avenue2, hebben ze mekaar weer gevonden. Het leven is goed!
          Mwaaahahaha!

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht


            En zo te zien komt 'Allo, Allo' naar Maastricht. "Ooohhh Rene!"

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
              Het komt allemaal over alsof het volgend jaar al realiteit is.
              Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
              En zo te zien komt 'Allo, Allo' naar Maastricht. "Ooohhh Rene!"
              Dat is de verdienste van die knappe jongens en meisjes, die dit soort renders maken. Het ziet er allemaal bijna echt uit. Met uitsluitend mooie, jonge, rijke, gezonde, witte mensen (ze zullen niet gauw een familie Krijnen op dat terrasje bij Chez Renee neerzetten, alhoewel die er toch vlakbij wonen/woonden ) en natuurlijk altijd mooi weer!

              Maar voorlopig ziet het er nog zo uit, ook met mooi weer:

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                Zojuist heb ik het fraaie filmpje bekeken, in 2026 als al dit schoons af is, ben ik ( inch'allah) 84 jaar ! Laten we nog maar geen bindende afspraken maken.
                Hè, dank je, Olijfje. Nou zijn we allemaal depressief, nadat we 16 jaar bij onze leeftijd hebben opgeteld... Maar goed, het verschil in leeftijd lijkt in elk geval kleiner naarmate je ouder wordt, vind je niet?
                We gaan gewoon met z'n allen capuccino drinken bij 'Le vieux René'.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                  Dat is de verdienste van die knappe jongens en meisjes, die dit soort renders maken. Het ziet er allemaal bijna echt uit. Met uitsluitend mooie, jonge, rijke, gezonde, witte mensen (ze zullen niet gauw een familie Krijnen op dat terrasje bij Chez Renee neerzetten, alhoewel die er toch vlakbij wonen/woonden ) en natuurlijk altijd mooi weer!
                  Het wordt het ideale 'Wilders Wijkje!'

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                    Zojuist heb ik het fraaie filmpje bekeken, in 2026 als al dit schoons af is, ben ik ( inch'allah) 84 jaar ! Laten we nog maar geen bindende afspraken maken.
                    Zou dit bankje het wel zo lang uithouden ?
                    Bestanden bijvoegen

                    Opmerking


                    • #11
                      Koningspark

                      Bij die plannen om het Koningsplein en Oranjeplein samen te smeden tot één park hoort nog een aspect: uit de ontwerptekeningen blijkt dat men het noord-zuidverkeer vanaf de Parklaan/Rooseveltlaan óm het Koningspark heen wil leiden. Groot nadeel hiervan is dat het noord-zuidverkeer moet omrijden en dat de bewoners van de fraaie panden aan de westzijde van het Koningsplein en Oranjeplein meer verkeer voor hun deur krijgen. Voordeel is dat je vanaf de parkachtige middenberm van de Parklaan zó het nieuwe Koningspark inwandelt of fietst, zonder een verkeersweg te hoeven oversteken. Ben trouwens benieuwd waar ze het huidige tankstation Scharnerweg/Oranjeplein willen laten.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                        Maar dat noord-zuidverkeer is in die situatie toch alleen maar bestemmingsverkeer, dus zo ontzettend druk zal 't niet worden. Of zie ik dat verkeerd ? De andere verkeersstromen zijn toch al vanaf 'n eerder punt afgebogen of ondergronds gegaan.
                        Waarschijnlijk heb je gelijk en valt 't inderdaad mee. Dat verwachten de plannenmakers in elk geval wel. Maar ik kan me ook voorstellen dat die vernieuwde Rooseveltlaan een aantrekkelijke route blijft voor mensen die bijv. in Wyckerpoort of WVV wonen en in Randwijck werken. Die rijden echt niet eerst een rondje om via een ingewikkelde slinger door de tunnel te kunnen gaan.
                        Nou ja, dat Koningspark is sowieso nog geen onderdeel van het plan, maar wordt als een 'extra kans' gepresenteerd. We shall see when we shall see.

                        Opmerking


                        • #13
                          Er zijn plannen om de overweg bij de Koepelkerk op te heffen. Dat wordt leuk voor het oost-west/west-oost verkeer ! Nog meer omrijden, alles door de tunnel Scharnerweg en nog drukker op de "VELE" bruikbare bruggen in Maastricht.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                            Zou dit bankje het wel zo lang uithouden ?
                            Deze heeft het in elk geval niet uitgehouden. December 2008, hoek Noormannensingel/Prof. Pieter Willemsstraat, achter de Koningspleinflat. Treurig hoe de straat er hier uitziet. Als Maastricht al het moois wat hierboven staat afgebeeld wil hebben, zal er toch eerst beter onderhoud gepleegd moeten worden. Deze foto is trouwens van mijn favoriete fotograaf op Panoramio. Zie ook http://forum.mestreechonline.nl/show...56&postcount=3.

                            © Walterskrutser op Panoramio

                            Opmerking


                            • #15
                              Op het Koningsplein zijn inmiddels in de afgelopen jaren vijf bomen gekapt. Herplanting is een plicht in Maastricht. Maar, niet gebeurd. De oude laan met bomen is verworden tot een parkeerplek: kuilen met asfaltresten en junkafval. Het Koningsplein wordt maar één keer per jaar gebruikt om iets te organiseren: Dodenherdenking. Voor de rest van het jaar ligt deze plek er troosteloos bij. Nu krijgt Wittevrouweveld er weer een speelterrein bij met park. Perfect voor de buurtbewoners. Wijckerveld-Midden (omgeving villa) en Wyckerpoort-Zuid (omgeving Koepelkerk) moeten het al 30 jaar doen zonder een enkele speelgelegenheid voor kinderen. Voor de verslaafden en dealers zijj deze deelbuurten al jaren een ideale speelplek. Dit beloofd niet veel goeds voor de toekomst. Goed onderhoud is minstens even belangrijk, zelfs belangrijker dan aanleggen.
                              Bestanden bijvoegen

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X